Hjelm eller ikke i sykkelvogn?

McThrill

Forelsket i forumet
Jeg har til nå tatt på hjelmen, men er flere som sier til meg at man ikke skal bruke hjelmen på de når de sitter i sykkelvogna.
Stemmer det?

For meg er det enkelt, en er ute på sykkeltur= en har på hjelm. Samme hvor man sitter på sykkelen! Eller hvor mange hjul sykkelen har, mine må ha hjelp på 3 hjul sykkelen og de.

Miss Fat skrev:
For meg er det enkelt, en er ute på sykkeltur= en har på hjelm. Samme hvor man sitter på sykkelen! Eller hvor mange hjul sykkelen har, mine må ha hjelp på 3 hjul sykkelen og de.

Nemlig, sånn tenker jeg også.
Forstår ikke helt logikken i å IKKE bruke hjelm i sykkelvogna, men som sagt så er det flere som har sagt man ikke skal det. Og jeg ser mange med barn uten hjelm i vogna.

Ville absolutt brukt hjelm i sykkelvogna.

I mitt hode sier det seg selv at så lenge det skal sykles, uansett sykkel og om man sykler selv eller sitter på, så skal hjelmen være på.
Fikk du høre noen grunn til at en ikke skal bruke hjelm i sykkelvogn?

trygg trafikk anbefaler bruk av sykkelhjelm i sykkelvogn

Her er det ingen tvil: alle må bruke sykkelhjelm enten de sykler selv eller er påsittere, uansett sykkel osv.

Det står forresten også i bruksanvisningen til vår sykkelvogn, og trykket i ryggen på selve vogna at barna skal ha hjelm på!

Hjelm uansett her i gården :)

hæææææ? nei men ialledager, man bruker da selvfølgelig hjelm. om man skulle kante eller bli kjørt på eller noe, så er det INGEN beskyttelse overhodet i bare sykkelvogna!! uten hjelm vil det være livsfarlig å kjøre for barn i en slik vogn

på den vi har så står det at barn bør bruke sykkelhjelm når de sitter i den, samme er de tpå det sette som jeg har bak på sykkelen
så her er det så lenge sykkelvogna blir brukt bak sykkelen er de tpå med hjelm, men når vi har brukt den som pulk på vinteren har de ikke brukt det

Tryggtrafikk sier også at de anbefaller at en bruker hjelm i sykkelvogna

Kattekvinnen skrev:
I mitt hode sier det seg selv at så lenge det skal sykles, uansett sykkel og om man sykler selv eller sitter på, så skal hjelmen være på.
Fikk du høre noen grunn til at en ikke skal bruke hjelm i sykkelvogn?

Nei, ikke annet enn "jeg har hørt" og "de sa det på sportsbutikken".

Godt å høre det ikke er meg det er feil med da, jeg har alltid tenkt at det er en selvfølge med hjelm i sykkelvogna.
Jeg for begynne å spre ordet da, for det er mange her som ikke bruker hjelm på ungene når de sitter i sykkelvogna.

Noen som har linker til info om dette?

Det er tegning av barn med hjelm inni sykkelvogna - og det betyr at hjelmene må på;-) De sa forøvrig det på sportsbutikken også da!!

Jeg vil absolutt anbefale deg å bruke hjelm. Jeg velta med sykkelvogna og er veldig glad i hadde hjelm på. ville ikke stolt 100 % på stengene i vogna, til tross for at jeg har en av de beste sykkelvognene.

Back
Topp