Hjælp! Nyfødt og flaskebarn

tryllering1

Andre møte med forumet
Er det noen der ute som har erfaring med bruk av tåteflaske til spebarn?

Min lille frøken på 12 dager skjønner ikke hvordan hun skal suge på puppen og vi har derfor blitt nødt til å bruke flaske. Jeg bruker i dag AVENT tåteflaske med den minste smukken, men jeg synes hun får i seg melka alt for fort og jeg synes hun får i seg mye luft.

Er det noen som har andre flasker å anbefale???

Tips mottas med stoooooooooor takk [:)]

ORIGINAL: tryllering1

Er det noen der ute som har erfaring med bruk av tåteflaske til spebarn?

Min lille frøken på 12 dager skjønner ikke hvordan hun skal suge på puppen og vi har derfor blitt nødt til å bruke flaske. Jeg bruker i dag AVENT tåteflaske med den minste smukken, men jeg synes hun får i seg melka alt for fort og jeg synes hun får i seg mye luft.

Er det noen som har andre flasker å anbefale???

Tips mottas med stoooooooooor takk [:)]
hei hei kan vel si æ har erfaring med det ja:) har ei på 15 mnd som har vært flaskebarn å en nu på 15daga som va nødt til å bli flaskebarn med at æ ikke produsere nåkk melk til han, å derme blei innlagt på sykehuset for å tvansfore han med sonde, så nu bruke vi flaska igjen,

det du kan gjøre e å ta ofte pause i matinga å få ho til å rape, e vanlig at dem tar inn luft med flaska uansett kordan flaske du bruke. ellers så kan du bruke litt kraft å dytte flaska tettere mot munn hennes når ho sug,

å du kan prøve http://www.handi-craft.com/products/bottles.htm  dem å di har mye mindre å mykere smukk.

Takk for svar og tips!

Har du bare gitt erstatning til barna dine eller har du pumpa deg i tillegg?

Jeg pumper meg, men har ikke nok til alle måltider, så det blir litt erstatning i tillegg.

ORIGINAL: tryllering1

Takk for svar og tips!

Har du bare gitt erstatning til barna dine eller har du pumpa deg i tillegg?

Jeg pumper meg, men har ikke nok til alle måltider, så det blir litt erstatning i tillegg.
til ho på 1,5 år når ho fikk så fikk ho MM først så fikk ho MME etterpå, men det gjor æ bare i ca 1mnd før æ fant ut at æ heller vile kose mæ med ho en å sitt å pompe å styre å ikke få nåkka særlig ut. så når ho va 2mnd fikk ho bare MME å det va o godt fornøyd med å fikk det til ho va 1 år gammel:)

å nu pompe æ åsså men æ amme å til tider, e etter om ka æ føle for å vil gjøre. for vi har vært innlagt på sykehuset med han pga han ikke fikk nåkk fra mæ å de hålpå å  gå galt å etter det måte vi gje MME får ikke låv å slutte med det, så nu pompe æ når æ føle mæ sprengt vest æ har mulighet å tid, vest ikke så får han pupp å MME etterpå, e æ ikke sprengt får han bare MME,

INNVIKLA GREIER:p men det slit mæ ikke ut enda så da gjør æ det sånn, men begynne det å ta på energien å gjør mæ slitn å driv å pompe å styre slutte æ mengang.

håpe du æ svarte bra nåkk å ikke for vanskelig:) du får bare spøre om det e nåkka mere du lure på:)

Jeg er på mitt 3 flaskebarn nå [;)] og jeg kan på det sterkeste anbefale MAM flaskene de selger i butikk. Jeg synes de er suverene og alle jeg vet om som har prøvd dem, har gått over til dem. Datteren min slet også med at melken kom for fort når hun fikk på Avent, dette går bedre med mam, da de har en annen type smokk på flaskene sine. Virker som hun har mer kontroll med dem.
Det går også an å få kjøpt smokker med mindre hull til dem enn det som følger med flasken.
Lykke til [:)]

DrBrown flaskene er bare helt suverene.
Er sånn rør som følger med flaskene som gjør at barna ikke får så mye luft i seg når de drikker.
Har brukt de fra vi kom hjem fra sykehuset
Fås kjøpt på apoteket eller på enkelte barnebutikker.
Ikke er de så ille dyre heller

Anbefales

Har du prøvd ammeskjold?
Min gutt greide heller ikke å suge, men det løsnet med en gang vi brukte ammeskjold fra Medela. (Str. S eller M.) Mange apotek fører de, og de er supergode!

ORIGINAL: Anita sin gutt

DrBrown flaskene er bare helt suverene.
Er sånn rør som følger med flaskene som gjør at barna ikke får så mye luft i seg når de drikker.
Har brukt de fra vi kom hjem fra sykehuset
Fås kjøpt på apoteket eller på enkelte barnebutikker.
Ikke er de så ille dyre heller

Anbefales

vi har kjøpt oss Dr. Brown's flasker og er kjempefornøyd!!!
Men er det virkelig sånn at de ikke skal/kan kokes??? Det står i bruksanvisningen at smukken skal kokes første gang og at resten ikke tåler mer enn 60 grader.
Hva har du gjort i forhold til renhold???

ORIGINAL: Terningen

Har du prøvd ammeskjold?
Min gutt greide heller ikke å suge, men det løsnet med en gang vi brukte ammeskjold fra Medela. (Str. S eller M.) Mange apotek fører de, og de er supergode!

Heisann
Ja, jeg gikk til anskaffelse av ammeskjold, men hun var ikke så gira på det. Hadde rett og slett i tålmodighet til å vente til melka kom. MEN.... de siste 2 dagene har hun faktisk funnet ut at det går an allikevel.....til mor's store glede.
Bruker du skjold hele tida? Hvis jeg skal få til å amme henne, så ser det ut til at jeg må bruke skjoldet absolutt hele tida. Hun nekter fortsatt å ta puppen [:)]

Jeg bruker Dr. Brown sine flasker og er kjempe fornøyd, bruker faktisk ingen andre..
Og jo jeg koker de..

hei hei har ei jente på 14 mnd straks no å vi brukt flaske hele tida...
æ vill anbefal derre mam flaskan du kjøpe på butikken ho te mæ villa itj ha nå anna flaska:)

ser du allerede har kjøpt Dr. Brown flasker, og de er jo også veldig gode, men ville bare si at siden du allerede hadde AVENT kunne du prøvd å kjøpte MAM sine smokker, som er mykere men som også passer på AVENT flasker :) Jeg brukte først Dr. Brown, men gikk over til AVENT fordi jeg kjøpte meg en AVENT Sterilisator (???) og alle dele til Dr. Brown tok så mye plass så fikk ikke vasket mer enn 3 om gangen. Men AVENT funker helt fint for småen :)

Back
Topp