Hjelm

asil

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Pappan vil gjerne ha med mini i sykkelvogn, og da må vi ha hjelm.
Noen som har tips til hjem som er passe liten nå? Den minste vi har etter storesøster er for stor..
Gjerne link!
 
Til mini-ryttere på hest bruker vi ofte skatehjelmer, de er veldig justerbare [emoji106]
 
Hehe.. nå så jeg for meg at du hadde en veldig aktiv unge, som det ble mye knall og fall med slik at du ønska å bruke hjelm på han sånn forebyggende.. men så var det ordentlig hjelmbruk som var tanken... Sportsbutikkene har vel hjelm til de små? Iallfall der hvor de selger sykkelvogn?
 
Vi dropper faktisk hjelm i sykkelvogna. Har vurdert det til at siden ho sitter godt fast inni et metallgitter så er risikoen for nakkesleng pga tung hjelm ved evt bråstopp større enn risikoen for slag mot hodet.
Desverre ingen råd om type/hvor men ville vært sikker på at den var ordentlig lett (mtp nakkesleng) og satt godt fast - den sykkelglade pappaen bør ikke ha lettere hjelm enn mini liksom.... [emoji6]
 
Trygg trafikk og andre anbefaler hjelm i sykkelvogn. Det er vel forøvrig nakkestøtte, så faren for sleng er vel ikke overhengende..
 
Trygg trafikk og andre anbefaler hjelm i sykkelvogn. Det er vel forøvrig nakkestøtte, så faren for sleng er vel ikke overhengende..
Sleng både framover og bakover er uansett mulig. Men vi gjør ulike vurderinger om hva vi mener er tryggest. Mulig han pappaen i huset ditt sykler noe fortere enn meg og.... [emoji6] håper dere finner en bra hjelm! [emoji4]
 
Back
Topp