Hjøølp (ang bleieslutt)

Årolilja

Forumet er livet
Nå har jeg vært sååå flink med denne bleieslutten i flere dager, og det har gått sååå fint, bare hatt 1,5 uhell (hun stoppet midt i og løp til do)
Flott at hun ikke tisser på seg, men problemet er at hun holder seg! Og hun kan holde seg leenge!! Hun har bare tisset ordentlig på do et par ganger.
Hun vil gjerne gå å sette seg på do, så det er ikke noe problem men hun tisser jo ikke...!! Når bleien kommer på tisser hun innen 5 min...

What do i do???

Oj, for en utfordring! Ikke lett å vite hva man skal gjøre.....

Kan kanskje klistremerkeark hjelpe for dette også? Hvis hun syns at det er stas da...
Evt kanskje det går lettere med potte enn med do? Jeg tenker at hvis det kommer etter 5 min når bleia kommer på, så kanskje det har noen med en slags trygghet å gjøre..? eller noe..?

Hm.. kanskje hun er litt redd for doen??
Det var Pernille den første uken, måtte ut i snøen og tisse noen steder.. haha [8D] det ble litt sport i det når vi var hos nabon.. morro vettu!

Ellers så aner jeg ikke assa [8|] , de har mye rart for seg! Men hun er jo kjempeflink må jeg si [:D]  vi hadde et uhell om dagen
første uken [:-]

Og i dag er det første gang hun har sittet på rommet sitt og ropt at hun må på do [:D][:D][:D]   for å tisse da, når hun må bæsje sier
hun i fra hver gang.
Normalt følger jeg klokken, og tar henne på do ca hver 2. time, og da tisser hun ganske mye. Men skulle teste ut i dag uten å
sette henne på do, og jaggu klarte hun å si ifra [:D] stjerne på skapdøren på do da!!!

Men uansett, hun klarer det til slutt, flinke er dere [:D]

T har kjøpt do sete til henne da, med trapp haha [:D] Og hun er såå stolt av den og vil sitte på do ofte..men likevel....når hun tisset på seg første gang ble hun helt fra seg haha så jeg måtte forklare henne at det gjorde ingen ting og vått på gulvet kunne tørkes opp osv..hehe

Vi forsøker i barnehagen i dag da, de tar på bleie ved soving og utelek. Blir spennende å høre hvordan det går.

I går (endelig) fikk jeg somlet meg til å kjøpe ny seng [:D] og dere skulle sett hvor stolt hun var!! Maste som en gal om at vi måtte sette den opp i går.

"Mamma nå er det mørkt ute så nå kan jeg legge meg vel? " osv hahaha

Det var så stas at hun gikk ikke ut av senga en en eneste gang, og ikke før jeg kom inn itl hene i dagmorges heller [:D] Får se hvordan det blir i dag da, hun finner vel ut at det er gøy å stå opp hehe

Måkke du være så flink da Åro med denne bleie slutten, jeg hvilte meg litt på at vi var flere som ikke hadde slutta med bleier [8D]..

ORIGINAL: nate79

Måkke du være så flink da Åro med denne bleie slutten, jeg hvilte meg litt på at vi var flere som ikke hadde slutta med bleier [8D]..

...jeg også...[:D][:D][:D]

Hahaha dere er så herlige [:D][:D][:D]

ORIGINAL: ra81

hehe, men det går ikke så bra da siden hun holder seg[:D] I går dret hun ikke før til kvelden siden hun hadde gått så mye uten bleie...det er jo ikke bra..men det går seg vel til[8D]

Grattis med stor jenteseng da.. Kanskje du er like heldig som oss, for hun har ikke en eneste gang prøvd å stå opp igjen [:D]

Og den dogreia med trapp er Pernille livredd.. hahaha, så jeg må fortsette å følge på do til hun klarer å rekke opp selv [8|]

Jeg tror for øvrig at vi snart er de eneste som fortsatt bruker sprinkelseng gitt... men hun trives jo oppi der, så who cares really? [8D]

ORIGINAL: MiniSatan

Jeg tror for øvrig at vi snart er de eneste som fortsatt bruker sprinkelseng gitt... men hun trives jo oppi der, så who cares really? [8D]

