Hjeelp..blør.. er i 8 uke..

Miami79

Flørter med forumet
Lurer på å å ringe lege med en gang. Men det er ikke ferskt rødt blod som kommer, men brune "rester"... Husker at jeg blødde rundt samme tid i forige sv.sk. også, men det gikk heilt fint.. Har også hatt en SA i uke 12 for noen år siden...

Men vet jo at mange blør i løpet av et svangerskap, men bør det da være friskt blod eller er det fare på ferde når det er på en måte brun utflod/ brune blodrester...

Blir skikkelig nervøs nå. Tok laaaang tid å bli gravid denne gangen også..

Har selv hatt 13 SA og 1 MA og ved et par tilfeller har det bare kommet brun utflod som er litt tykkere enn vanlig blod. Det har da vært et tegn på at noe var galt hos meg og jeg begynte først å blø da utstøtingsprosessen begynte. Trenger ikke være det samme hos deg, men tror jeg hadde ringt legen med en gang for å sjekke.Håper det går bra for deg og at du slipper å oppleve en SA igjen. Lykke til. Krysser fingrene for deg[:)]

Hei.

Jeg ville nok tatt kontakt med lege uansett.  Jeg hadde en SA nå i januar, og da var det først ferskt blod som kom.   Så jeg vet ikke hva som er "normalt"  og ikke..

Jeg krysser fingre og tær for deg..

Mest sannsynlig blør du fordi egget fester seg, det skjer rundt uke 8. Jeg blødde slik som du beskriver det på denne tiden. Men ta kontakt med den legen eller jordmoren du går hos for å sjekke. De sier helst at det bare er å vente og se, du er fortsatt så kort på vei at de ikke får gjort noe. Jeg har blødd litt brunt i begge mine svangerskap, men alt har gått bra. Begge gnager har jeg fått beskjed om å ta det litt med ro (dvs ikke trene, hoppe eller bære tungt) i ett par dager. I dette svangerskapet blødde jeg flere ganger med noen ukers mellomrom. Nå kjenner jeg masse liv, men har ikke vært på UL ennå, så jeg er litt spent.
Lykke til!
Gi oss en oppdatering i løpet av dagen er du snill.

Heisan!  Er selv i samme situasjon som deg, har vært på flere legesider og diverse for å lese om hva som er normal blødninger i svangerskapet.  Fant mange svar, men jeg blir ikke rolig alikevel.. Selv om jeg har to flotte barn fra før og har blødd noe i begge sv der.. Man blir da bekymret.. 
Tror det skal gå bra med oss begge så lenge man ikke har noen sterke smerter, men kontakt lege for sikkerhet skyld, det blir visst jeg å gjøre over helga..  Lykke til!! 

Jeg hadde en brun blødning i uke 10 og fikk da beskjed om at det ikke var farlig fordi det var gammelt blod (og uten smerter).
I uke 12 hadde jeg en frisk og kraftig blødning (ikke bare på papiret - men doen var skikkelig rød). Fikk fortsatt beskjed om at det var ufarlig siden det ikke var smerter, men fikk for sikkerhetskyld en undersøkelse av livmorhalsmunn og en ul på sykehuset (alt var fint)
Fikk da beskjed om at jeg ikke trengte å være bekymret om jeg senere skull efå brunt blod...

Men det er alltid greit å få sjekket det hos lege om du er usikker.
Håper du har blitt beroliget av en lege nå!

Jeg hadde brun blødning i uke 15, dro til legen og alt var bra. Ble også sendt på ul for sikkerhets skyld.
Som regel er det rødt blod hvis det er sa eller ma. Men jeg ville sjekket for sikkerhets skyld.

Jeg fikk beskjed om at egget ikke trenger feste seg før i uke 7-8, og at man da gjerne har en liten blødning (dette har jeg fra 2 ulike jordmødre). De fleste vet jo ikke at de er gravide i uke 3?
Er likevel spent på hvordan det har gått i dag.

hei hadde å brunt utflod for en uke siden,fikk ultralyd med en gang.Alt var bra,legen mente det var gammelt blod.Så lenge det ikke er rød å du har vondt skal det ikke være farlig.

