Hjeeelp meeg....

Mooor

Andre møte med forumet
Hei alle amme eksperter!

Jeg har ett ganske stort problem, har en datter på 4 og en halv måned som ikke vil amme mere.
Hun har kavet og tullet med ammingen siden hun var rundt åtte uker. Må si at det har vært et evig strev
i lengere tid. Nå er jeg sliten og temmelig lei.
Men på torsdag hadde jeg omtrent ikke melk :( Ringte ammehjelpen og hun sa at jeg måtte pumpe i fire dager,
JAA jeg merker forskjell, men hva hjelper det når hun ikke vil ta brystet???
Hadde en helt "kunstig" fødsel, med at jeg ble satt i gang, fikk epidural osv..
Hun va en stor jente på over 4kg. HJEEELp MEEG, vil så gjerne amme.........

PS: Har gidd henne litt flaske sidn hun ikke vil ta brystet, åsså får hun grøt om kvelden og pittelitt om morgenen.

Hilsen en veeeeeldig sliten mamma som har VÆLDIG lyst og fortsette ammingen

hadde akkurat samme "problem" selv.. så null tips herifra.. håper du finner ut a det[:)]

Hun er akkurat lik mine barn.....uff---jeg har nærmest tvangsamma mine, jeg.......

Men, det kan hende det er en periode hun er inne i akk nå, for på helsestasjonen sa dem til meg at det var "normalt" i 4-5 mnd alder......

Blir hun sint fordi melka ikke kommer med en gang, kansje? Isåfall finnes det jo nesespray for slikt.....

Har du sjekket om hun har låsninger i nakken sånn at hun har vondt når hun ammes?

Ligger hun noen gang bøyd bakover som en banan? Har hun en favorittside med hodet som hun helst ligger på?

Jaa d blir hun også, men har nesesprayen.. Men hun vrir seg bare unna brystet selv om det soruter melk :(

Susa87, sluttet du å amme da? Har jo så og si tvangsammet henne i mange uker nå.

Ja har engang vært på behandling for det, men kanksje jeg må fære flere ganger.
Ja faktisk så ligger hun som en banan, å hun har venstre side som favoritt..

Gå til manuell terapeut.. Sønnen min hadde to behandlinger før han ble bra! 

ORIGINAL: Mooor

Ja har engang vært på behandling for det, men kanksje jeg må fære flere ganger.
Ja faktisk så ligger hun som en banan, å hun har venstre side som favoritt..

Få det sjekket opp igjen! [:)]

Jeg hadde aldri problemer med ammingen, selv om datteren min hadde låsninger. Men jeg merket stor forskjell da de forsvant!

Manuellterapeuten forandret livet hennes!

Har desverre ingen tips å komme med, hadde akkurat samme problem her da snuppa var fire mnd. Kjempa en mnd før jeg gav opp og gikk over til flaske. Hadde overhode ikke lyst til å slutte, men hvert måltid ble mer stress en kos, vi fikk det bedre begge to etter at vi gikk over til flaske.

jeg tipper det er fordi hun får flaske... jeg har ødelagt ammingene mine med å gi de flaske, måtte pga sykehusopphold blant annet med minste.... han tok puppen etter den uka og, men ble mindre og mindre interessert i puppen og ble ikke mett på samme måte siden han var så snar på puppen... ble en helt annen ungen da han fikk flaska... pumpa meg jeg da....

er en enklere sugeteknikk på flaske i forhold til pupp.... jeg har ingen råd dessverre, jeg orket ikke kjempe med mitt barn ang. puppen, men det er jo opp til hver enkelt...[:)]

har hatt det sånn tidligere, og han har hatt favorittstilling og c-form. Men etter EN behandling hos osteopat ble han som ny! Ingen favorittside og helt fin i kroppen dagen etter behandling. Var på sjekk i fårrige uke, og han var helt fin, og ferdigbehandlet. Sover godt og er superfornøyd. Kan enest bli irritert om melka ikke kommer med en gang..

Back
Topp