Hjeeelp

L

lindaen

Guest
Jeg har så vondt i venstre hofte/side/rumpe? Vet ikke helt hva jeg skal si at gjør vondt, men jeg klarer nesten ikke å gå.. Eller ha beina i kors.. Å stå på bare venstrefoten er helt umulig.. Men jeg klarer liksom ikke å finne helt ut hvor det sitter! Var på jobb tidligere å sku hjelpe en bruker opp av senga, men jeg fant fort ut at jeg ikke klarte å hjelpe henne.. Ringe jobb å sa ifra å ringte legen å sa at jeg trengte en time fort! Er det noen som har hatt det slik? Kan noen fortelle meg hva det kan være? Det er jo sååååå vondt!! [:(]
 
Jeg har hatt noe liknende.. kom etter jeg hadde sittet eller stått å lent vekta mi over på den ene foten.. Det var helt forferdelig!! Kom meg da til slutt til kiropraktoren.. Han sa det var låsning i bekkenet.. Kan jo være dette du også har, men jeg vet ikke... godt du har fått tid hos legen, så får du hvertfall vite hva det er..[:)]
 
Jeg har alltid vondt på den måten, men ikke alltid like vondt... Det er pga bekkenet! Er nok det hos deg også!
 
Hei.
Jeg fikk fullstendig låsning i hofte og bekken etter en runde fotball med sønnen min( VELDIG LURT FORRESTEN). Dette var da jeg var gravid med min andre. Så denne gangen blir det ingen fotball. Gikk bedre etter tre dager ,og da ble det ikke mere fotball på meg. Kroppens måte å gi beskjed om å ta det med ro.
j.elise
 
Sleit litt med det samme etter jeg hadde vært på første innetrening for høsten (volleyball) og ikke tok annet hensyn enn at jeg ikke jobbet nede på gulvet i forsvar. Hadde vondt i flere dager etter dette, men fant ut at det hjalp å 1. ta det litt mer med ro.. [&:] 2. ikke hoppe pga stor belastning på allerede ustabilt bekken 3. legge inn en solid utstrekkingsrunde etter oppvarming.

Anbefaler deg at du tar deg en sykkeltur evnt kjapp spasertur for å bli varm og strekker goooodt ut etterpå - særlig hofteleddsbøyer, side, rumpe og nedre del av rygg. Hjalp ihvertfall godt på meg så lykke til! [:D] Har aldri (bank i bordet) hatt problemer med rygg e.l. før så håper jeg slipper det gjennom svangerskapet også...*krysser fingrene*...
 
Bekkenplager, ja!![X(] Bekkenet låser seg ikke, men løsner faktisk! Hvis du har problemer med å gå til tider kan du få legen din til å skrive ut en henvisning til fysioterapeut, som du da skal få gratis timer hos. En kiropraktor jobber med å låse opp/knekke opp låste ledd og knuter, mens en fysioterapeut jobber mer variert med mer bevegelsestrening.

Senefestene blir slappere og bekkenet begynner å "lirke på seg" for å lage større åpning for den kommende babyen.

Jeg har det på akkurat samme måten. Smertene kommer og går, og noen ganger kan jeg nesten ikke bevege meg. Andre dager er jeg helt normal igjen.
Sørg for å unngå alle store hofteutslag og reis en tur i svømmehallen og beveg deg i vann (men ikke driv med brystsvømming, fordi det blir for mye spriking med bena). Og ha en stor pute mellom knærne/leggene når du sover (på siden).

Hos meg er det mest vondt bak (enten til høyre eller venstre for halebenet) og noen ganger rett inn i "skinka". Andre gravide kan få vondt midt foran i bekkenet eller helt ute i selve hoftebensleddet.

God bedring!
 
Det å sove med en pute mellom knærne hjelper også på meg!Stjeler kjæresten min sin pute [:D]
Ellers prøver jeg å bøye meg så lite som mulig samt (om mulig) få litt "drahjelp" opp fra sofaen o.l! [:)]
 
Back
Topp