Hjeeeelp

x1xHappybody :)

Flørter med forumet
[:(][:(][:(][:(][:(]
Kvalmen er satt inn for fullt, går konstant rundt og brekker meg for alt og ingenting[:(]
Jeg har stygge mistanker om at dette blir som de to andre svangerskapene der jeg gikk kvalm i 9mnd ... vet ikke hva jeg skal gjøre jeg , går bare rundt og er lei meg og griner [:(]
Ikke klarer jeg og spise ordentlig, drikker vann og farris til den store gullmedaljen men det hjelper ikke.
Noen som kan komme meg gode råd om hva som kan hjelpe ?? Jeg vil ikke gå slik til babyen er ute, jeg klarer ikke..
Det går ut over familien min, unga og gubben [:(]

Å nei, Happybody! Skulle ønske jeg hadde verdens beste tips som gjelder i alle tilfeller, men det har jeg dessverre ikke. Dette er faktisk det første svangerskapet der jeg kjenner at jeg er kvalm. Jeg er så heldig at jeg ikke føler meg dårlig før ut på ettermiddagen, så jeg spiser som en hest fram til 4. Etter det skjer det at jeg får i meg bittelittegranne potetgull før natta. Hvis det er noe du ikke føler totalt avsky for, så pass i alle fall å ha det tilgjengelig til enhver tid. Det er deilig å være mett og ikke kvalm i alle fall av og til!

Uff,jeg kjenner den følelsen der ja,er i mitt første svangerskap,er 7+1 i dag og har blitt meget rammet av kvalmen kan man si....Får ikke i meg noe fornuftig mat,mc donalds,s sin chips og burger går bra,og eordentlig surt og salt smågodt føler jeg hjelper litt.Veldig sunn må man si,men må bare spise det jeg får lyst på der og da,hvis ikke blir jeg enda verre..

Sendte mannen min på apoteket i går natt, det var ikke til og holde ut.. Han kom hjem med postafen..
Tok to i morrest når jeg sto opp, og nå.. Ja nå SMILER jeg faktisk [:)] Kvalmen er der, men ikke så intens som den har vært .. Jeg har faktisk også spist uten at jeg brekket meg . Sverger til Postafen frem til jeg har snakket med legen om det kanskje finnes noe annet for meg ...

jeg vet hvordan du har det. er selv krafitg kvalm. sån har jeg ikke vært med de to andre svanger mitt. drikker også mye vann og føler at det hjelper litt. fikk postafen 25mg av legen som jeg skal hente til mandag. håper de hjelper meg. er jo ikke menneske. ligger for det meste å sover ell at jeg ligger rett ut. så fort jeg gjør noe er det rett på potta.. [&:]uff.. det eneste trøsten i dette er at vi ikke er alene med det... og har andre noen gode råd så kom med det..

Prøv med ferskingefær. Har hørt at det skal være bra[:)]

Ja, uff den kalmen[:'(]
Har nettopp blitt rammet for alvor selv...[:(] Det føles fryktelig.
Har tenkt å prøve ut ingefærkapsler og se om det hjelper.
Hvis ikke, skal jeg prøve ut det mannen din kjøpte til deg.
Lykke til fremover. Håper det bedrer seg.
*trøsteklem*

Nå er jeg nylig kommet fra legen, og hun ba meg slutte med Postafen i og med at det neppe ville fungere i det lange løp. Så nå har jeg begynt med afipran, 20mg stikkpiller 3xdagen.
Hun sa at dette nesten i alle tilfeller hjalp og at kvalmen enten ville forsvinne helt eller iallefall bli såpass mye mindre at man klarte seg gjennom dagen.
I dag har jeg faktisk ikke vært kvalm, men det er fordi jeg verken har spist eller drukket noe.. Så nå har jeg tatt en stikkpille og skal få i meg litt mat ..

Håper ALLE som sliter med kvalme blir kvitt den fort , er IKKE no særlig å gå rundt med [:'(]

Tusen takk [:)] Tok en like etter at jeg kom fra legen og har ikke kjent noe til kvalmen etter det. Har spist og blitt god og mett.. Og fortsatt ikke spor til kvalmen, så jeg tror nok den hjalp ja :)
Man kan ta opp til 3 ganger daglig, håper jeg kan holde meg til en om dagen :)

Om det er noen som virkelig plages med kvalmen, og ingenting annet hjelper spør legen din om du kan få afipran for det hjelper virkelig.
men selvfølgelig er det sikkert også forskjellig fra person til person om hvordan den fungerer, men hos meg forsvant kvalmen :)

[:D]

Back
Topp