Hjeeelp!!!

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Åå jeg trenger råd tips å bare noen kloke ord fra dere flinke mammaer der ute. Minsten min sover ikke om natta, å nå begynner jeg bli såå sliten jeg har ikke sovet en hel natt på over 6 mnd. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil, men har aldri noe problem med å legge han, da vet han at det er natt å sovnet med en gang. Såååå 23-24 våkner han første gangen å da holder det seg gåen heeele natta. Di to siste nettene har jeg gitt mat igjen for det er eneste som får han til å finne roen igjen..

Får han noe fast føde? Mini begynte å våkne igjen fordi han var sulten. Nå sover han fra 18-06. Han får halv porsjon grøt kl 17, og 200 ml erstatning rett før han legger seg.

Vi ga for mye grøt før leggetid en periode, noe som gjorde at han våknet og slet med å sovne.

Håper virkelig du får en natt søvn snart :)

Fødte en gutt 20. juli 2013

Han spiser grøt to ganger om dagen , morgen og kveld. Kanskje jeg gir for mye grøt på kvelden. Kanskje jeg skal gi halv porsjon som du sier å mer mme pleier gi bare litt mme å full porsjon grøt. Han er ikke noe interesert i middag så han spiser ikke det enda

Sondre er helt lik... og jeg er såpass trøtt at jeg bare slenger han i senga vår og lar han drive selvforsyning...
Men de tipsene jeg har fått er om han fryser om natta? Er jo sikkert ikke pga at han er sulten at han våkner...

Og her om dagen (det var før jeg hadde lagt meg da..) , da våknet han med det såkalte "matmaset" sitt.
Jeg satte på en spilledåse - og det tok ikke lange tiden før han sovnet. Kanskje din klarer å roe seg med det?

Har ikke så mte tips siden jeg sliter med det samme. Men er litt trøtt så har ikke orket å ta opp kampen enda....
De har jo mange inntrykk i denne perioden + de vokser en del og får tenner. Er nok ikke like behagelig alt sammeb, så skjønner dem at de er urolige...

Lykke til

❤ Sondre 29.07.13 ❤

Den spilledåså virker bare en liten stund så er det pån igjen, kaldt skal det ikke være. Men den temraturen er vanskelig når det er kaldt ute blir aldri noe mellomting på rommet.

Hadde han bare ville roet seg i sengen sammen med meg hadde jeg tatt han dit for lenge siden men han vil ikke det eller, det har han aldri gjort.

Jeg føler meg som en så ja jeg vet ikke, men nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre
Bare lyst til å gråte.

Uff det er ikke lett;) tulla mi sov jo natten igjen fra hun var født. Ved 4-5 mnd alder begynte hun å våkne sånn hvert 30 min fra hun ble lagt. Blir gal av ikke å få kvelden til litt andre ting... Slokna som en Stein i kveld 1930 og nå ligger jeg her å ammer igjen... Etter 23 da går teppe ned og hun kan sove til de tidlige morgen timer.

Virker som du har prøvd det meste, så her er det dårlig med råd. Het bærer det mot Ferber tenker jeg;(

Du gjør nok ingenting feil ! Vesla her våkner hver tredje time.. Da blir det lettvint å legge henne til puppen i senga.. Så sovner hun igjen.. Dette er en litt dum uvane når hun blir eldre og ikke trenger mat på natta.. Hun får frukt, middag og grøt på kvelden. Hun sov fint før.. Nå etter tennene popper ut.. Så vart søvnrytmen helt forstyrret.. Vet at jeg snart må prøve å få henne til å sovne av seg selv igjen på natta.. Men er et ork om natten.. Så da gjør man alt for å få sove.. Min første baby flyttet vi på eget rom rundt åtte mnd alder.. Pga at han våknet og skulle ha pupp hele natta.. Et par netter med puppenekt, der jeg satt i en stol på rommet hans og viste han at jeg var der.. Til han sovnet igjen.. Så plutselig sov han natten gjennom.

Åå jeg trenger råd tips å bare noen kloke ord fra dere flinke mammaer der ute. Minsten min sover ikke om natta, å nå begynner jeg bli såå sliten jeg har ikke sovet en hel natt på over 6 mnd. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil, men har aldri noe problem med å legge han, da vet han at det er natt å sovnet med en gang. Såååå 23-24 våkner han første gangen å da holder det seg gåen heeele natta. Di to siste nettene har jeg gitt mat igjen for det er eneste som får han til å finne roen igjen..
Hva med å gi grøt litt tidligere på kvelden? F.eks rundt kl 17? En jeg kjenner fikk det tipset:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi sleit veldig med gutten vår, var helt utslitt til slutt! Til slutt måtte vi la an skrike litt, fordi vi fant ut at det var bare opp til oss han ville... Så da lot vi han skrike litt, og bruke noe lignende ferber, men kutta litt ned på tiden... Når vi tok han opp av senga smilte han til oss, så det var tydelg han ikke hadde vondt av det, han lærte rett og slett bare å sovne.. Når jeg visste han var mett og god, og han våkna for tidlig, så gjorde vi den metoden på natta og, og han sovna igjen på ca 15 min..
De som kritiserer denne metoden har nok ikke vert helt totalt utslitt og på gråten hele dagen.. Det var nemlig jeg, sleit så lenge, at det var "redningen" for oss.. Nå er han enkel å legge, enkel å legge igjen på natta og en blid og fornøyd og uthvilt gutt:)

Nå får han en posjon grøt ca 17.30 (spiser for det meste ca 3/4 av den), så får han MME når han legger seg ca 19.-19.30.

