Hjalp lystgass deg?

Merka ingen forskjell, kunne like gjerne ha vert luft. Epidural derimot, ohye [8D]

jeg hadde IKKE klart meg uten!! fikk myyye mer kontroll!

kasta opp jeg og (til sambos store fortvilelse fordi han måtte holde posen hihi), men det tror jeg var pga smertene.

ORIGINAL: pernille85

ORIGINAL: siljegulli

Jeg kasta opp[:'(][&:]

Mange som sier at de kasta opp av lysgassen, mulig det stemte på deg, men sterke smerter gjør også at du kaster opp, så ikke nødvendigvis lystgassen som gjorde det.

Vanskelig å si om det fungerte på meg eller ikke. Jeg fikk ikke lystgass før pressriene kom. Slet veldig fra 7-10 cm åpning og ble overlatt til meg selv i badekaret. Når jordmora kom inn etter nesten en time sa hun først da at jeg kunne jo fått lystgass i badekaret også[:@]
Under pressriene er jeg usikker på om det fungerte eller ikke, jeg har jo ikke født uten, men mulig den kan ha tatt toppene. Under syinga etterpå sugde jeg i meg det jeg kunne av lystgass. Jeg ble sydd i over en time (var nok hardangersøm [:D]) Da var maska min beste venn, da følte jeg at den fungerte, men ble litt ør

I know[:)] MEN jeg spydde med en gang jeg trakk inn gassen å fytti så fæl lukt det er på den lystgassen[:'(] OMG! Så tror det var lystgassen[:)]

Elsket lystgassen eg[:D]
Den var min Bestevenn inne på fødestua [:D]
Men likte ikkje helt når dei skrudde ned lystgassen[8D]

det hjalp meg masse, eneste grunnen til at jeg måtte over på epidural var at jeg var så sliten at jeg ikke lenger klarte å holde øynene oppe eller å holde lystgassen lenger..

Hadde epidural funka på meg så hadde det nok vært det beste ja[:)] Men det gikk helt galt med den, og den gjorde bare vondt verre....[&:] Tør ikke gå igjennom det igjen!

Syns det funka fjell!

Ble helt døsen og brisen, sovna nesten mellom riene ( og det var type 1 minutt mellom ) så det funka finfint!

Men første trekket med gass var ikke helt som forventa, pumpa stod på 90% gass etter forige fødselen som hadde vært, så jeg ble helt kokkos, fikk følelsen av å ha drukket en helflaske sprit på styrten ( uten å ha gjort det ).
Ble mildt sakt beruset i oppførsel [:-]

Jeg synes ikke den hjalp noen ting! Kastet opp av den under 1. fødsel, men ga den likevel en ny sjanse under 2.fødsel. Begynte da å brekke meg med en gang jeg fikk inn litt luft, så endte med at jeg kastet den bort og ba om at den forble borte!

JA!!!

Ubehagelig og blei kvalm til å begynne med, men når jeg vente meg til karusellen så var den fantastisk.
Fikk noe å fokusere på og den tok de verste toppene.
Jeg tviholdt på den, hoho.

Har aldri vært så styggfull som jeg var på lystgassen! Reagerte veldig negativt på den, og ble så hysterisk at JM bare sa; Nå får du epidural.

Skal aldri bruke lystgass flere ganger, syns det var bedre med "vanlige" rier enn med den der hersens lystgassen [:'(]

å ja, lystgassen hjalp meg veldig med å slappe av under hele opplegget..
Jeg hadde allerede kjempa meg til 6,5 cm åpning her hjemme og det var hælvete, men da jeg fikk lystgassen klarte jeg å slappe mer av å puste meg gjennom riene..
Tok ikke så mye smerte, men den tok de aller værst toppene og slappa bedre av som sagt.. Anbefaler å prøve lystgassen...[:)]

ORIGINAL: Drømmeren

Merka ikke forskjell jeg.. [8|]
Men selve maska var grei å bruke til å konsentrere seg om hvordan jeg skulle puste [8D]

Men epiduralen derimot , den var helt fantastisk[:D]

Signerer denne jeg [:)]

Her hjalp det ikke en døyt, det eneste var at jeg konsentrerte meg om å puste under riene, klarte ikke det uten lystgass, men ikke noe bortsett fra det.

hyper ventilerte i maska så spurte legen hvorfor han snurra rundt da tok de den vekk[:-] så jeg fikk ingen erfaring med den annet en og hyper ventilere i maska ender opp med leger som snurrer rundt[8D] hehe

hadde en hardere fødsel uten lystgass, så jeg må vel si ja[8D] selv om jeg egentlig ikke syntest det var kjempe hjelp i første gangen[:)]

Jeg var så tett i nesen så jeg klarte ikke å trekke inn med nesen, så da var det bare å legge den vekk.

Jeg stemte "Hjalp litt, tok de verste toppene", men det var egentlig bare i begynnelsen, for lystgassen sto på det minste under hele fødselen, vi "glemte den av", så ingen skrudde den opp. Etterhvert gjorde det ingen forskjell på smerten, men hjalp meg til å ha noe å konsentrere meg om! Fra 5-10cm åpning hadde den null virkning, men kanskje den hadde hatt det dersom den hadde vært skrudd opp mer.

jeg ble bare "ruset" men den tok ikke smertene...

Back
Topp