Hjelp... økt behåring!!

Fantorang

Blir kjent med forumet
Jeg må bare spørre om flere opplever det samme som meg. Finner lite om det på nett når jeg googler - finner bare informasjon om at mange kan oppleve å få mer hår på magen litt lenger ut i svangerskapet.

Jeg har de siste par månedene fått MYE mer hår på kroppen. Overalt. Har fått lange dun på haken, hår på innsiden av lårene, mye mer hår på leggene og på armene. Usj altså, liker ikke! Kjenner meg rett og slett ekkel. :( Er redd det skal bli verre og verre.. Har forøvrig PCOS, og har på grunn av dette over middels mye hår på kroppen fra før, men vet ikke om det har noe med økt behåring under graviditet å gjøre..

Så om noen har lignende erfaring, evt. tips til hvordan stoppe dette helvete, så tar jeg i mot med takk! :)

Jeg opplever akkurat det samme, til min store fortvilelse.. Har også PCOS og føler at mer hår ikke er akkurat det jeg trenger :p Men det er helt vanlig med økt hårvekst i graviditeten og for de fleste forsvinner dette igjen etter fødsel.

Jeg opplever akkurat det samme, til min store fortvilelse.. Har også PCOS og føler at mer hår ikke er akkurat det jeg trenger :p Men det er helt vanlig med økt hårvekst i graviditeten og for de fleste forsvinner dette igjen etter fødsel.
Godt å høre at flere opplever det samme, og at det forhåpentligvis går tilbake etter fødsel. Krysser fingrene for at det stemmer! ;-) Uansett vel verdt det så lenge det faktisk kommer en frisk baby til verden <3

Jeg satt faktisk å grubla på det samme her en dag, fordi jeg syntes hårene plutselig har økt farta..
Min teori er faktisk at det er B-vitaminene som har skylda.. Husker jeg tok b-vit for hud, hår og negler i min ungdom, og i gravidvitaminpakken er det jo (nesten) overdose med b-vit..

Når man er gravid mister man ikke hår som normalt. Også på hodet får mangeveldig tjukt hår. En stund etter fødsel detter dette håret av. Mange har lite hår en stund før det begynner å vokse som normalt. Hormoner som gjør det...

Jeg har også tenkt litt over dette de siste dagene! Har fått mer hår på magen, typisk "veiviser", veldig kjekt! Jeg har også PCOS, og trodde det var det som hadde klikka! Men mulig det kommer av graviditeten ;)

Ganske vanlig, dessverre.. Fjerne alt som er, jeg:p

Jeg har ikke fått mer hår, men mister hår mer enn noen gang! Går jeg med løst hår, ser jeg ut som en hårball, og det ligger hår etter meg over alt! Blir helt tullete!

På hodet røyter jeg som alltid før, men har fått mer hår på magen og noe mer på brystene også, men ikke sånn at det er sjenerende. Resten av kroppen har jeg ikke tenkt så mye over, den er mye som før :)

Det er vanlig ja :) vet om flere som har fått skikkelig kraftig, svart hårvekst fra navlen og ned... :/

Forrige sv.skap fikk jeg en tynn, tynn "veiviser" fra navlen og ned. Var vel 12-14 svarte, litt lengre hår som kom der :p
Nappa de ut med pinsett etter fødselen, og de holdt seg borte. Frem til nå. Har fått 4 sånne hår der nå, regner med det kommer litt flere etterhvert. Men de får bare være der til etter fødselen ;)

Back
Topp