Hjeeelp beste medisin/tips mot kvalme?

Krølle88

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Juliknøttene 2022
Nå har jeg spydd to dager på rad. Kvalm så og si hele dagen.:yuck:

Imorgen skal jeg ut å fly så trenger noe som funker!!! Asap helst:wacky:

Hva funker best for deg?

Tenkte å kjøpe postafen og sea bands.
En venninne snakket om det sammen med Nexium. Noen andre som har prøvd?

Vil bare ha litt lettelse i form da kvalme er det verste jeg vet :wtf:

Nå har jeg spydd to dager på rad. Kvalm så og si hele dagen.:yuck:

Imorgen skal jeg ut å fly så trenger noe som funker!!! Asap helst:wacky:

Hva funker best for deg?

Tenkte å kjøpe postafen og sea bands.
En venninne snakket om det sammen med Nexium. Noen andre som har prøvd?

Vil bare ha litt lettelse i form da kvalme er det verste jeg vet :wtf:
Her går det i prostafen og spise OFTE. Finner noe jeg har lyst på og spiser litt og litt hele dagen med max 30 min mellomrom. En liten matbit på nattbordet som går rett i kjeften når jeg våkner, så prostafen med en gang (ingen vits i å vente og se om man blir kvalm først), så spise hele dagen og noe litt mettende rett før leggetid.

Masse lykke til:Heartpink

Her går det i prostafen og spise OFTE. Finner noe jeg har lyst på og spiser litt og litt hele dagen med max 30 min mellomrom. En liten matbit på nattbordet som går rett i kjeften når jeg våkner, så prostafen med en gang (ingen vits i å vente og se om man blir kvalm først), så spise hele dagen og noe litt mettende rett før leggetid.

Masse lykke til:Heartpink
Takk for tips :happy::Heartpink

Ja fant ut at spiser jeg for mye blir jeg og kvalm. Så litt og litt høres lurt ut :happy:

Finnes flere reseptbelagte kvalmestillende som er trygt å bruke under svangerskapet også.

Hittil synes jeg at det å unngå å gå sulten hjelper. Merker at jeg føler meg mye mer kvalm når magen er helt tom... Når det går så langt, blir det ekstra vanskelig å få i seg mat. Da er all matlyst borte.
Jeg spiser små måltider ofte, og prøver å prioritere å få hvilt litt i løpet av dagen. Det har fungert for meg så langt. :)

(Er 5+4 i dag, men venter på hcg-resultat. Håper det er en frisk spire inni der fortsatt... Kvalm er jeg i alle fall!)

Back
Topp