Historien gjentar seg

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Min yngste sønn har melkeprotein allergi. Noe vi ikke sant ut før han var ca 8 mnd og vi hadde slitt oss igjennom "kolikk" i nesten like lang tid. Han ble fullammet men alt jeg rørte med dette proteinet i ( det er veldig mye som har det) gav han mage smerter og utslett.

Denne gangen har jeg vært oppmerksom på dette og ikke drukket melk og vanlige melke produkter men har spist ost o.l. Og hatt melk i te og kaffe. Men de siste ukene har vært så utrolig slitsomme og vonde. Tulla ht skreket og skreket og vært så urolig, ikke villet sove noe sted.

På søndag tok jeg avgjørelsen om å legge om kostholdet. Fjerne alle melke proteiner fra mitt kosthold. Kastet ut melk, rømme og smør og erstattet meste med soya produkter og andre alternativer. Vi ser tydelige forskjell allerede.... I går og i dag har hun sovet masse, både o bilstol og i vogna si.

Det er litt jobb å lese på alle etiketter og bake alt av brød og kjeks. Men det er verdt det.

Så får vi bare se om det fortsetter, og at mor er like flink. Jeg savner mest gulsot og melk i te og kaffe, men det er verdt det for litt ro i heimen og en baby uten smerter;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Uff, det høres slitsomt ut å passe på absolutt alt du spiser, men det er jo en fordel at du var obs på det slik at dere slipper månedsvis med plager hos babyen.

Oi, litt jobb å passe på alt du spiser. Må si du er flink som gjør det i stedenfor å gå over til erstatning. Har sønnen din fortsatt allergi, eller er det noe som går over?

Så bra du fant ut av det og at tulla er blitt bedre.
Er en tøff utfordring for dere, men du har jo gjort det før - og hva gjør man ikke for barna sine..du er en god mor :)

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Så kjedelig da :(
Men godt dere fant ut av det nå så tidlig.
Kan tenke meg det blir en del ekstra arbeid ja.
Synes du er flink jeg som ikke velger den enkle løsningen og dropper amminga ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Så bra hun har blitt bedre:)
Er en god del jobb med det, men det klarer du fint:) du er flink som fortsetter med ammingen:)
-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Vi har samme problem. Tåler sønnen din melk i dag?

Sendt fra mobilen min ♥
Gutten vår er i dag 4år og kan i dag spise litt av mat med melk om det er varmebehandlet, som vafler og vanlige pølser når han er i bursdag.
Ellers lever han godt på soya melk og soya yogurter.

Et barn med melkeprotein allergi tåler ikke vanlige babygrøter og morsmelkerstatatninger og skal vi ha sistnevnte får vi det på resept. Og den erstatningen stinker fordi proteinet allerede er brutt ned.

Jeg har kjøpt en boks med nutramigen. FY FA** som det lukter/smaker.. :( Er heldigvis bare til krisesituasjoner..

Sendt fra mobilen min ♥

Althera er like bra og lukter ikke like ille :) men er laktose i den da.

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*Har vært sønnfødt20.12/11*
* Sladrer med Lillemirakel *

Så bra at hun er bedre, og at dere får det roligere. :)
Høres ut som en jobb å lese på alle matvarer, men etterhvert blir du nok dreven, og vet hva du kan kjøpe. Du er flink! :)

Så bra at hun er bedre, og at dere får det roligere. :)
Høres ut som en jobb å lese på alle matvarer, men etterhvert blir du nok dreven, og vet hva du kan kjøpe. Du er flink! :)
Takk;)

Godt du har funnet ut av det. Høres jo slitsomt ut for deg ja, men sikkert enda verre å se barnet ha det vondt. Håper det går fint videre.

Back
Topp