Hiver du te-poser i matavfall?

Saturnia

Glad i forumet
Eller i vanlig søppel??

Har alltid hivd de i matavfall, men kom til å tenke på at det kanskje er feil søppel det... 
Mmh!!!

Hva gjør du?

Jeg hiver de i matavfallet, for jeg tenker at det er det samme som kaffegrut, liksom? Jeg aner ikke. Kan hende jeg har gjort feil i alle år 

illimilli skrev:
hiver dem i matavfall.

der går også servietter og tørkepapir som er tilgriset med mat...

Her sorterer vi ikke, så alt går i vanlig søppel

her står det på kalenderen for avfall fordelles slik
Matavfall-bind,bleier,teposer,kaffefilter, kaffegrut,tørkepapir og annet matavall
papir-aviser,ukeblad,små pappesker og annet papir
restavfall-alt som ikke går i det andre

bondekone skrev:
Matavfall-bind,bleier,teposer,kaffefilter, kaffegrut,tørkepapir og annet matavall

Hææ? Det har jeg aldri hørt før. Men det stemmer sikkert hvis det står det asså!

Som sagt, her sorterer vi ikke matavfall, så jeg er ingen ekspert. Men det der hørtes veldig ulogsik ut for min del!

Her går teposene i matavfallet.
(Det gjør også bleier!)

Amorosa skrev:

bondekone skrev:

Hææ? Det har jeg aldri hørt før. Men det stemmer sikkert hvis det står det asså!

Som sagt, her sorterer vi ikke matavfall, så jeg er ingen ekspert. Men det der hørtes veldig ulogsik ut for min del!

er flere steder det er slik, årsaken er at det blir kjørt til forbrenning og kommer tilbake som matjord/gjødsel

Her skal det uanett i matavfall. har bare en søppel og en papp.

Og jeg gidder ikke rive av papirbiten på te posen å kaste den i papp og te posen i matavfall. Var ei dame ved moren og faren min som gjorde det haha.

Aravis skrev:
Jeg hiver de i matavfallet, for jeg tenker at det er det samme som kaffegrut, liksom? Jeg aner ikke. Kan hende jeg har gjort feil i alle år 

Jeg å :)

illimilli skrev:
hiver dem i matavfall.

Selvfølgelig, fordi det er jo avfall etter mat/drikke.

Hiver det i matsøpla. På oversikten av hva du kan kaste i de ulike søplene, står det at teposer hører til i matsøpla. Det gjør også kaffegrut og de posene til kaffetrakteren og små menger husholdningspapir.
Vi sorterer papir, plast, matavfall, papp/kartong og restavfall

Back
Topp