Hjeeeelp...

*Vipsen*

Gift med forumet
Snuppa er i sin verste trass for tida, og er spesielt trassen når det kommer til mat.

Tidligere i kveld, etter kveldstellet spurte jeg om hun ville ha mat.
Nei, hun var ikke sulten.
Greit nok det. Jeg ga mat til Christoffer og gjorde begge klare for senga.
DA var hun plutselig kjempesulten...[8|]
Etter mye om og men fikk hun en brødskive som hun lovet og spise opp.
Men etter to biter så var hun ikke sulten allikevel. [:-]

Altså, det er til å bli sprø av jo! Og så er hun sånn til nesten hvert måltid.
Vil ikke, skal ikke, liker ikke.... ja, dere skjønner tegninga.

Noen som har noen gode råd? Jeg vet virkelig ikke hva jeg kan gjøre lenger...[&o]

ORIGINAL: lilla79

Hm . .aldri hatt problem med trass i matveien . .tror jeg[8|]-Høres veldig slitsomt ut.

Hr du/dere rutiner på alle måltider?Spiser hun masse utenom måltidene?

Tenker at hvis du gir henne kun mat til måltidene,så spiser hun vell om hun er sulten. . .Er hun kresen i matveiene?-Vanskelig dette. .  .

Har ei som er "ute" av trassen for øyeblikket[8D]Bank i bordet!!!!Så nyter det,mens det er opphold.

Håper det går seg til . .  .-kanskje hun ser du bruker mye til på lillebroren,og hennes måte å få oppmerksomhet på[;)]

Heldig du er da! Hater denne trassen så sinnsykt.

Jeg har som regel faste måltider her hjemme, og ingen småspising utenom. Hun vet at hun ikke får mat utenom måltidene. Ikke er hun særlig kresen heller.
Jeg prøver jo å gi like mye oppmerksomhet til begge to, men har merket at når hun trasser så blir jo det mest negativ oppmerksomhet istedetfor positiv... Merker jeg bare har lyst til å legge meg ned og grine noen ganger. [&o]

Kjenner meg en del igjen i din frustrasjon her! Hr til tider vansker med maten her også.
Har lært meg å alltid spørre om han er mer sulten/vil ha mer mat før tannpuss, så dersom han spør når han er i seng så sier jeg at -du sa du var mett og ville ikke ha mer mat!
Kan hende det blir skriking og hyling men han gir seg fort.
Når det gjelder måltider så spør jeg ikke om han vil ha mat, men HVA? kommer gjerne med forslag til hva han kan ha på skiven, lar han være med å bestemme hva vi skal ha til middag.
Han får ofte maten og nekter å smake- er ikke sulten
jeg sier at alle alltid mååå smake på maten, så han er nødt til å ta en bit, vil han ikke ha mer da rydder vi bort.
velger han en ting på skiva, men vil ha noe annet når han får, så finner jeg ikke nytt!
han vet at jeg er streng å at han må gi seg, men han prøver seg ofte!!!

ORIGINAL: *ÅsLe*

Kjenner meg en del igjen i din frustrasjon her! Hr til tider vansker med maten her også.
Har lært meg å alltid spørre om han er mer sulten/vil ha mer mat før tannpuss, så dersom han spør når han er i seng så sier jeg at -du sa du var mett og ville ikke ha mer mat!
Kan hende det blir skriking og hyling men han gir seg fort.
Når det gjelder måltider så spør jeg ikke om han vil ha mat, men HVA? kommer gjerne med forslag til hva han kan ha på skiven, lar han være med å bestemme hva vi skal ha til middag.
Han får ofte maten og nekter å smake- er ikke sulten
jeg sier at alle alltid mååå smake på maten, så han er nødt til å ta en bit, vil han ikke ha mer da rydder vi bort.
velger han en ting på skiva, men vil ha noe annet når han får, så finner jeg ikke nytt!
han vet at jeg er streng å at han må gi seg, men han prøver seg ofte!!!

Godt å høre at det ikke bare er hos oss... [:)]

Celine vet godt at jeg er streng når det kommer til slike ting, men hun MÅ lissom prøve seg likevel.
Jeg hadde glatt latt være å gi henne mat når som helst på dagen, men synes det er litt fælt å legge henne hvis hun er sulten...

