Hjeeeelp!! Si at det går over en gang!! (Såre bryst/sopp)

Lykkeliiten

Glad i forumet
Hei hei.

Trenger noen gode råd.

For 3 uker siden ca virker det som min sønn som da var 2 uker hadde fått sopp i munnen men det gikk vekk og kom aldri igjen.. Litt senere fikk jeg ekstremt såre brystvorter...

Smurte og smurte med purlan, luft tørket osv..

Googlet meg i hjel og fant multi man kompresser til såre brystvorter så fikk bestilt meg det. Lindret godt i starten men ble ikke no bra det heller...

Forsatte med luft tørking, kompresser, salve og kålrot blad kjerring rådet.

Nå har det gått 2,5 uke og igår pumpet jeg omtrent hele dagen fordi det svir så sinnsykt. Sitter å svetter omtrent når han suger

Igår var vi hos lege og Sander har ingen ting i munnen og heller ikke utslett neden til. Han så på Brystvortene mine og så
At de var røde og sprukkende og fargen på det rundt konkluderte han med sopp så skulle smøre på canesten.

Begynte igår og stemmer det at det går fra vondt til mye verre?

Prøvde puppen til moegen og fyy og vondt så de neste måltidene kommer jeg til Å pumpe men vil ikke at han skal slutte å ta puppen ;( merket at han surra fært til morgen allerede og alle fraråder det skjoldet..

Hva gjør jeg? Holder ikke ut snart mer

Vurderer å prøve det selv om alle fraråder det pga sugingen (?)..
Men Gud det pumpe styret :(

Spør om medisiner til babyen også! Sleit med dette mye i starten og det hjelper ikke å bare behandle deg selv. Fullfør kuren helt og bit tenna sammen for det går over:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Men stemmer det at det går fra vondt til verre?? Svir jo ekstraue idag etter canesten beh :(

Sikker på at det er sopp? Jeg var betent i vortene, fikk en salve med antibiotika og allerede dagen etter var jeg mye bedre. Den het fusidin (eller noe lignende)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har gått igjennom samme sak her. Fikk først beskjed om Mycostatin til mini og å smøre det på vortene. Ikke noe bedre....så fikk jeg beskjed om Canesten på vortene å merket forskjell dagen etter! (Jeg hadde og sprekker. Åpent sår på ene siden).
Stå på, ikke gi opp! Det er helt jævlig, jeg vet, men det går seg til!
Masse lykke til! :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Auuuu, håper du blir bedre :(

Jeg hadde også sopp på brystvortene, men siden det virker som du har hatt det en stund så tar det nok litt tid før det blir bedre.. Jeg brukte det i 2 uker før det var helt vekke:) Lykke til.!

Gjør det du kan om du er motivert for det, men vil også bare si at om du ikke orker mer fordi det gjør så vondt, så er det også greit. Jeg holdt på i en evighet, det ble aldri bedre for meg, men det å slutte å amme satt langt inne. Likevel ble livet mye bedre etterpå, selv om jeg sleit litt med å akseptere det selv.

Ammeskjold var redningen her. Jeg hadde bare vondt da, ikke sopp. Det var riktig for oss, gi litt blaffen i hva andre sier.

Back
Topp