Hjeelp!!!gravid??

• Trådstarter Trådstarter Lica89
  • Opprettet Opprettet

Hovedsteder i Norge

• Oslo

Votes: 0 0,0%
  • Bergen

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    0
L

Lica89

Guest
Hei jeg lurte på noe...jeg har akkurat begynt å date en gutt siden februar...og alt går bra mellom oss og vi er forelsket!
På mandag hadde vi ubeskyttet sex og og han greide å komme inn meg..det skjedde på mandag kveld rundt kl 23:00...og jeg tok angrepille på onsdag rundt kl 15:50..håpe ikke det er forseint? Nå i to dager har følt som jeg skal ha mensen har ikke fått noe enda, og jeg virkelig vondt i ryggen har aldri hatt det før og får lyst på ting...tror jeg kan være gravid? Er det tidlig å ta gravidtest? Jeg blir lett gravid:(

Du er nok ikke gravid, da angrepillen skal beskytte i opptil minst tre døgn. Kan være du føler det sånn fordi du er redd for å bli gravid, at det sitter psykisk. Når det er sagt så bør du ikke ha ubeskyttet sex hvis du ikke vil bli gravid, fordi det å "hoppe av i svingen" ikke er prevensjon nok. Mannen lekker gjennom hele samleie og kan gjøre deg gravid selv om han hopper av.

Du er nok ikke gravid, da angrepillen skal beskytte i opptil minst tre døgn. Kan være du føler det sånn fordi du er redd for å bli gravid, at det sitter psykisk. Når det er sagt så bør du ikke ha ubeskyttet sex hvis du ikke vil bli gravid, fordi det å "hoppe av i svingen" ikke er prevensjon nok. Mannen lekker gjennom hele samleie og kan gjøre deg gravid selv om han hopper av.

Ja jeg vet og jeg er ikke klar til å ha barn nå har ett barn fra før så jeg skal bruke prevensjon! Det kan stemme det du sier jeg tenke på det hele tiden..! Skal vente å se skal egentlig ha mensen den 30 april så vi får ser!!

Mensen kan bli tidligere eller senere pga angrepillen.
Siden det var så nære mensen og du tok pille, så tviler jeg på at du er gravid :-)

Nå har jeg hatt mensensmarter og har vondt i ryggen, i dag så fikk jeg rosablødning, Så dette kun på papiret når jeg tørket meg,..er det normalt??

Kan være starten på mens.
Men for å få det bekreftet/avkreftet så bør du ta en test om 1 uke eller 2 hvis ikke mensen dukker opp.
Man kan bli gravid selv om det er 2 dager før mens eller 1 dag etter avsluttet mens, noe min sønn er bevis på ;)
Og sia du tok angrepillen så sent så kan det ha vært for sent.

Inget prevensjonsmiddel er 100% - heller ikke angrepillen. Har du sex er det sjanse for graviditet uansett.

Angrepillen er et sterkt hormonpreparat - og hormonene kan gi symptomer som ligner graviditet.

Back
Topp