Hjælp, hva skjer !!!!

baby 79

Betatt av forumet
Jeg har masse kynnere, føler de blir kraftigere og kraftigere.. I dag ble magen helt stram og jeg fikk vondt nederst i magen, det kom og gikk.. og jeg var litt redd det skulle være rier, det var vondt å gå.. så jeg låg sammenkrøket i sofaen.. det varte i 2 timer, så ga det seg...

Hva er dette? Kynnere? masrier? hva skjer?
Er 33 uker på veg og har igjen 7 uker til terminen...men resten av kvelden har vært helt fin..

Kan det være livmor-muskelen som holder på å forberede seg?

Ble temmelig stressa...

Takker og bukker for alle svar!!

Klem

Tror det kan være kynnere. Blir ikke helt kloke på kynnere og rier.
Når jeg låg inne med sønnen min hadde jeg 2-3 min mellom vær og de var på 140 på registreringen alt under 20 er normalt på den. I juornalen står det jeg har rier så står det at det er kynnere så står det igjen rier så ikke vet jeg hva som er hva [;)]

Tror jeg har lest at du må over 160 for at det skal være kynnere??? Eller var det 60?? Jaja... det høres ut som du har hatt en skikkelig omgang med kynnere. De forsvinner ofte raskere hvis du skifter aktivitet og stilling... det er i hvert fall min erfaring...

Har mest kynnere på kveldene.. men synes de er sterkere enn ellers.. om natta når jeg står opp og skal på do.. er hele magen en murstein i det jeg reiser meg...
Venninna mi hadde det samme som meg.. og fra første rie til babyen var ute tok det 65 min.

Jormora hennes sa at det kunne være pga kynnerne at det gikk så fort, og hun var tom. førstegangsfødene...

Mye kynnere skal visst lette fødselen ja...[;)]
Og det høres ut til kynnere,vanskelig det der med mellomgangen mellom kynnere og rier!
For min del hadde jeg faktisk kynnere som var værre enn selve riene,når de kom noen uker senere.

Ja, det er vanskelig å vite hva som er hva...jeg har 1 1/2 time til sykehuset, så jeg kan nok ikke gå for lenge hjemme å vente...
Tenkte å ta meg en tur til jormora å prate litt ang. dette..

Det ville nok jeg gjort og...
Ellers om det er noe du lurer på kan du jo ringe føden da.
Synes de det virker "alvorlig" så ber de deg komme!

hei du

jeg hadde også kynnere hele tiden nesten siste del av svangerskapet og magen var konstant hard og jeg var redd det var noe galt.men prata med jordmora og hun sa det var ingenting å bekymre seg over.helt normalt.men er du usikker så synes jeg du skal prate med jordmor eller lege.lykke til[:)]

har selv masse kynnere! en kveld hadde jeg kynnere hvert 10 min i en og en halvtime, hadde vondt nedover beina og begynte å få litt ubehag i korsryggen, men tror du det ble noe, nei. kynnerne er kommet for å bli

Back
Topp