Hjeelp.. Dilemma!! :P

Rips

Forelsket i forumet
Meg og samboer har egentlig 2 stk uenigheter gående..

Jeg har alltid sagt siden jeg var liten at jeg skal gifte meg før jeg blir gravid.. At ting skal skje i riktig rekkefølge.. Og samboer har IKKE samme mening der! Han ser ikke helt poenget med å gifte seg.. Og nå som denne planen min allerede har gått i vasken,så har jeg sååå sterkt ønske om at jeg i det minste skal bli fridd til før bebi kommer!! Men virker ikke som om dette er så veldig aktuelt heller.. Syns det er så leeit.. :(

Vår andre diskusjon er navn!! Vi har SÅÅ ekstremt delte meninger om hva vi syns er fint. Samboer har fast bestemt seg på at han vil at gutten vår skal hete TOR! Vet ikke helt om jeg klarer å like det.. men etterhvert som jeg har latt det synke litt inn,så går det bedre å bedre å venne seg til tanken. Men har IKKE nevnt for samboer at jeg tenker å kaanskje gå med på det! Ovenfor han så NEKTER jeg :P Det som også er litt spesielt med dette navnet at farfar heter Tor, og han er den eneste oldefaren som er igjen .. Så farfar kommer jo til å kose seg stooort om vi velger navnet :) Så det veier ganske mye opp.. Hva syns dere om navnet?

MEN.. På vei hjem fra UL igår ,da vi fikk vite at det faktisk er gutt vi får så sier samboer 'GREIT!! Hvis jeg får velge at det blir Tor, så drar vi å kjøper ringer..!!' Da ble jeg jo supergla,og ble enda litt mer gla i navnet :P Hva hadde dere gjort? Da får jo begge to vilja si, pluss at jeg får velge navn på neste bebi som kommer.. :D Har leenge masa om til samboer at vi kan droppe å kjøpe julegaver til hverandre i år, å heller kjøpe ringer som vi legger under treet..Sånn at vi kan overraske familie med dette på julaften..PLUSS at samboer slepper styret med å måtte fri! Det tror jeg han helst vil slippe unna :P Så blir jo dette vi da eventuelt gjør..

Det høres jo ut som et greit kompromiss, det... Dere har ikke vurdert dobbeltnavn, da? Da kan jo du evt velge det andre navnet. Er mye som passer fint med Tor :)

greit å bli enige slik da :)

Det høres ut som en fin ordning. Det er fint med oppkalling, vi vurderer også det, selvom navnet er ganske "ut". Men når navnet kommer fra noen andre så har det jo en spesiell betydning. Jeg er oppkalt selv og har alltid syntes det er veldig fint.

Hadde nok gått for den ja :) Og er jo mulig og velge dobbeltnavn så kan jo du få velge ett navn du liker bak tor.

Helt enig i at dette er et bra kompromi. Begge får jo noe de ønsker og ingen må gå med på noe som er helt forferdelig. Jeg syns at Tor er ett sterkt og mandig navn og som sikkert kommer til å passe supert til gutten deres. Vi kommer nok til å kjøre samme stilen med våre barn. Vi kalte opp jenta vår og jeg kommer til å prøve å gjøre det samme med neste. Det begrenser jo navnevalget, men navnet får jo en spesiell betydning :)

Dette syns jeg hørtes VELDIG bra ut. Kompromiss er utrolig viktig i forhold og hvis man kan komme frem til en enighet på denne måten ser jeg ingen grunn til at man ikke skal gjøre det sånn.

Og selvom du kanskje er litt på usikkersiden med navnet så kommer det nok til å bli en helt annen følelse når navnet sitter på barnet ditt <3

Jeg måtte også overtale min mann til å fri til meg. Det ble ikke akkurat noe romantisk, det ble bare "Ok da". :P haha. Han trenger litt dytt skjønner du, nå er han veldig glad for at vi gifta oss ^^

Jeg syns det høres ut som om du får drømmene dine oppfylt :) Kos deg med å plukke ut ringer, og navnet kommer til å bli det fineste navnet du vet om når du får se ham som skal ha navnet :)

Takk for masse fine tilbakemeldinger :)

