Hjeeeelp, isjas i klem...noen som har vært borti det?

Arven

Glad i forumet
Usjjj..har gått i tro om at det er bekkenet som har vært så vondt de siste 2 mnd, og det er nok også en del av kaka..men for 3 dager siden sa det stopp, jeg klarer ikke å legge noe vekt på høyre ben og har intense smerter i rygg,bekken,sete og helt ned i foten. Var hos spesialist i dag og han var ikke i tvil, isjas nerven er i klem, som fører til lammelse i foten og store smerter.... Jeg ble rygg operert for 2 år siden, da en skive kollapset nede i ryggen, og de måtte sette inn en protese. Skrekken er nå at denne har flyttet på seg, og skaper problemer eller om det er både det og bekkenplagene som påvirker isjas nerven... De vil ha meg på MR, og mulig inngrep ved funn pga lammelsen i benet...ikke lyst å ta Mr nå som jeg er gravid... Er ganske engstelig nå, i tillegg til at jeg har store smerter som jeg umulig kan holde ut i over 3 mnd til.. I morgen skal de diskutere smertelindring, til nå har jeg brukt paracet uten særlig effekt. I tillegg går jeg til fysio. Noen som har vært borti dette????

Huff..skjønner at du er skeptisk! 
Høres ikke noe kjekt ut dette nei!! emoticon
Men håper det går bra, du får ha masse lykke til!
*nei, aldri vært borti sånt, kun bekkenløsning. Plagsomt nok det syns jeg, så er ekstra synd i deg emoticon

*sladrer med moto2*

Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6

Ååååhhh... Ja, kjære deg - det har jeg "god" erfaring med... IKKE helt samme forløpet som hos deg ser jeg men, her er min historie:
Nesten hele mitt forrige sv.skap ble preget av dette, da jeg fikk en skiveprolaps i korsryggen, fikk kraftige isjias-smerter og ble etterhvert nummen og delvis lammet i ve.fot. Meeeen, det gikk seg til altså, men du kan godt tenke uker/måneder fremover i tid, det blir bedre - men ikke i morra liksom:-)
Jeg tok 2-4 g. Paracet i døgnet i 1-3 uker mens det sto på som værst, det hjelper lite - men for meg tok det liksom "brodden" av smertene - særlig natta var fryktelig:-/

Siden jeg var gravid var det ikke aktuelt med rtg/MR sa de, men det var en "saftig" prolaps siden muskler ble lammet, og refleksen i ankelen var affisert..

Etter nå 3 år, er jeg nesten som før, musklene i foten er og vil alltid være noe svekket spes. i leggen - men jeg kan gå, løpe og danse som før igjen.. Haltet veldig mye i starten, pga av at jeg ikke klarte å "sparke" fra når jeg gikk.. Så veldig snodig ut, men det ble gravdvis bedre:-) Jeg kom meg bra frem til fødsel, og alt gikk som en drøm der, fikk et lite tilbakeslag et par uker etter fødsel, siden støttemusklaturen etter sv.skap og fødsel var såpass redusert som det jo er.. Men med tålmodighet og rygg/magetrening kom det seg bra.
Har ikke fått det igjen, og jeg er fortsatt smertefri i ryggen.. Litt stivhet vil det alltid være der prolapsen har vært, så den har jeg bare godtatt som en del av meg;-) 

Ønsker deg goooood bedring! Jeg fikk god oppfølging av fastlege og manuell terapi;-) Håper de finner ut av hva som gjør det, og at du får den behandlingen du trenger!!

Back
Topp