Liten oppdatering... Fikk kome inn på legen ganske raskt, og ho tok en undersøkelse og ringte inn på sjukehuset. Der va det bare å komme med en gang å få tatt ein UL.  Før ho tok Ul tok ho en undersøkelse..sa at livmora ikkje var så stor som vekene mine skulle tilseie. Det var den heller ikkje i beg av forige sv.sk. Det same gjaldt fosteret (på str med 6 uke ca) mens den "plommesekken hadde vanleg str. Men den kan variere så det var nødvendigvis ikkje noko problem..
Det verste var vel at ho ikkje fann liv. Men ho lurte nesten på om eg ikkje var komen så langt som eg trur, og ville eg skulle prøve å slå meg til ro et par veker og komme tilbake på ultralyd den 24 februar. For å sjå om det rett og slett var at hjertet ennå ikkje hadde beg å slå. Trur igrunn det er en ny SA, men vi kan vel ikkje gjere så mykje anna enn å vente.  Det blir nok 2 laaange veker..Får håpe ho har rett, sjølv om eg testa pos i midt av jan og dermed skulle vere så langt på vei som tickeren seie..

Noken som har samme opplevelsar der det gjekk bra i ein sameleis situasjon???  Blødde i veke 9 i forige sv.sk også, men da vi var på UL slo hjertet som bare det... Denne gangen såg vi bere fosteret... Livmora såg forøverig langt bak(????) Har slutta å blø foreløpig og er fortsatt litt kvalm... Vi håper på det beste..Men har desverre en dårlig følelse denne gangen..

får håpe det er bare at du ikke har kommet så langt at hjertet ikke har begynt å slå... krysse fingra for at det går bra... klem

Hvis sv.skapet ditt tilsier at du er ca 6 uker på vei istedet for nesten 8, så skal man kunne se hjerteaktiviteten hos fosteret. Jeg hadde en MA i mars ifjor og siden jeg har abortert så mye, har jeg fått oppfølging med UL en gang i uken. Da fant de ikke noe hjerteaktivitet hos fosteret i uke 7[:(] Synes det var rart at du måtte vente i hele 2 uker før en ny UL. Tror nok jeg hadde blitt litt sint og lei meg og krevd en ny ikke lenger enn 1 uke senere. Sier ikke dette for å skremme, men jeg har vært igjennom en del som du ser av innlegget mitt lenger opp. Har gått på hormonkurer og gud vet hva jeg ikke har prøvd. Håper selvfølgelig det går bra med deg og at det ikke er noe galt, men jeg hadde nok ikke godtatt å vente så lenge. Det er nå meg da....

Hei,du! Ei venninne av meg var på ul da ho var 6+5- da var det ikke noe hjerte som slo. De var tilbake på ul en uke senere og da slo hjertet som bare det,så det kan bare være at du er noen dager kortere på vei enn du tror- egget kan jo bruke opptil ei uke på å feste seg etter at det er befrukta!! Håper på det beste for dere- lykke til [:)]

Har ei venninne som hadde det som du, men hun blødde ferskt blod i massevis. Der også trodde de hun kanskje var mindre på vei enn hun var - men hun hadde en MA.

Men vi får håpe på det beste for deg - du har ikke hatt kramper og du har blødd litt brunt blod. Da er mest sannsynlig alt i orden. Krysser fingrene for deg.

ORIGINAL: Bente 24

Jeg hadde ringt legen jeg, bare for å hver sikker...[8|]

eh hallo hun har vært hos lege og på ul allerede da - les tråden før du svarer kanskje [8D]

2 uker er lenge å vente! Tror jeg ville blitt gal av ventetiden.
Jeg krysser virkelig fingrene for deg at det går bra! Det at du fortsatt har svangerskapstegn er jo et godt tegn!

Lykke til!

Egget fester seg lenge før uke 8, jeg for mitt vedkommende har blødd fra uke 9-20 i dette svangerskapet, de to forrige sv har jeg blødd frem til uke 12....
Ring legen, så får du svar....klemmer...

Back
Topp