Hit me, baby

Fiffi89

Andre møte med forumet
Tenkte at det kunne være fint å skrive ned tankene og veien min i denne prosessen. Kanskje det kan gjøre det lettere å håndtere opp- og nedturene.

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide siden april 2017. Fant ut at han hadde dårlig sædkvalitet og fikk derfor mulighet til å prøve IVF. Vi har vært igjennom en runde. Startet med synarela(nesespray) mai 2019 og deretter Gonal-f. Jeg har visst sensitive eggposer, så det blir fort veldig mange folikler og da blir det lett mange forskjellige størrelser. Det endte med at jeg måtte ta injeksjoner i ulike mengder i over tre uker. Det var en påkjenning pga siden jeg fikk mye press i magen og jeg hadde i utgangspunktet sett for meg rundt 12 dager med sprøyter. Uttaksdagen kom tilslutt og endte med 16 egg, hvor 9 ble befruktet. 6 ble tredagers, hvorav 5 ble fryst. Vi hadde et ferskforsøk og to frysforsøk. Som dere skjønner, endte ingen med graviditet.

Nå er det ny runde. Startet med nesespray før jul og sprøyter på nyåret. Tar en høyere dose fra starten av med Gonal-f og det ser ut som jeg slipper unna 3 uker denne runden. Var på kontroll i dag og det så ut som jeg hadde mange folikler, kanskje litt for mange. Kvalitet fremfor kvantitet. De justerte dosen min litt ned og skal på kontroll igjen på lørdag. Det ser ut som det blir uttak i løpet av neste uke. Det blir veldig spennende. Gleder meg, men gruer meg samtidig. Jeg er så redd for at det ikke går og at jeg skal bli så lei meg. Tror jeg blir mer lei meg hvis det ikke går denne runden enn sist. Men jeg vet at jeg må være positiv og ha positive tanker. Det hjelper i hvert fall ikke med å være negativ.
 
Masse lykke til med ny runde. Måtte dette bli gangen hvor spiren sitter ❤
 
Masse lykke til med ny runde. Måtte dette bli gangen hvor spiren sitter ❤
Tusen takk :Heartred blir spennende å høre hvordan jeg ligger an i morgen på ny kontrolltime. Kjenner det begynner å bli trangt i magen.

ser at du har time på mandag. Er det innsett da? I så fall, masse lykke til. Krysser fingrene:angel7
 
Tusen takk :Heartred blir spennende å høre hvordan jeg ligger an i morgen på ny kontrolltime. Kjenner det begynner å bli trangt i magen.

ser at du har time på mandag. Er det innsett da? I så fall, masse lykke til. Krysser fingrene:angel7
Hvor går du siden du har time til kontroll en helg? :)

Jeg skal prøve fryseforsøk for første gang etter to uttak og innsett. Så skal sette inn på mandag i naturlig syklus. Håper det er det som skal til for at det skal klaffe :)
 
:love7:love7
Hvor går du siden du har time til kontroll en helg? :)

Jeg skal prøve fryseforsøk for første gang etter to uttak og innsett. Så skal sette inn på mandag i naturlig syklus. Håper det er det som skal til for at det skal klaffe :)
Jeg holder til på Rikshospitalet. Ble litt overrasket over at holder på i helgene, men det er kjempebra :)

spennende! Jeg har bare hatt styrt syklus ved mine fryseforsøk. Går du medisiner når det er naturlig syklus? Jeg har trua på at det skal klaffe :) hvis jeg må igjennom et fryseforsøk til vil jeg gjerne prøve naturlig syklus.
 
:love7:love7
Jeg holder til på Rikshospitalet. Ble litt overrasket over at holder på i helgene, men det er kjempebra :)

spennende! Jeg har bare hatt styrt syklus ved mine fryseforsøk. Går du medisiner når det er naturlig syklus? Jeg har trua på at det skal klaffe :) hvis jeg må igjennom et fryseforsøk til vil jeg gjerne prøve naturlig syklus.
Det er kjempebra at det er helgeåpent enkelte plasser! :)

Eneste jeg tar er cyclogest. Startet med det i går og skal fortsette noen uker :)
 
Da har jeg vært på kontrolltime. Det viser seg at foliklene kan bli bittelitt større. Legen sa at noen er så små at de ikke vil bli brukt, men flertallet er riktig størrelse. Nedjustert dosen min med Gonal-f for i dag og ny kontrolltime i morgen. Mest sannsynlig blir Eggløsningssprøyta satt i morgen kveld. :smiley-bounce012
 
