Hjelp angående bilsete...?

Jeg kjenner jeg blir dårlig av de som nekter å høre på anbefalingene som er satt.. Ingen i denne tråden som har rakket ned på noen, bare prøvd å hjelpe! Det er snakk om et lite barns liv her. Hadde jeg ikke visst at bakovervendt var det sikreste, så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen hadde informert meg om det! Men neida, her blir vi skikkelig sure når vi får viktig informasjon! Her er vi umoden og ekle når vi vil hjelpe noen tydeligvis. Virker som det er noen som bare MÅ gå i mot anbefalingene bare for å vise at "ingen kan komme her å bestemme over meg, se vi overlevde dette også!" Svelg stoltheten og tenk på barna!!!!!

Mine barn er 5 år og 6,5år, de sitter bakovervendt og har ikke klagd på dårlig beinplass.
(I barnehagens minibuss sitter de forovervendt, så de VET om alternativene, det er ikke det.)

Har du prøvd f.eks Britax TWE - bakovervendt? Det gir god beinplass.
Våre barn fikk de setene da de var 2,5 og straks4år, det har vert en super investering :)

Ikke at jeg tror det har noen betydning for deg men... 

Effekt av ulike beskyttelsessytemer

Bakovervendt barnesete

90-95 %

Forovervendt barnesete/bilpute

50-60 %

Bilbelte for barn under 10 år

20-30 %

Bilbelte for voksne

50-60 %

[*Fio*] skrev:
Mine barn er 5 år og 6,5år, de sitter bakovervendt og har ikke klagd på dårlig beinplass.
(I barnehagens minibuss sitter de forovervendt, så de VET om alternativene, det er ikke det.)

Har du prøvd f.eks Britax TWE - bakovervendt? Det gir god beinplass.
Våre barn fikk de setene da de var 2,5 og straks4år, det har vert en super investering :)

så bra

Labambie skrev:

Vinterbaby#1 skrev:
Men dere er jo eksperter i å rakke ned og få til negative diskusjoner! Merkelig hørt det før om generelt..

Men vil rette en takk til dere snille få som klarte å være modne nok til å svare på SPØRSMÅLET mitt! ;-)

Skal aldri her i verden gjøre samme feilen igjen, å spørre dere her inne. Nå vet jeg bedre enn som så gitt.

Det er jaggu HELT utrolig at folk klarer å faktisk bli fornærma når man stiller spørsmålstegn ved hvorfor du gjør som du gjør. Du sier selv du har mistet noen i trafikken, enda vil du senke sikkerheten til barnet ditt med 50% for plass og andre relativt dårlige argumenter. 
Klarer man da å leve med seg selv HVIS (gud forby) noe alvorlig skulle skje, og man visste bedre, men gjorde det allikevel? 

Men men, noen ganger må man bare trekke pusten og si til seg selv "det er ikke mitt barn". 

Nei det er IKKE HELT utroligt at folk klarer å bli fornærma. Går Å svare på normal måte,men enkelte greier ikke det!!! Er et hint til flere bare så det er sagt!!!!

Labambie skrev:

Ikke at jeg tror det har noen betydning for deg men... 

Effekt av ulike beskyttelsessytemer

Bakovervendt barnesete

90-95 %

Forovervendt barnesete/bilpute

50-60 %

Bilbelte for barn under 10 år

20-30 %

Bilbelte for voksne

50-60 %

For meg har det Ingen betydning for det er Praktisk umulig å ha stolen  noe annet en forovervendt i min arbeidsbil. Å den bruker jeg som regel så det er jenta mi vant til.
Så å prøve å sette henne bakover i privaten kan jeg bare glemme.

LOL!

Enn å bli fornærma over å bli informert om hva som er best for barna.
Tipper det er den dårlige samvittigheten som tirrer sinnagenet littegranne?

Vinterbaby#1 skrev:
Skjønner virkelig nå hva andre jeg kjenner har ment med at det er så useriøst på generelt. Man blir jo hengt om man stiller et spørsmål som tråkker andre på tærne...

Jeg er fullstendig klar over sikkerhetsforskjellen. Jeg har selv mistet et kjært familiemedlem i trafikken, så jeg VET.

Unnskyld meg, men den som framstår som USERIØS her er deg. Virkelig. Og det er ikke noe jeg sier for å være ekkel med deg. 

