Hjeeeelp.

Usynlig

Elsker forumet
Har en 2åring med feber. Feberen varierer veldig mellom 38.8 og 40.3, men ligger stort sett godt over 39! Snakket med legen og han sa jeg bare skulle gi henne paracet og se an frem til Fredag før jeg ev ringer igjen og får en time!

Ungen har fått HØYERE feber etter hun fikk paracet. Når paraceten ble satt inn hadde hun 39, og nå - ca 1 time senere har hun 40 - 40.3! Syns dette er alt for mye for en 2åring! Har ringt ned igjen og fikk bare beskjed om å vente litt til å se om feberen går ned.

HALLO? Hva ville dere gjort? Vurderer å reise rett på legevakta! Syns det er litt skummelt at feberen er såppas høy.

Pass på at hun ikke har for mye klær på, muligens hjelper det litt på temperaturen å få av litt klær.. og prøv å få i henne nok drikke..

Håper snuppa di kommer seg igjen snart. Ikke noe kjekt når de små er syke..

uff, jeg skjønner du er litt redd nå. 

ha lite klær på ungen, og gi hun masse drikke! viss ikke feberen er gått ned eller viss den fortsatt stiger om en time igjen så ville jeg gitt en parasett til. (fikk beskjed av overlege at en sjelden gang går det fint!). kan det hende parasetten har sklidd ut i bleien igjen? 

du kan jo også ringe legevakten å høre med de om de vil ha dere ned. 

masse god bedring 

Ser du har fått gode tips over. Lykke til! *klem*

Når starta feberen da? Det aller viktigste er hvordan barnet ditt er i form. Er hun veldig  slapp, gir lite kontakt? Eller leker hun? Stiv nakke eller utslett? Får du i henne væske? Håper feberen synker snart og at barnet ditt blir bedre. Små barn kan jo ofte ha høy feber selv om det bare er en virusinfeksjon... God bedring!

Jeg hadde ringt legen å sagt at jeg kommer, eventuellt hadde jeg reist på legevakten så snart den er åpen. 
Barn tåler generellt høyere feber mye bedre enn voksne og de sier at så lenge febernedsettende virker så er det ikke farlig, når den da ikke virker (som i ditt tilfelle) hadde jeg reist rett ned!
Bare for sikkerhets skyld: Du er sikker på at du gir riktig "dose" paracet i forhold til vekt? Hvis du er redd for at det skal komme rett ut i buksa igjen så har de også flytende paracet på apoteket.
Kle av henne, ha på bare bleie, prøv å få i så mye vann som mulig.

Hvordan går det med den lille?

Lurer på det samme :) Går det bedre med henne nå?

Ikke noe kjekt når de små er syke. Vet ikke om du har reist til legen, men kommer med noen råd alkevell. 

Hvis kroppen har problemer med å få ned feberen  selv med hjelp av paracet, er det lurt å hjelpe litt til. Sørg for at barnet ikke har så mye klær på seg, for dette holder feberen inne i kroppen. Du kan og legge kalde kluter i nakken og lårene for å hjelpe til. Dette rådet fikk jeg av lege, og det funker veldig fint hos oss. 

eller prøv ibux. Vesla mi responderer dårlig på paracet ved høy feber. Den steg videre etter paracet og til slutt hadde hu nesten 41, i feber. Og kom på legevakta og ble sendt til sjekk på ahus og fikk beskjed om å prøve ibux og paracet sammen. Ellers fikk hun bare ibux der, og det funket kjempe fint. :)

Huff, så ekkelt! Så rart at legen ikke ville se på henne?! Hvis feberen gikk opp etter paracet ville jeg absolutt dratt til legen eller legevakta om ikke legen var til hjelp. Håper hun er bedre nå!

hvordan går det med den lille syke?

Heihei!

Takk for mange gode tips. Tok feberen igjen igår, og på veldig kort til steg den fra 38.8 til 40.9. Da var det rett og slett ikkno tema å bli hjemme lenger. Hun var helt fjern, og vanskelig å få kontakt med til tider.

Vi dro ned på legevakten og kom inn omtrent med en gang. Legen tok mange tester av henne, og feberen lå på 40.6 når vi var der. Hun fikk ny stikkpille på legevakten, stikk i fingern, streptest, sjekket lunger, hals, mage, crp og alt som følger med!

Grunnen til at hun har så høy feber er høy crp og streptokokker! Nå har vi begynt på medisiner og tar paracet når feberen blusser opp. Hun fikk i seg litt mat igår, men drikker mye og det er jo bra. Hun er på bedringens vei,og det er godt å se!

Når hun var fjern og dere ikke fikk kontakt med henne så var det riktig å ta henne med til lege ja! Bra de fant ut hva det var og at hun får medisiner nå :) håper hun kommer seg raskt!

så bra at dere har funnet ut av det og at hun er på bedringens vei 

Godt å høre at dere har funnet ut hva som feiler lille snuppa, og tiltak :) God bedring! :)

Back
Topp