hjelp- amming

miss piggy

Gift med forumet
hei.

uff. lyst til å gi opp hele denne amminga jeg. føler den ødelegger meg helt. hu har gått ned litt i vekt så har fått beskjed om å gi mat hver 3dje time. først gi hu pupp til hu slipper (noe hu aldri gjør!), etter på pumpe ut restene og gi dette på sprøye og tilslutt nan om hu vil ha på sprøyte. vi bruker jo nesten 2.5 timer på dette og da er det klart for at hu liksom skal ha mat igjen. hu har det største sugebehovet jeg har vært borti før og virker som hu aldri blir mett. jeg gjør jo ikke noe annet enn å gi mat, pumpe, forberede måltid. dette sliter enormt på meg. gråter bare jeg tenker på det og er redd det skal ende opp i svangerskapsdepresjon. blir sånn at jeg tenker litt at hu bare er ett mas- VIL JO IKKE DET SKAL VÆRE SÅNN!! hu er jo værdens nydeligste og hærligste unge!

skal på ammepoliklinikken i morra for å snakke med de, og er redd for at de bare sier at jeg må amme for enhver pris og at de bare gjør det mye vanskeligere og tyngre for meg. jeg sliter masse med dette! har jo lyst til å amme osv men jeg bare makter ikke. føler meg som verdens verste mamma som vurderer å gå over til flaske og MME- for veit jo hu har det best med morsmelk.

dessuten så fungerer ikke den pumpa vi har (manuell dr. brown), får den bare ikke til og liker den ikke. er det noen som har en pumpe og anbefale meg (samme om den er manuell eller elektrisk)? og gjerne skriv positive negative ting med den. greit å vite hvilken som er best hvis jeg må fortsette med dette styret.

uff høres slitsomt ut, men hvorfor går hun ned i vekt hvis hun spiser masse? har du ikke nok melk? medela swing elektrisk pumpe er super, kan brukes på strøm og med batteri og er liten og effektiv[:D] 

Jeg er veldig fornøyd med Avent sin pumpe, den manuelle. Den elektriske har jeg aldri fått helt taket på. Synes det er rart at de sier du skal amme først og pumpe etterpå, siden hun tømmer brystet ditt bedre enn pumpen, da ville det vel være bedre å pumpe først og så amme etterpå, for så å gi henne det du har pumpet ut fra flaske? Da får du ihvertfall økt produksjonen. Og når dette stresser deg så kan det hemme både melkeproduksjon og utdriving av melken, så jeg anbefaler deg å få fatt i den nesesprayen som får i gang utdrivingsrefleksen, da kommer melken strømmende og det er mye lettere å få tømt seg. 

ORIGINAL: BTM85

uff høres slitsomt ut, men hvorfor går hun ned i vekt hvis hun spiser masse? har du ikke nok melk? medela swing elektrisk pumpe er super, kan brukes på strøm og med batteri og er liten og effektiv[:D] 

jo, har nok melk tror jeg så veit ikke. tror ikke hu suger godt nok på puppen. skal veie henne i morra så håper på det beste :)
medela swing pumpe er notert :)

ORIGINAL: vann123

Jeg er veldig fornøyd med Avent sin pumpe, den manuelle. Den elektriske har jeg aldri fått helt taket på. Synes det er rart at de sier du skal amme først og pumpe etterpå, siden hun tømmer brystet ditt bedre enn pumpen, da ville det vel være bedre å pumpe først og så amme etterpå, for så å gi henne det du har pumpet ut fra flaske? Da får du ihvertfall økt produksjonen. Og når dette stresser deg så kan det hemme både melkeproduksjon og utdriving av melken, så jeg anbefaler deg å få fatt i den nesesprayen som får i gang utdrivingsrefleksen, da kommer melken strømmende og det er mye lettere å få tømt seg. 

hmm. aner ikke jeg. det jeg fikk beskjed om på barsel å gjøre.. har ingen problem med utdrivningsrefleksen tror jeg. når jeg tar bort ammeinnlegget og tar så vidt på puppen så renner det bare! så aner virkelig ikke hva problemet er, og det er frustrerende [&o]

Jeg skjønner godt at du er frustrert og spesielt når du har masse melk og det ikke ser ut som om hun legger på seg... Håper hun har lagt godt på seg neste gang du veier, så du kan senke skuldrene litt og vite at hun har det bra!

Lykke til!

Huff, stakkars deg!
Husker veldig godt hvordan det var forrje gang. Sleit også med amminga i starten og følte at jeg ikke rakk og gjøre noe annet... Grein og amma om hverandre og var et eneste stort kaos! Men det gikk seg til etterhvert når teknikken og rutinene kom på plass og da amma jeg i 1 og 1/2 år! Er virkelig SÅ lettvint hvis du først får det til, og det blir veldig kos også selv om du kanskje ikke føler det sånn nå... Håper dette kan være litt trøst og motivasjon[:)]

Men man skal ikke ha dårlig samvittighet hvis det ikke går heller altså. Du prøver jo og mer kan man ikke gjøre[:)]

d kan hend du har lite næring i melka di som gjør at hu ikke bli mætt.  du kan jo få de te å sjekk d. veit ikke kordan d gjøres, mn veit om flere som har sjekka d, nånn hadd da for lite næring i den og starta me mme attåt amminga. 

Back
Topp