Neida.... her har vi kjøpt ny rooooosa seng, som hun selv plukka ut. Men hun nekter å ligge i den, vil bare ligge i sprinkelsenga... [8|]

ORIGINAL: Årolilja

ORIGINAL: ra81

hehe, men det går ikke så bra da siden hun holder seg[:D] I går dret hun ikke før til kvelden siden hun hadde gått så mye uten bleie...det er jo ikke bra..men det går seg vel til[8D]

sånn var Adrian og, de fikk så vondt av han i barnehagen at til å begynne med så tok de bleie på midt på dagen også tissa han med en gang.. Men det var bare i begynelsen, så plutselig så kunne han gå på doen der for å tisse..

Jeg brukte bestikkelse[8D],
Han digger saltstenger, fikk en hver gang han tissa, to stykker når han gjorde storarbeid...[8D]

aldri uhell etter posa med salstenger havnet på toalette

ORIGINAL: *Minibønna*

Jeg brukte bestikkelse[8D],
Han digger saltstenger, fikk en hver gang han tissa, to stykker når han gjorde storarbeid...[8D]

aldri uhell etter posa med salstenger havnet på toalette

Storarbeid hahaha[:D][:D][:D]
Men det var en god ide da! Jeg har bestukket med sjokolade hvis hun gjør storarbeid på do i dag hehe. Skal tenke litt på saltstenger, varer lenge og så er det ikke sjokolade [:D]

ORIGINAL: nygarda

Neida.... her har vi kjøpt ny rooooosa seng, som hun selv plukka ut. Men hun nekter å ligge i den, vil bare ligge i sprinkelsenga... [8|]

Hahaha så søt da[:D] Jenny trivdes også oppi der og ba aldri om ny seng, men det erjeg osm er lei av å dra med reiseseng når vi skal bort etc...nå blir det jo en del turer på fjellet etc fremmover så jeg ville tilvenne til vanlig seng[:D]
Hun tilogmed ble i sengen når hun skulle hvile i dag, ikke med en gang hørte jeg men etter en stund ble det stille og da hadde hun gått å lagt seg i sengen

ORIGINAL: Årolilja

Hahaha så søt da[:D] Jenny trivdes også oppi der og ba aldri om ny seng, men det erjeg osm er lei av å dra med reiseseng når vi skal bort etc...nå blir det jo en del turer på fjellet etc fremmover så jeg ville tilvenne til vanlig seng[:D]
Hun tilogmed ble i sengen når hun skulle hvile i dag, ikke med en gang hørte jeg men etter en stund ble det stille og da hadde hun gått å lagt seg i sengen

Sovehjertet til den jenta er helt utrolig assa [:D] 
Her sluttet hun å sove etter sommerferien på dagen, men det hender hun sovner på senga si når hun ligger og ser film.. [8D]

Guri, sover de på dagen fortsatt? Solgte vogna for et halvt års tid siden jeg, da hadde hun i grunn vært ferdig med dagsoving en stund allerede [:)] Nå sover hun bare på dagen hvis hun er syk eller ved lange bilturer, ellers aldri. Heldigvis syns nå jeg da, i grunnen deilig å slippe å ta hensyn til det.

Ingen soving her heller, hun sovner av og til i bilen men legger henne aldri på dagen lenger.. som du sier Mini, deilig å ikke være avhengig av det lenger [:D]

Guri, sover de på dagen fortsatt? Solgte vogna for et halvt års tid siden jeg, da hadde hun i grunn vært ferdig med dagsoving en stund allerede [:)] Nå sover hun bare på dagen hvis hun er syk eller ved lange bilturer, ellers aldri. Heldigvis syns nå jeg da, i grunnen deilig å slippe å ta hensyn til det.

Ja samme her, ga den bort til bhg jeg da.. ble jo mobba for den gamle vogna [8D] hahaha

Så digg å slippe alt hensyn nå, jeg må stolt si at vi er totalt ferdig med bleie da, hun har den kun
på på natten, og stort sett er den tør om morgenen,  hun sier i fra at hun må på do hvis jeg
serverer frokost før jeg har tatt den av også!!! Jooho, bleiefri unge er digg assa!!! [:D][:D] 1 mnd i morgen!
eller nå egentlig..

Back
Topp