Jærbu skrev:

Labambie skrev:

Vinterbaby#1 skrev:
Men dere er jo eksperter i å rakke ned og få til negative diskusjoner! Merkelig hørt det før om generelt..

Men vil rette en takk til dere snille få som klarte å være modne nok til å svare på SPØRSMÅLET mitt! ;-)

Skal aldri her i verden gjøre samme feilen igjen, å spørre dere her inne. Nå vet jeg bedre enn som så gitt.

Det er jaggu HELT utrolig at folk klarer å faktisk bli fornærma når man stiller spørsmålstegn ved hvorfor du gjør som du gjør. Du sier selv du har mistet noen i trafikken, enda vil du senke sikkerheten til barnet ditt med 50% for plass og andre relativt dårlige argumenter. 
Klarer man da å leve med seg selv HVIS (gud forby) noe alvorlig skulle skje, og man visste bedre, men gjorde det allikevel? 

Men men, noen ganger må man bare trekke pusten og si til seg selv "det er ikke mitt barn". 

Nei det er IKKE HELT utroligt at folk klarer å bli fornærma. Går Å svare på normal måte,men enkelte greier ikke det!!! Er et hint til flere bare så det er sagt!!!!

jeg tar ikke hint jeg.... er litt smal på sånne områder....

Vinterbaby#1 skrev:
Jeg ønsket ikke noen debatt om sikkerheten rundt bilsetet, men om det var rett bilsete å kjøpe, eller om jeg var helt på bærtur når det gjelder størrelsen og om det passet til datteren min.

I stedet blir jeg nærmest halshugd, beskyldt for å ikke ville min datter alt godt, utsette henne for døden, og at jeg er en dårlig mor!

Nei vet dere hva, jeg gidder ikke at andre skal rakke ned på meg, selv om det kanskje får dere til å føle dere hakket bedre enn dere er.

Du misforstår jo totalt her. Folk er ikke ute etter å TA deg, de vil bare at du skal sikre barnet ditt på den måten som forksning viser at er best. Det er ingen som sier at du er en dårlig mor, men det er et dårlig valg å snu ungen så tidlig med bakgrunn i de grunnene du oppgir, det er ikke til å komme bort fra det. Du går i skyttergraven med en gang du leser noe du ikke ville se her. Har nettopp snudd gutten vår på 4,5 år framovervendt, og jeg syns det er litt kjipt, men han klagde seg over vondt i rompa, vonde ben og ben som sovnet, så da ble det beltestol på ham. Har sittet bakovervendt til 4,5 år så er forsåvidt fornøyd med at han kunne sitte slik såpass lenge. 

Kanskje om du tenker deg om så forstår du at vi svarer som vi gjør fordi vi tenker på barnet ditt, å ikke deg.

Jærbu skrev:

Labambie skrev:

For meg har det Ingen betydning for det er Praktisk umulig å ha stolen  noe annet en forovervendt i min arbeidsbil. Å den bruker jeg som regel så det er jenta mi vant til.

Hvorfor kan man glemme å ha henne bakovervendt i privatbilen fordi om hun sitter fremover i arbeidsbilen?
Snakker vi om ungen som i følge tickeren din er 1 år?! For i såfall: Når fikk 1-åringer lov til selv å bestemme hvordan de vil bli sikret i bilen?

Vinterbaby#1 skrev:

Du la lista selv med åpningsinnlegget ditt. Du vil ikke ha diskusjon om sikkerheten, samtidig som du nevner tynne grunner for å snu ungen fremover. Det er du som framstår som tullete her nå, men regner ikke med du ser det selv.

*lykkeligst* skrev:

Jærbu skrev:

Labambie skrev:

Hvorfor kan man glemme å ha henne bakovervendt i privatbilen fordi om hun sitter fremover i arbeidsbilen?
Snakker vi om ungen som i følge tickeren din er 1 år?! For i såfall: Når fikk 1-åringer lov til selv å bestemme hvordan de vil bli sikret i bilen?

Tickeren er feil hun er 21 mnd.
60-70% av all kjøring foregår med arbeidsbilen. Så hun er vant med å sitte den veien.
Å prøve i privatbilen blir et sirkus uten like.
Griner til hun spyr.
Klatrer mesten ut av selen
Klorer seg osv
Med andre ord et kaos,å når hun begynner så blir tenåringene forbannet. Så da blir det sirkus elle kall det famillie drama vis du vil.
Så NEI TAKK

Back
Topp