Hjelm i sykkelvogn?

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
Bruker alle det?
Altså, ungene har jo seler på, og det er veltebøyle på vognen. Den er jo også laget sånn at hvis jeg faller så skal vognen stå.. Vi sykler på tursti, og ikke langs veien..

Er jeg skikkelig uansvarlig om jeg dropper det?

Jeg ville nok hatt hjelmer. Det er en billig forsikring om det skulle gå riktig galt.

ja det syns jeg.. biler kan treffe.. ja til hjelm..

Frøkna mi har alltid hjelm når vi sykler (hun sitter i vogn). Jeg glemte hjelmen hennes en gang hjemme når jeg skulle hente i bhg og kom på det når jeg var i  bhg.... Hadde skikkelig dårlig samvittighet (det er såpass langt at jeg orka ikke sykle hjem å hente den). Men det gikk heldigvis bra og nå tar vi den bare med inn i bhg om morgenen så ligger den på hylla hennes til vi skal hjem.

ja
her fikk vi beskjed på sportsbutikken at de anbefalte bruk av hjelm i sykkelvogn akurat som om barne hadde sittet i sykkelsette eller slik sykkel en satte fast i hovedsykkelen

Vi skal kjøpe sykkelvogn nå, og jeg kommer til å bruke hjelm i den. I tillegg til sikkerheten handler det her om vaner. Vil at barnet skal vende seg til at vi bruker hjelm når vi sykler (enten det er i sykkelvogn, sykkelsete eller på egen sykkel).

Jeg sier JA, man bør bruke hjelp også i sykkelvogn!

Alltid hjelm i forbindelse med sykkel :)

Jeg synes det er uforsvarlig å droppe det ja...

nå har vi ikke sykkelvogn, men hjelm er på i sykkelsete, på trehjulssykkel og selvfølgelig på tohjulssykkel - både hos voksne og barn...
Handler like mye om vane som om føre var...

hadde vi hatt sykkelvogn, hadde det vært hjelm-påbud der og...

SKIKKELIG UANSVARLIG er du kanskje ikke, men det høres jo litt rart ut å tenke over om man skal ha hjelm eller ikke, og så velge "ikke".. eller? Aner ikke hvordan reglene er, men sånn ville jeg tenkt. When in doubt, gå for det sikreste.

Det er dessuten en god vane at når man er på sykkeltur har man hjelm på :)

Sykkling = hjelm er min mening!

Back
Topp