Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Siste uken slitt en del med å sove, så fort jeg legger meg til å sove kan jeg etter kort stund våkne opp av at hoftene har stivnet helt...det verker, uansett om jeg ligger på siden eller ryggen. Kan også kjenne en liten "låsning" konstant på høyre side i hoften. Skal jo liksom være deilig å legge seg nedpå å slappe av i beina men hadde ikke slike plager med storesøster...noen andre som kjenner seg igjen her?
Jeg har det sån, sliter spesielt på natta. Har vondt i hofter, skambenet å korsryggen. Klarer nesten ikke snu meg i senga, å må opp å røre på meg før jeg får sove igjen. På rygg klarer jeg ikke ligge for da blir jeg uvell å svimmel
Hadde det slik med de to forrige også, så var veldig forberedt på det
Stivner fort når jeg ligger eller sitter. for å få best mulig stilling om natten har jeg kjøpt meg slik "bbhugmee" pute, den synes jeg er helt fantastisk. Får plassert beina godt om jeg ligger på siden eller ryggen Legger ofte varmeomslag på hoftene når jeg legger meg for kvelden det hjelper godt
Ellers fikk jeg beskjed fra fysioterapeut med spesial kompetanse på bekkenløsning og bekkenlåsning om at fikk jeg en følelse av at bekkenet var låst, så måtte jeg ringe med en gang og komme inn til henne igjen. Så kanskje hvis det er veldig plagsomt, at det kan hjelpe seg for deg med en tur til fysioterapeut som har god kompetanse på bekkenløsning? =) Tror det er viktig å sjekke ut at fysioterapeuten har god kompetanse - første fysioterapeuten jeg gikk til sa jeg ikke fikk lov til å gjøre noen ting, og det hjelper jo ikke bekkenet et sekund hvis muskulaturen rundt bekkenet mister all styrke..
Stivner fort hvis jeg ligger på siden og får isjias smerter. Har dobbeldyne som jeg pakker rundt meg i sengen og det hjelper litt. Har varmepakning som jeg bruker når jeg får rastløseben eller vondt i skulderen av å ligge på siden og det hjelper
Jeg får sjekke ut litt, blir det verre må jeg gjøre noe med dette for absolutt ikke noe godt. Forsøker med dynen mellom beina,men noe varme har jeg ikke prøvd enda er fortsatt i full jobb også 70% nattstilling i hjemmesykepleien...vet liksom ikke hvor langt jeg skal strekke den med jobbing om det forverrer seg heller.
Jeg er sykepeier på sykehjem, etter at bekkenproblemene dukket opp fikk jeg ikke lov tilbake i jobb fra legen min. Dette og fordi jeg ble verre med veldig god tilrettelegging fra arbeidsplassen. Jeg har veldig lyst i jobb, men har fått streng beskjed fra lege og arbeidsgiver at jeg ikke skal presse kroppen slik at tilstanden forverres. Kjedelig, men det ligger vel noe i det
Ja av og til må man vel bare lytte til kroppen selv om jeg er veldig flink til å overse slike ting har jo som sagt aldri hatt disse plagene før heller så lett å overse alvorligheten. Var hos jordmor på tirsdag forrige uke hun likte ikke at jeg gikk natt enda, men jeg skrøt sånn av at jeg hadde Ikke noen plager enda så det gikk fint så lenge. Skulle vel ikke sagt det på en slik "kjekk" måte for samme kvelden forandret det på seg med hoftene og låsningen
Jeg har rett og slett måtte ta til meg rådene jeg selv gir til pasientene mine, da har jeg innsett at det faktisk er viktig å ivareta meg selv også vi skal jo tross alt fungere etter fødsel og ta vare på nurket etterpå selvom det er ganske vanskelig å innse når nok er nok
Men fysioterapi har vært gull verdt for meg