Hjeeeelp

babyhappy2014

Blir kjent med forumet
Hva gjør man når man er så kvalm at man ikke har matlyst og kaster opp uansett hva man spiser. Til og med vann... Hjelper ikke å ikke spise heller for man blir enda mer kvalm av å være sulten. Er 14 uker nå og vil ikke ha det sånn lenger.
Noen andre som har det slik??

Venter første skatt, 16.02♡♡

Jepp. Jeg fant ikke ut noe som hjalp utenom å ligge helt i ro og drikke små slurker med vann så ofte jeg orker.

Snakk med legen din om kvalmestillende medisiner eventuelt innleggelse på sjukehus.
Denne gangen går eg fast på medisiner, men forrige gang så tok eg bare ein gang. Då hadde eg ikkje ete på 6 dager, men med ein postafen så klarte eg å holde på maten. Etterpå så fortsatte eg å ete ofte og regelmessig.
Eg veit kor vanskelig det er å ete og drikke, men viss du først begynner så vil du fortere føle deg sterkere. Er veldig fort gjort å ende i ein ond sirkel. Å ikkje ete gjer bare kvalmen enda verre.
Et lite og veldig ofte. 50/50 med farris og eplemost er bra for væskebalansen i kroppen.
Masse god bedring! Klem

Snakk med legen din om kvalmestillende medisiner eventuelt innleggelse på sjukehus.
Denne gangen går eg fast på medisiner, men forrige gang så tok eg bare ein gang. Då hadde eg ikkje ete på 6 dager, men med ein postafen så klarte eg å holde på maten. Etterpå så fortsatte eg å ete ofte og regelmessig.
Eg veit kor vanskelig det er å ete og drikke, men viss du først begynner så vil du fortere føle deg sterkere. Er veldig fort gjort å ende i ein ond sirkel. Å ikkje ete gjer bare kvalmen enda verre.
Et lite og veldig ofte. 50/50 med farris og eplemost er bra for væskebalansen i kroppen.
Masse god bedring! Klem

Tuusen takk for svar!!
Skal prøve meg på farris jeg og. Fikk samboer til å kjøpe loff til meg så jeg får i meg noe. Jeg får i meg eple eller gulrot, men hjelper ikke mot kvalmen. Jeg skal til legen neste uke og ta blodprøve. Så får vel høre hva hun sier ;)

Venter første skatt, 16.02♡♡

Appelsin og druer hjelper meg. Det er greit å kaste opp igjen også. Drikker farris og lager te og vann med ingefær. Prøv ingefærkapsler, mange har god effekt av de.

Jeg ligger mye i ro og småspiser..

Sier som de andre at du MÅ prøve å småspise hele tiden. Chips, druer, eplebiter, popcorn, knekkebrød - samme hva det er bare det fyller magen din. Mest sannsynlig derfor magen frastøter alt annet.

Vann er fienden hos meg. Her har vann med kullsyre vært redningen. Da får jeg i meg litt over 1 liter hver dag.. ikke nok. Men bedre enn ingenting.

Snakk med legen om kvalmestillende og evt. om å få noe væske intravenøst om du er dehydrert. Det kan også hjelpe deg å komne ovenpå igjen.

Masse lykke til, bare å spørre lurer du på noe ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Back
Topp