Hjeelp

kel0309

Andre møte med forumet
Var hos jordmor igår, og på hennes målinger utforbi magen så hadde ikke babyen vokst på 2 uker. Statistikken var prikkens lik. Hun ringte føden for å få en ekstra undersøkelse der på om det stemte, men de på føden sa at jordmor skulle sende en henvisning for de så ikke på det som viktig å sjekke på dagen.
Jeg kom i etterkant på at jeg også hadde 3+ protein i urinen, dette burde jo kanskje jordmor også nevnt?? I forhold til svangerskapsforgiftning så har jo det at barnet vokser sakte og protein i urinen en sammenheng. Har derimot ikke høyt blodtrykk (100/60 igår) men kjenner jo jeg blir litt nervøs. Burde jeg ringe føden eller vente på timen jeg får en gang i tiden??

Vet ikke hvor langt du er på vei, men jeg hadde ringt føden å hørt. det skader uansett ikke! Å de skal jo være der for gravide med bekymringer.

Ta en telefon

Hadde definitivt ringt føden!

Bedre å ringe en gang for mye, enn for lite. Jeg hadde ringt.

Dårlig av sykehuset at det blir henvisning. Jeg ble sendt inn på dagen hver gang det var noe med mine to. Ble sendt inn på dagen med 3+ på protein. Hadde prodtrykk på 90/60. Urinen ble sjekket og babyen. Var ikke noe galt og viste seg å være mye utflod pga graviditet. Men dette burde jo sjekkes. Så ring og krev en sjekk.

Var hos jordmor igår, og på hennes målinger utforbi magen så hadde ikke babyen vokst på 2 uker. Statistikken var prikkens lik. Hun ringte føden for å få en ekstra undersøkelse der på om det stemte, men de på føden sa at jordmor skulle sende en henvisning for de så ikke på det som viktig å sjekke på dagen.
Jeg kom i etterkant på at jeg også hadde 3+ protein i urinen, dette burde jo kanskje jordmor også nevnt?? I forhold til svangerskapsforgiftning så har jo det at barnet vokser sakte og protein i urinen en sammenheng. Har derimot ikke høyt blodtrykk (100/60 igår) men kjenner jo jeg blir litt nervøs. Burde jeg ringe føden eller vente på timen jeg får en gang i tiden??
Jeg håper du har ringt, om ikke så synes jeg du skal gjøre det for sikkerhetsskyld :-) Jordmor burde ha nevnt 3+ protein, da det er vesentlig. Det er dog godt at blodtrykket er fint, men ting kan komme snikende. Det er bedre med en sjekk for mye :-) Kanskje er det tilfeldig, men det skal ikke sykehuset ta en sjanse på, de er også tjent med å sjekke. Spesielt siden kurven har stagnert som du sier. Ring dem imorgen, om du ikke allerede har gjort det, og fortell at du også har hatt utslag på protein :-)

Jeg var i litt dårlig form når jeg hadde svangerskapskontroll i uke 32. Ble sendt rett på føden for ctg og blodprøver. Var bare ettervirkninger etter matforgiftning som satt igjen, men de tok det alvorlig. Så jeg hadde ringt føden og bedt om å bli tatt inn på dagen.

Hei!

Hvordan går det med deg? :-)

Back
Topp