Hjelp! 80% eller 100 % ?

Kommer litt ann på om mannen din får lønn fra nav eller arbeidsgiver også, jeg tok 80% sist og mannen fikk da lønn fra arbeidsgiver 100%, siden han tjener mest så tapte vi ikke så mye på det
Skal også ta 80% lønn denne gangen og mest sannsynlig skal jeg bytte jobb etter permisjonen så blir litt tilkalling her og der. Vil helst ikke sende ungen i barnehage så tidlig. Selv synes jeg de er altfor små til det da.

Syns dette er så vanskelig selv :( rådvill her. Men det heller nok mot 100% lønn, så vi ikke mister så mye av lønna da far også skal ha sin tid :) Tjener ikke så bra fra før, så greit med det man har.
Men greia er jo at jeg ikke har noen jobb å gå til etter dette, jeg ble ferdig med kontrakten min underveis i svangerskapet. Så alt skal være vanskelig :p

Dere har vel felles økonomi, vil jeg tro? Så da må dere jo se på hva dere begge taper for å ta det beste valget økonomisk sett :) taper han mye penger er vel 100% greit å velge og heller bruke de ekstra pengene på ulønnet perm?
Ja det er sant! Men når jeg regnet sånn raskt på det, så utgjorde 80% lønn (utbetalt fra nav) ganske mye, så tror ikke det lønner seg da, siden han tjener litt bedre enn meg.

Nja, man har vel ofte utgifter etter inntekter og ;) :p men jo noe vil jeg tape... Spørsmålet er om det er reelt at jeg vil klare å legge av penger, hvis ikke er det mer struktur over 80% :) Må regne mer på det for å se forskjellen før jeg tar en avgjørelse. Skatten vil jo og bli påvirket, så hva er den reelle forskjellen netto utbetalt. Det er det som er avgjørende for meg ;)
Man har ofte utgifter etter inntekten ja:p Men tenkte å opprette fast trekk i nettbanken... Så jeg ihvertfall er sikker på at pengene er der. Åsså må vi se på pengebruken litt, si opp litt tv-pakker, handle 1gang i uka f.eks. For såg at 20%ned i lønn utgjorde en del tusen iforhold til utgiftene som må dekkes! Men tenker at da "lærer" man gjerne å begrense noen av de unødvendige utgiftene (noe ihverfall jeg trenger :p)

Syns dette er så vanskelig selv :( rådvill her. Men det heller nok mot 100% lønn, så vi ikke mister så mye av lønna da far også skal ha sin tid :) Tjener ikke så bra fra før, så greit med det man har.
Men greia er jo at jeg ikke har noen jobb å gå til etter dette, jeg ble ferdig med kontrakten min underveis i svangerskapet. Så alt skal være vanskelig :p
Tror du har rett på dagpenger etter permisjonen, frem til du får jobb :) Har dere ikke barnehageplass kan dere og søke om kontantstøtte som er 6000kr i måneden :)

Her tapte vi mer på å ta 100% og deretter ulønnet. Jeg vil være lengst mulig hjemme med barnet så det lønnet seg å heller velge 80% og få litt inn hver mnd, istedenfor noen mnder der vi må bruke av sparepengene.

Mannen skal ikke ha sine uker sammenhengende så når han tar en dag her og der så blir det ikke så mye mindre inn i mnd selvom det blir mindre helhetlig sett.

Back
Topp