Hjeeeelp !!! Andre med rastløse ben på nattestid ?

Marlen1989

Blir kjent med forumet
Andre som sliter med kribling i bena etter de har lagt seg ? Er nå på min 4 time etter jeg fant senga uten søvn.. Kan kjennes ut som voksesmerter , men er mindre smertefullt (i mitt tilfelle i det minste), opplever det som sykt irriterende! klikker nesten her jeg ligger [emoji85] har en stor trang til å bevege føttene. Dette er mitt 3. svangerskap og har ikkje opplevd dette tidligere. Trenger tips og råd. Føler jeg holder på å gå fra vettet [emoji33][emoji24]

Jepp! Nesten hver kveld på sofaen...:arghh:
Det høyre benet mitt kribler villt, sånn at jeg bare måå bevege det. Så jeg ligger å sparker villt rundt meg

Har hatt det i flere måneder men det har blitt verre nå.

Det som er rart er at det skjer bare på sofaen, ikke i senga. Så det har heldigvis (bank i bordet) ikke ødelagt for nattesøvnen min

Magnesiumtilskudd er det som er anbefalt mot rastløse ben. Jeg tar 200 mg hver dag. Glemmer jeg å ta så kjenner jeg det godt på kvelden.

Signerer! En dag uten magnesium og jeg får omtrendt ikke sove!

Jupp! Knebøy/trappegåing etterfulgt av en varm dusj pleier å roe dem ned her [emoji14]

Jepp! Nesten hver kveld på sofaen...:arghh:
Det høyre benet mitt kribler villt, sånn at jeg bare måå bevege det. Så jeg ligger å sparker villt rundt meg

Har hatt det i flere måneder men det har blitt verre nå.

Det som er rart er at det skjer bare på sofaen, ikke i senga. Så det har heldigvis (bank i bordet) ikke ødelagt for nattesøvnen min

Meg også. Bare i sofaen, men ikke i sengen [emoji23] er slitsomt å sitte og se TV når det er sånn [emoji51]

Signerer! En dag uten magnesium og jeg får omtrendt ikke sove!

Husk å kutte ut magnesium en stund før termin :) jeg har kuttet ut nå, selvom jeg sikkert kunne venter noen uker til. Men ja det hjalp, nå har jeg rastløse føtter hver kveld, hjelper å kjøle de ned da ;)

Jeg har vært plaget i mange år, men det har blitt værre med graviditeten.. Jeg smører/masserer med en krem som heter Utrolig og fås kjøpt på Enklere liv.. Det hjelper også å kjøle føttene skikkelig ned :)

Husk å kutte ut magnesium en stund før termin :) jeg har kuttet ut nå, selvom jeg sikkert kunne venter noen uker til. Men ja det hjalp, nå har jeg rastløse føtter hver kveld, hjelper å kjøle de ned da ;)

Hvorfor skal man det? Hjeeelp, hvordan skal man overleve :-)

Jaaa!! Får veldig behov for å strekke bena skikkelig ut, og det ender alltid i en saftig leggkrampe! :arghh:

Jeg har ikke rastløse ben, men kroppen min som liker å ikke være som "alle andre" har begynt å kjenne på rastløse armer/skuldre igjen :knegg: Slet med det mot slutten da jeg hadde en fysisk krevende jobb hvor jeg måtte løfte mye, og mener å huske jeg hadde problemer med dette sist svangerskap også.

I mitt tilfelle hjelper det å passe på å ikke løfte/belaste for mye, men det kan jo være forskjell på armer og ben i forhold til dette for alt jeg vet :P

Tusen takk for alle svar [emoji4] har gått til innkjøp av magnesium i dag , håper det virker for meg også [emoji1303][emoji4]

Back
Topp