ORIGINAL: Nikki.

ikke gi henne mat senere iallefall. så lærer hun nok å spise til måltidene.. håper jeg,hehe=)
er ikke lett med disse trassige små

Hehe... nei, vanligvis pleier jeg ikke å gi henne mat utenom de faste måltidene,
men som sagt over her så synes jeg ikke det er noe kjekt å legge henne hvis hun er sulten.

Hadde det vært en annen tid på dagen hadde hun glatt måtte vente til neste måltid. [:)]

ORIGINAL: lilla79

Hvis det er spesielt til kveldene,kan det jo være påskudd for å ikke skal legge seg??De finner jo på forskjellige unnskyldninger av og til for å få være lengre oppe. . .

Her har store jenta mi hatt sine perioder med trass. . .og sambo er jo ofte bortreist,så skal love deg etter 14 dager alene med 2 mammadalter som skriker bare den ene setter seg i fanget mitt,så har jeg hatt lyst til å grine jeg og[&:][8|]Men kan trøste deg med at disse perioder kommer og går. . . Men tror at de som får "tidlig" småsøsken ofte trasser for å få oppmerksomhet har jeg inntrykk av . . .for hadde jeg hatt kun største mi hadde det jo aldri vært krangling ang deling av fanget mitt f.eks . . .[8|]Virkelig vanskelig dette.

Sambo har vært borte 4 dager forrige uke,denne uken 3 dager og reiser 14 dager bort neste tirs[:o]Merker man blir fort irritabel for at man har de så mye alene,MEN nå er minsta startet i b.hagen ,så når jeg har fri,har jeg HELT fritt for meg selv . . .[:)]Det skal bli godt det!!Kanskje du trenger litt fri du også?Vet jo at de er til pappan sin av og til,men kanskje ikke så lenge i slengen?!OI,ble langt dette[8D]

Dette her skjer til alle måltider i løpet av dagen, så er ikke noe spesiel i forhold til leggetid.
For hun er veldig flink til å legge seg når hun får beskjed - der har det aldri vært noe problem. [:)]

Har tenkt litt på at det kan være sjalusi ute og går. Og jeg har prøvd å forklare henne at når hun gjør sånn så blir jeg sint - og at det ikke er koselig for noen når det skjer.
Nå har vi hatt alenetid sammen - bare oss to denne uka, og det virker som hun har satt pris på det. Men så fort vi skal spise her hjemme er det på'n igjen...

Merker klart jeg trenger litt mer fri ja. De har fortsatt ikke vært hos pappan en hel helg engang, ender alltid med at jeg leverer de på fredag, og så kommer de hjem igjen lørdag. [8|] Nå skal de til pappan i helga og da har jeg sagt klart i fra at de skal være der til søndag. Kjenner jeg trenger å få ladet opp litt igjen...

ORIGINAL: theskj

Ingen kan snu en 3er med trass[:-][:-][:-]

Hahaha etter den reklamen på tv om bursdagsjoker[;)]
Gubben som kom på at det må jo være jenta vår[8D]

Rikke har egentlig alltid vært sta og egen, men noen ganger føler jeg at det tar helt av[&:]
Tror det har handlet litt om sjalusi her i heimen også.
Har hatt masse tøys at med matbordet og nå har det blitt slik at vi tar maten om hun ikke hører etter. Her skal hun alltid ha mat, men spiser pålegget, griser ja du skjønner sikkert.

Sikkert ikke no hjelp men[&:]

Hjelper faktisk å vite at jeg ikke er den eneste i verden som sliter... [:D][:D]
Gleeeeeder meg til den verste trassingen er over. (men da er det vel igrunn neste mann sin tur [&:])

ORIGINAL: theskj

ORIGINAL: *Vipsen*
Hjelper faktisk å vite at jeg ikke er den eneste i verden som sliter... [:D][:D]
Gleeeeeder meg til den verste trassingen er over. (men da er det vel igrunn neste mann sin tur [&:])

Hahaha enno godt det da[:D][:D][:D]
Fredrik har aldri (bank i bordet) hatt sånn trass.
Tror nok det går litt på personlighetene også altså.
Noen er laget for å lage litt læven i heimen og andre er bare ikke det[8D]
Så det er håp for at nestemann kanskje "slipper" unna[8|] Hehe

Ja, tror nok det går mye på personligheten.
Men Celine er jo egentlig veldig rolig av seg, men er desverre veeeeldig sta. [8D]
Og det ser ikke ut som Christoffer blir noe bedre egentlig...

Tror barna mine er laget for å lage skikkelig leven jeg... [:D][8D]

Back
Topp