Men det er ingen fasit på hva en skal gjøre og ikke.. Du gjør ingenting feil! Det er jo du som kjenner barnet ditt best Og du som gjør alt for han:) Lytt til morsinstinktet ditt!
Håper nattesøvnen bedrer deg for dere snart! Lykke til

Vi sleit veldig med gutten vår, var helt utslitt til slutt! Til slutt måtte vi la an skrike litt, fordi vi fant ut at det var bare opp til oss han ville... Så da lot vi han skrike litt, og bruke noe lignende ferber, men kutta litt ned på tiden... Når vi tok han opp av senga smilte han til oss, så det var tydelg han ikke hadde vondt av det, han lærte rett og slett bare å sovne.. Når jeg visste han var mett og god, og han våkna for tidlig, så gjorde vi den metoden på natta og, og han sovna igjen på ca 15 min..
De som kritiserer denne metoden har nok ikke vert helt totalt utslitt og på gråten hele dagen.. Det var nemlig jeg, sleit så lenge, at det var "redningen" for oss.. Nå er han enkel å legge, enkel å legge igjen på natta og en blid og fornøyd og uthvilt gutt:)

Nå får han en posjon grøt ca 17.30 (spiser for det meste ca 3/4 av den), så får han MME når han legger seg ca 19.-19.30.

Men det er ingen fasit på hva en skal gjøre og ikke.. Du gjør ingenting feil! Det er jo du som kjenner barnet ditt best Og du som gjør alt for han:) Lytt til morsinstinktet ditt!
Håper nattesøvnen bedrer deg for dere snart! Lykke til
Jeg er enig i metoden. Men bruker den kun når hu legger seg om kvelden. Hu våkner sjeldent om natta. Vi prøvde det fordi jeg hadde lest om det. Og da ligger hu å vrir seg og girer seg opp til nesten gråt og plutselig sover hu. Da våkner hu ikke før morran. Var slitsomt før vi begynte med det. Sikkert verre når man ammer. Nå hår det litt opp og ned. I kveld sovnet hu med en gang. På mandag brukte hu ca 5 min. Synes det var kjempe lurt her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lillefrøkna har i det siste våknet oftere og oftere om kvelden. Hun er lett å legge, men våkner igjen etter en stund, og ville bare roe seg på puppen selv om hun ikke er sulten. Jeg regner med at dette rett og slett har blitt en uvane, for det skjedde uansett hva jeg prøvde å gjøre annerledes.

For to dager siden sluttet jeg å amme henne i søvn, så nå får hun litt pupp på stuen (etter kveldstellet) før vi går på soverommet. Så legger jeg henne rolig i sengen, tuller henne godt inn, synger litt, og sier god natt. Første kvelden måtte jeg legge henne på siden, også strøk jeg henne forsiktig over pannen mens jeg hadde armen min over henne. Hun gråt, men av erfaring løftet jeg henne ikke opp, jeg bare holdt rundt henne. Etter 10 minutter sovnet hun, og jeg kunne snike meg ut. Som vanlig våknet hun igjen en time senere, men jeg gjorde bare akkurat det samme, og hun sovnet igjen! :)

I går kveld gjentok jeg prosedyren, og det fungerte igjen. Hun våknet heller ikke etter en time slik hun pleier, men først da jeg la meg. I tillegg til at kveldene ble enklere, våkner hun mindre om natten også. Jeg håper bare dette varer, for det fungerer mye bedre både for meg og babyen. Jeg liker ikke å la henne ligge og gråte alene, så for oss var dette et godt alternativ. Hennes seng står helt inntil vår, så jeg kan ligge i vår seng og holder armen min over henne. Når hun da sovner kan jeg bare løfte armen min og gå uten å være redd for å vekke henne. Jeg gir fremdeles pupp om natten, men tenker at jeg etterhvert begynner å gjøre det samme hvis vi etterhvert må avvenne henne med nattamming.

Min var også sånn her en stund. Trodde det var tenner for han HYLTE skikkelig. Ble stille hvis jeg tok han opp og grein om jeg la han ned. Trikset her ble å pakke han skikkelig inn i dyna. Rulla den rundt han på en måte - gjerne med armer inni dyna og. Etter det har han sovet mye bedre. Kanskje det er verdt et forsøk?

Back
Topp