Historien bak navnet ditt(insp)

lmk88

Forumet er livet
VIP
Oktoberskattene 2015
Er det noe spesiell historie bak navnet ditt??

Selv så heter jeg Laila Marlene.. Laila etter ei dame som mamma jobba med og Marlene etter datra til en kjent sanger i Norge... Husker ikke hva han mannen heter..[8D]

Ikke annet enn at jeg er en[8D]

Navnet mitt ble bare sånn, har ikke noen historie[:)]

Jeg heter Camilla og er ikke oppkalt etter noen.
Mamma ville at jeg skulle hete Michelle men resten av familien synes det var for amerikansk.[:)]

Sølva etter mormor og Karoline etter farmor. Ikke noe mer spesielt enn det.

Pappaen min døde 2 måneder før jeg kom til verden, og mamma ville kalle meg opp etter han. Han het Erik, så da ble jeg Erica.

Mitt mellomnavn er Malene, og det fikk jeg fordi mamma fikk en lapp i postkassen om at det burde jeg hete. Ingen vet hvor den kom fra[:)]

De trekkt lapp.... hehehe[:)]

Først ble det trekkt synnøve, men besten synest det navnet er så styggt så han latet som at han ikke fekk til å uttale det, så da møte de trekke igjen, og da ble det Ellen[:)]

Siw-Anett heter jeg, men vet ikke helt hvorfor[8|][:D] De syns det vel var fint da[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Pappaen min døde 2 måneder før jeg kom til verden, og mamma ville kalle meg opp etter han. Han het Erik, så da ble jeg Erica.

Mitt mellomnavn er Malene, og det fikk jeg fordi mamma fikk en lapp i postkassen om at det burde jeg hete. Ingen vet hvor den kom fra[:)]

Så moro at moren din faktisk ga deg det navnet også [:D]

Rikke kommer fra oldemora mi som heite Erikke
å Marselia kommer fra bestemora mi som døde rett før æ blei født (Kaspara Hansine Marselia)
dær kommer mellomnavnan t mine unga fra å

Er oppkalt etter mamma og pappa .. Anne etter pappa som heter Arild og Britt etter mamma som heter Britt[8D]

Rett før jeg ble døpt satt mamma og søstern og så på Pippi Langstrømpe på barne-tv.

Mamma falt helt for ANNIKA, og siden søstern elsket Pippi Langstrømpe så var den saken grei.

Så helt fram til noen dager før dåpen het jeg faktisk SANDRA.

Det som var kjedelig med å ha et såpass sjelden navn var at jeg aldri fikk ting med navnet mitt på. Ville jo så gjerne ha en lue og et krus med navnet mitt på, sånn som søstern hadde (hun heter Linda)

Idag er det veldig greit å hete Annika da[;)]

Men jeg er bare glad for at jeg ikke heter Pippi jeg.................[:D][:D][:D]

ORIGINAL: jcma

eg heter det eg heter for mamma og pappa likte det så godt[:)]

Jeg heter Lindy Anette.

Mamma hadde kun guttenavn klart, for hun var sikkr på at jeg var gutt.  Da jeg kom ut uten tut, så ante de ikke hva jeg skulle hete.
De foreslo flere navn, men ble ik enige.

En dag var de på butikken.  Der på dorull-pakken fant de plutselig navnet mitt...   Pappa utbrøt høyt: det var fint!!   Og så ble de fort enige i det.
Til store protester fra min mormor fordi mamma har en søster som heter Linda, og mormor mente at det bare ville bli krøll.  Men det har gått greit. ;)

Mellomnavnet mitt skulle egentlig bli Eirin, men det nektet presten å døpe meg. Det var ikke et navn, mente han. Mamma var kun 19 og turte ik si ifra. Var jo også litt annerledes på den tiden og..
Så da fant de på Anette. Aner ik hvor det kom fra.

Back
Topp