Hjeeelp???

sunflower87

Glad i forumet
Er det noen sykepleiere eller noe som kan gi meg noen tips svar på følgende:
Jeg er ikke gravid, har spiral og alt bare sonn at det er sagt. Men jeg våknet kl. 1 i natt med noen intense smerter nederst i magen, rett oppforbi underlivet. Jeg begynte også med diare da ogble kvalm.
Det samme skedde resten av natten, sprunget frem og tilbake til do og senda hele natten.
Nå oppdager jeg at det er masse friskt blod i avføringen[&:][&:] Undskuld detaljer, men er bare så redd[&:]
Friskt rødt blod både på papiret når jeg tørket med og nede i doen (måtte jo bare se).

Sitter her med intense smerter nede i magen fremdeles og kvalm.
Noen som vet hva det kan være?? Hva bør jeg gjøre?

Er ikke sykepleier eller lege, men ring legen din!!
Tyder jo på at det er noe som IKKE er bra i magen!
Kan være farlig når det kommer blod ut bak.
Jeg hadde ringt legen, eller legevakta om det var masse blod...!?!

Man skal alltid ringe legen når det er snakk om blod i avføringen.. Siden det er friskt blod så sier det at blødningen sitter langt nede i tarmen. Kan være hemorider eller polypper som har sprukket. Trenger ikke å være farlig, men skal alltid sjekkes. At du har smerter samtidig kan tyde på sår da..
God bedring..

Kan være en polypp eller hemorroider, da friskt blod tyder på noe nederst i tarmen. Kommer det fra magen, ville blodet vært fordøyd, og vært nesten svart på farge.. I og med at du er bekymret, samt har smerter, ville jeg tatt kontakt med legen og fått en time. Lykke til! ;)

Ring legen din du, det er som oftest lurest når det gjelder sånne ting.. Også siden du har intense smerter i tillegg.. Greit å få det sjekket siden du i tillegg også er engstelig!!!!![;)]

Masse god bedring!!

Back
Topp