Vi har alltid vært enige om at vi ikke vil ha dobbelnavn på barna våre,så det blir det nok ikke :) Og jeg tror jeg har kommet fram til at jeg går med på dette.. Er jo gifte meg som er min store drøm! Og navnet kan jeg nok helt sikkert venne meg til. Samboer sier plutselig idag tidlig at han har ett par andre navn også,som han kanskje tror han vil ha.. For eksempel Oskar.. eller Viktor :) Og dem syns jeg er kjempefine begge to! :D Så navnet blir nok ikke helt avgjort før vi har lille gutten vår i armene <3 Men jeg tror nok jeg skal la samboer få velge navn, sånn at jeg får bryllup sommeren 2014 <3 Kjenner jeg blir helt på gråten når jeg tenker på det!! LYKKE :D

Jeg måtte også overtale min mann til å fri til meg. Det ble ikke akkurat noe romantisk, det ble bare "Ok da". :p haha. Han trenger litt dytt skjønner du, nå er han veldig glad for at vi gifta oss ^^

Hehe.. Er sånn vi har det her også! Må overtale og MASE!! :P Også tenker jeg da at det er bedre å dra å kjøpe ringer sammen ,og planlegge at dette kan heller være en overraskelse for venner og familie,. For for meg blir det jo ingen overraskelse uansett,da jeg nesten må dra han i øra for å få det gjort :P Så blir ikke mye romantikk her i gården heller.. Men med hele familien samlet på juleaften blir nok dette stas uansett :D Pappa maser på oss om bryllup hver gang vi ser han, så han blir nok meeeget fornøyd! :D

Hehe.. Er sånn vi har det her også! Må overtale og MASE!! :p Også tenker jeg da at det er bedre å dra å kjøpe ringer sammen ,og planlegge at dette kan heller være en overraskelse for venner og familie,. For for meg blir det jo ingen overraskelse uansett,da jeg nesten må dra han i øra for å få det gjort :p Så blir ikke mye romantikk her i gården heller.. Men med hele familien samlet på juleaften blir nok dette stas uansett :D Pappa maser på oss om bryllup hver gang vi ser han, så han blir nok meeeget fornøyd! :D

Høres ut som en god løsning det og da :D Vi kjøpte også ringer sammen, men det skulle liksom være en push til mannen min da "Nå har vi ringene, nå kan du fri når du vil får nyttår" :P Men det skjedde jo ingenting mellom oktober og desember, så 27 desember sa jeg at nå får det være nok :P også ble vi enige og "forlovet" oss da :P da hadde jeg et halvt år på å planlegge bryllup og det var kravet mitt ^^ romantikk smomantikk. Fint å gifte seg uansett <3

Høres ut som en god løsning det og da :D Vi kjøpte også ringer sammen, men det skulle liksom være en push til mannen min da "Nå har vi ringene, nå kan du fri når du vil får nyttår" :p Men det skjedde jo ingenting mellom oktober og desember, så 27 desember sa jeg at nå får det være nok :p også ble vi enige og "forlovet" oss da :p da hadde jeg et halvt år på å planlegge bryllup og det var kravet mitt ^^ romantikk smomantikk. Fint å gifte seg uansett <3

Hehe.. Mannfolk altså!! :P Men det viktigste er vel at de går med på det.. Og at vi får vilja vår :P
Og ja, blir fint å gifte seg uansett :D Tipper at det blir ett og halvt år med planlegging her, sånn at vårt nye familiemedlem får vokst litt først <3

Høres bra ut med kompromiss! Her måtte jeg ta saken i egne hender og fri sjøl. Vi klarte aldri å bestemme oss om hva slags bryllup vi ville ha, når og hvor, så har endt opp med en enkel vielse på Statens Hus, som blir nå onsdag 12.12 - for å "få det gjort". Blir vel en vennefest en sommer om noen år.

Dette gikk jammen fort! Da er ringene allerede bestilt :D Vært og sett på å prøvd de nå :P Så da er det ingen vei tilbake.. <3 Det blir gravert inn navnene våres og 24.12.12 :P

Så koselig! Gratulerer så masse da xsmile5

Dette gikk jammen fort! Da er ringene allerede bestilt :D Vært og sett på å prøvd de nå :p Så da er det ingen vei tilbake.. <3 Det blir gravert inn navnene våres og 24.12.12 :p
Så gøy for dere :D Gratulerer kjempe masse med både gutten deres og forlovelsen :D

Back
Topp