Hjeelp! Kattefødsel!?

Nyttliv

Betatt av forumet
Har noen av dere erfaring? Har en pusejente på 1 år som oppfører seg veldig merkelig. Hun har vært veldig selskapssjuk det siste døgnet og har purret og mjauet masse. Veldig kontaktsøkende. Nå i kveld har jeg virkelig mistanke om at katten faktisk er gravid og skal føde nå snart! Det kommer litt veske i fra ''hullet'', og det ser ut som hun har rier. Skyter rumpa i været og er veldig urolig. Har laget til en kasse og satt fram mat og drikke.

Syns det er spennende! Men hadde aldri verden trodd at hun var gravid :p

Har ingen erfaring da min pus er sterilisert, men lykke til som kattejordmor!  Men trodde det var vanlig at kattene stakk seg bort for å føde, og ikke søkte kontakt i det hele tatt...

Noen gjemmer seg, mens noen søker kontakt hos eieren :) Har lest en del om det nå :P

Så spennande! Har vore med på fleire kattefødslar og mi erfaring er at kattemor gjerne vil ha deg ved si side mens det står på. Sånn var det vertfall med mine kattar, så eg satt ved sidan av ho der ho fann ut det var best å føde (hadde sjølvsagt laga klar ei kasse men var ikkje alltid katten ville ligge i den) og så satt eg berre å godsnakka med ho og prøvde å legge forholda til rette for ho. Kattemor fiksa jo det meste sjølv, men greit å følge litt med syns eg :) Lykke til

Ingen erfaringer her, men ønsker deg lykke til som katte jordmor! 

Oi, så spennende! Venter spent på oppdatering jeg nå! :) Ønsker deg lykke til som jordmor! ;)

Kan være at hun er i brunst også, typisk adferd ifølge det du skriver! Er hun drektig og snart fødeklar, kan du kjenne på buken hennes om det er katteunger der inne! Lykke til :)

Kan være at hun er i brunst også, typisk adferd ifølge det du skriver! Er hun drektig og snart fødeklar, kan du kjenne på buken hennes om det er katteunger der inne! Lykke til :)

Jeg lurer på det jeg også nå.. For det har ikke kommet noen kattunge enda, men hun har holdt meg våken i hele natt. Mjauet og purret heele natta. Hun ble stille til slutt når jeg ble så lei at jeg la meg på bad gulvet sammen med henne i 5 tiden.. Nesten litt nedtur det her, for nå hadde jeg begynt å glede meg til å være katte jordmor :p

Har erfaring her. Hatt pus som fødet tre ganger.
Det ideelle hadde vært å få henne til å føle seg trygg i kassen før fødsel, men men...Hvis du klarer å ha henne i kassen mesn hun føder så vil hun stort sett gjøre alt som er nødvendig selv. Det eneste jeg husker at jeg gjorde en gang var å ta opp en av unga, mens han fortsatt var slimete og legge han nærmere hennes ansikt slik at hun kunne ta seg av han, men de ordner det meste. Ikke frik ut mens hun spiser opp morkaken da... :P

He he, ja de er ganske ivrige når de er i brunst:) Er du usikker så ville jeg tatt en tur til dyrlegen. Bare pass på så det ikke kommer noe missfarget ut fra vulva på henne, da er det dyrlegen neste!

Lykke til

Back
Topp