Trenger litt råd av dere kloke bv jenter/damer... Jeg har ikke involvert meg i diskusjonen for eller i mot ferber men nå trenger jeg selv råd ang soving.. Har en liten gutt på 9 mnd som hele tiden har våknet om natten som oftest pga mistet smokk, eller at han rett og slett er våken.. Om han bare trenger smokken er det som oftest greit å roe han, inn med smokken og rett i seng med meg igjen.. Men når han er pling våken klokken 03 og jeg må sitte i en og en halv time og vugge på han for å få han til å sovne DA er det noe vi gjør feil... Etter å ha holdt på på denne måten siden han var liten uten at mannen min har hjulpet til på natten - og ikke fordi han ikke vil, men fordi jeg selv har "påtatt" meg det ansvaret for han er jo i jobb og jeg er i permisjon (pluss at han sover så innmari tungt at han ikke våkner av at babyen gråter), har jeg satt ned foten og bedt om hjelp.. Det sliter på å aaaaaaaaaldri få mer enn et par timers sammenhengende søvn på natten og nå trenger jeg alle gode råd og tips... Nå er det sånn at selv om babyen sover en hel natt igjennom en sjelden gang så våkner likevel jeg x antall ganger - sannsynligvis fordi kroppen er "innstilt" på dette..Nå er det 2 mnd til jeg skal ut i jobb igjen og da må jeg prøve å få en orden på dette - kommer til å bli vanskelig å gjøre en god jobb slik jeg føler meg mange morgener..
Som oftest er det ikke noe problem å legge han, men innimellom slår han seg vrang - sannsynligvis fordi han er overtrøtt og da trenger vi nok å bli flinkere.. Det ender det ofte med at han får komme på fanget og kose, eller får komme ned i stua for å bli enda trøttere før vi legger han.. Ikke lurt - jeg vet... Men hovedproblemet er at han våkner så ofte på natten og ikke klarer finne roen selv og det er hovedsaklig her jeg trenger dere kloke bv jenter/damers hjelp.. På dagen bruker han å sove 1/2 time på morgenen og ca 1,5 time på ettermiddagen.. Prøver å unngå at ettermiddagsluren blir alt for sent.. Han spiser godt på dagen så han er neppe sulten - han får en god porsjon grøt + melk om morgenen, brødskiver + frukt + evt litt melk til lunsj, 1/2 - 1 middagsglass + fruktmos og en stoor porsjon grøt til kvelden pluss melk.....
Alle gode råd og tips for å avvenne han med oppvåkningen på natten mottas med takk..
Som oftest er det ikke noe problem å legge han, men innimellom slår han seg vrang - sannsynligvis fordi han er overtrøtt og da trenger vi nok å bli flinkere.. Det ender det ofte med at han får komme på fanget og kose, eller får komme ned i stua for å bli enda trøttere før vi legger han.. Ikke lurt - jeg vet... Men hovedproblemet er at han våkner så ofte på natten og ikke klarer finne roen selv og det er hovedsaklig her jeg trenger dere kloke bv jenter/damers hjelp.. På dagen bruker han å sove 1/2 time på morgenen og ca 1,5 time på ettermiddagen.. Prøver å unngå at ettermiddagsluren blir alt for sent.. Han spiser godt på dagen så han er neppe sulten - han får en god porsjon grøt + melk om morgenen, brødskiver + frukt + evt litt melk til lunsj, 1/2 - 1 middagsglass + fruktmos og en stoor porsjon grøt til kvelden pluss melk.....
Alle gode råd og tips for å avvenne han med oppvåkningen på natten mottas med takk..