Hjelm...

schnuppaluppa

Gift med forumet
Her ble jeg kalt litt hysterisk mor fordi snuppa mi ikke fikk lov til å låne sykkelen hos ei venninne når vi skulle gå en liten tur(gutten hennes ville sykle, han hadde heller ikke hjelm). Jeg sa nei fordi vi ikke hadde hjelm. Bruker dere hjelm på de små, selv om det bare er tre hjuls sykkel og de faller jo ikke så langt.....[8|]

Her bruker vi hjelm[:)] og det er stor stas med den også......LES: den er ROSA!!![:D]

Jeg bruker hjelm på ungene selv om det bare er trehjulssykkel...... Egentlig er det ikke fordi de kan falle nå, men at det allerede fra starten av skal være en god vane å ha hjelm på når man sykler[;)]

ORIGINAL: Vand

Jeg bruker hjelm på ungene selv om det bare er trehjulssykkel...... Egentlig er det ikke fordi de kan falle nå, men at det allerede fra starten av skal være en god vane å ha hjelm på når man sykler[;)]

Yes....det er det vi tenkte og. Pluss at ting kan skje for det. [:)]

Da er jeg ikke alene om å være hysterisk. [8D]

Og Maik1: Rååååsa er helt topp her og. [:D][:D][:D]

Bruker hjelm ute med sykkel, men hun trenger den ikke på terrassen [:)]

Ida må også ha hjelm, men det er mest for at hun skal vite fra starten av at man må bruke hjelm når man sykler. Ida ville helst ha blå hjelm, faktisk[:D] Med fisker på...

ORIGINAL: KathMor

Bruker hjelm ute med sykkel, men hun trenger den ikke på terrassen [:)]

Samme her. Får ikke så stor fart der ute.[:)]

Uff vi er ikke like flinke. Når vi husker det så syns hun det er stas, så vi MÅ bli flinkere..[;)][8D]

Husker dere å ta hjelmen av om de stopper for å leke da?

i utgangspunkte bruker vi hjelm..!! men nå har han biti av all isoporen[8|] så det er nesten ikke mer av hjelmen så vi må kjøpe ny.. så de 2 siste dagene har han fått sykle litt uten hjelm... liker det ikke men den sykelen han har er støtig(sånn gammeldags rød 3 hjulssykkel) ikke mye fart får han heller.. 

ute i gata her lar jeg han sykle på trehjulsykkel nettopp fordi jeg ikke er ute å kan hjelpe han å ta av og på hjelmen.

Men om vi skal lengre f.eks sykle til barnehagen har vi hjelm på.

Her bruker vi også alltid hjelm[:)]

Nora bruker ikke hjelm på trehjulssykkelen..... Men Tuva bruker hjelm på sin tohjulssykkel.

ORIGINAL: *MissMe*

Uff vi er ikke like flinke. Når vi husker det så syns hun det er stas, så vi MÅ bli flinkere..[;)][8D]

Husker dere å ta hjelmen av om de stopper for å leke da?

Det varierer, men hun leker veldig godt med hjelmen på også[;)]

Her bruker vi alltid hjelm når vi sykler, selv på trehjulssykkelen. Dette er mest for at ho skal venne seg til å bruke den, i tillegg så er ho veldig opptatt av å ha den på selv også. 
Vet jo at de ikke bruker hjelm i barnehagen når de sykler på trehjulssykkel, men nå er det på et begrenset området og ikke langs veien. 

Hittil har snuppa kun syklet på trehjulssykkelen inne eller ute på terrassen, så har ikke hatt behov for hjelm. Men blir nok til at vi anskaffer det når hun skal ut på gangstien å sykle :)

Back
Topp