I dag har jeg hatt uttak. Det gikk mye bedre enn forventet med hensyn til smertene jeg hadde sist. Det ble 21 egg, hvorav 18 var modne. Dessverre var det vanskeligere å finne optimale sædceller denne gangen så det blir ekstra spennende å høre i morgen om hvor mange som overlever natten :smiley-angelic001:happy090
 
I dag har jeg hatt uttak. Det gikk mye bedre enn forventet med hensyn til smertene jeg hadde sist. Det ble 21 egg, hvorav 18 var modne. Dessverre var det vanskeligere å finne optimale sædceller denne gangen så det blir ekstra spennende å høre i morgen om hvor mange som overlever natten :smiley-angelic001:happy090
Spennende! :) Når skal du ha innsett?
 
Spennende! :) Når skal du ha innsett?
Ja, Veldig spennende! Målet er sette inn et blasto, men vi får se hvor mange som blir befruktet og overlever :) da blir det i så fall lørdag. Jeg vet mer i morgen:angelic: Virket som at Riksen dyrker frem til blasto hvis man har over 8 befruktede egg.
 
Det er to dager siden uttak. Ble oppringt i går med beskjed om at 12 har blitt befruktet og at det blir innsett på søndag hvis det blir utviklet til blasto. Rikshospitalet dyrker ikke til blasto hvis man har færre en 8. Jeg har ikke blitt oppringt i dag og da må det bety at det er over 8 som er under utvikling. Krysser fingrene for at de fortsetter å utvikle seg og blir til blasto på søndag :nailbiting::smiley-angelic001
 
Det er to dager siden uttak. Ble oppringt i går med beskjed om at 12 har blitt befruktet og at det blir innsett på søndag hvis det blir utviklet til blasto. Rikshospitalet dyrker ikke til blasto hvis man har færre en 8. Jeg har ikke blitt oppringt i dag og da må det bety at det er over 8 som er under utvikling. Krysser fingrene for at de fortsetter å utvikle seg og blir til blasto på søndag :nailbiting::smiley-angelic001
Så spennende! Håper alle klarer seg til blasto og du får ett fint innsett på søndag:rolleyes:
 
Hei! Kikker innom dagboka di, jeg. :) Det er nervepirrende dager etter uttak! Men dette var jo et kjempegodt resultat! Håper det er et gullegg blant dem!
 
Hei! Kikker innom dagboka di, jeg. :) Det er nervepirrende dager etter uttak! Men dette var jo et kjempegodt resultat! Håper det er et gullegg blant dem!
Ja, det er skikkelig nervepirrende. Blir så sliten :nailbiting: ser at du skal i gang igjen om ikke altfor lenge. Det blir spennende:Heartred
 
Ja, det er skikkelig nervepirrende. Blir så sliten :nailbiting: ser at du skal i gang igjen om ikke altfor lenge. Det blir spennende:Heartred

Slitsomt er ordet. Driver og psyker meg opp til nytt forsøk nå. :nailbiting: Føles som jeg skal i gang med en mental maraton :dead: Men så er det så veldig spennende også! Og forhåpentligvis verdt det til slutt!
 
Ja, Veldig spennende! Målet er sette inn et blasto, men vi får se hvor mange som blir befruktet og overlever :) da blir det i så fall lørdag. Jeg vet mer i morgen:angelic: Virket som at Riksen dyrker frem til blasto hvis man har over 8 befruktede egg.
Krysser fingrene for innsett i helgen! ❤❤
 
:HeartredI dag dro jeg tilbake for innsett. Det er 9 av de 12 som fortsatt lever, men bare en hadde nådd blastocyst stadiet. De valgte å sette inn 2 og regnet med at de 7 andre vil nå blastocyst stadiet i morgen og legges på frys. De skulle ringe meg å informere hva det ender med :smiley-angelic001 håper alle utvikler seg fint og kan brukes på fryseforsøk hvis dette ikke skulle gå riktig vei. Testdag blir 28.januar. Herlighet, dette blir veldig spennende. Har aldri utviklet til blasto tidligere så håper dette blir det som må til for at det skal sitte:Heartred
 
Gratulerer som ruger. Håper spiren(e) blir værende i ni måneder :):Heartred
 
Back
Topp