Hjeeeelp

Mamman til Carina

Glad i forumet
Har så vondt i korsryggen har hatt det noen timer nå så stråler det ned i venstre ben.Noen som vet hva dette er ???? Ringte legevakten og de mente på at det var for tidlig med bekken smerter sa at jeg kunne ha med urinprøve og komme hvis jeg ville eller jeg kunne ringe legen min i morra. Blir litt egstlig. HJEEEELP
(samme som i desemberklubben)

Hei på deg.
Har i bok som heter "Hva kan du vente deg mens du venter", der står det at man kan få skjærende smerter inn i bekkenet -de kommer fra lysken og kan stråle bakover i ryggen og ned i lårene. Dette skyldes at man har gått mye eller stått lenge av gangen. Smertene kan komme flere timer senere. Så jeg trur ikke du skal engste deg. Hvis du ikke finner ut hvorfor smertene kommer, kan det jo være lurt å ta en tur til legen, så du ikke blir plaget hele svangerskapet.

Jeg har en halvveis prolaps i korsryggen og får av og til strålesmerter - kan være at du "bare" har fått noe sånt. For meg pleier det å hjelpe (ikke umiddelbart, men smertene forsvinner fortere) å gjøre følgende øvelse 5-10 ganger: Stå med hendene på hoftene/baken og dytt hoftene forover slik at overkroppen bøyes bakover og du ser opp i taket og hold bøyen noen sekunder (ser himla dumt ut, men du behøver jo ikke akkurat å gjøre det på torget [;)] ) - kan også ligge på magen og gjøre samme bevegelse som push-up, la hoftene ligge nede og løft bare overkroppen, men det er langt lettere å gjøre det stående, særlig hvis magen begynner å bule...

Jeg synes også det høres ut som isjias...
Det går an at alt som skjer i bekkenregionen gjør at nervene dine som går ned i beinet blir liggende litt i klemme...

Hei takk for alle svar jeg dro på legevakten i går og legen der sa at det virket som isijas nerven kunne være i klem hun hadde tenkt å høre på hjerte lyden men fant ikke apparatet og ba meg kontakte legen min i dag. Og det gjorde jeg og fikk time med en gang. Han fant til slutt hjertet og det hadde slag på 150 pr min så det er deilig at det er ikke noe galt der fikk beskjed om å ligge på sofaen og slappe av ble det for ille kunne jeg ta paracet og hvis smertene i ryggen ikke ga seg i løpet av noen dager skulle jeg ta kontakt igjen.

Ja jeg ble utrolig lettet at alt var bra med den lille

Back
Topp