Hjeeeelp

Vintergullnr2

Elsker forumet
Er det noen av dere som ammer som mister melken??? Jeg har hele tiden hatt MYYYYYE melk i puppene, men nå får jeg nesten ingenting ut lenger!!!! Isabell blir forbanna når jeg ammer henne, for hun blir ikke mett når hun får pupp... Måtte begynne å gi henne erstatning idag. Var på apoteket å kjøpte ammete idag, håper det skal få igang melkeproduksjonen.. Har ikke lyst til å slutte å amme, syns det er sååå koselig å få amme.

Noen som har noen andre gode råd for å få mer melk???????

ORIGINAL: malien

Jm som jeg gikk til under graviditeten sa at i tillegg til ammete kunne en drikke vørterøl - skulle hjelpe på melkeproduksjonen. Kanskje ikke det som frister mest men........[;)]

Vørterøl... er det sånn alkoholfri det???? drikker ikke øl, så jeg har ikke peiling!!!! Da skulle jeg vært å kjøpt det når påsken er over!!! Prøver alt for å få beholde melken

Det er jo skikkelig kjipt... Det skjedde bare sånn plutselig her. Og jeg som liker så godt den ammestunden!!! Merker at dette tar på humøret mitt om dagen. Hormonene mine er på topp om dagen så det skal ingenting til før tårene sprenger på [:(] 

Det beste rådet er å amme barnet oftere. Barnet skal ha lov til å drikke så lenge det vil. Det er også viktig at du får nok hvile hvis du tror melkeproduksjonen er blitt mindre.
Det kan være lurt å skifte bryst hvert 10. minutt for å stimulere barnet. Søvnige barn skal vekkes og holdes i gang.
Ved hver amming skal barnet suge på begge bryst, slik at barnet får den melken som er og brystene stimuleres. Det er best å holde seg til amming og ikke begynne med flaske, grøt eller saft. Hvis du begynner med dette, blir barnet fort mett og vil ikke ammes. Dessuten kan tåteflasker forvirre barnets sugerefleks, fordi sugeteknikken ved flaske og bryst ikke er den samme.
Gi barnet kokt vann hvis det trenger ekstra væske. "Nettdoktor.no"

Jeg gjorde alt det som står i Ludri sin tråd, men her kom det ikke mer melk, til slutt fikk jeg helt avsmak for ammingen (som kunne vare helt opp i 4t!) og hun sov ikke bare gråt og uansett hvor ofte og hvor lenge jeg holt på økte ikke produksjonen. så de hjelper vel bare hvis hun driver å har øke dager og puppene faktisk kan øke produksjonen. (jeg hold på i 14dager før vi begynte med mme,å var helt utslitt, det var tulla mi også) nå får hun pupp og flaske til alle dag måltider og det siste om kvelden om kvelden. til natten og det første om morgenen holder det med bare mm, hun spiser veldig lite om natten og det første måltidet ved 6tiden 30-40cl.

Tenkte jeg bare skulle skrive dette i tilfelle det ikke går, det er ikke noe nedelag det heller. mitt råd er også å ikke stresse med det. vist nok skal det ha mye å si på produsjonen at man er stresset, så slapp av og tenk at alt ordner seg til slutt. +at melken min har ikke blitt helt borte så vi får kose stunden med amming også hun får bare litt eksta. begynte med tillegg for ca 3,5 uker siden å vi fikk en ny tilverelse. Men jeg hadde absolutt prøvd å legge henne til oftere først ellers har ikke barnet mulighet for å få produksjonen til å øke.

Back
Topp