Hipp/nan nr.2

FiskeN :)

Forelsket i forumet
Når skal denne brukes? Står fra 6mnd, men står også at det ikke skal brukes som morsmelkserstattning.. Skjønte ikke helt jeg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Bruker mme også, men nutramigen. Kanskje det menes at det skal være supplerende til måltider. På nutramigen 2 (fra 6 mnd) så står det 2-3 måltider om dagen, og fra 1 år, maks 2 måltider om dagen. Og da mener jeg 230 ml ferdig blander.

Sniker fra august jeg...min er nå 8 måneder, jeg begynte med smaksprøver ved 4 mnd, og har gitt han Hipp 1 fram til nå. Nå er han skikkelig igang med måltider og skal ha ca 1/2 liter med melk om dagen i tillegg til "vanlig" mat, så da byttet jeg bare til Hipp 2.
De to har samme innehold foruten at hipp1 har Kolin og Inositol (deltar i fettomsetning i kroppen, vanligvis produserer kroppen nok, men usikkert ved spedbarn, derfor tilskudd av de), Hipp2 har dessuten høyere innehold av bl.a. jern
(som er viktig da babyen ved 6 mnd. har "tømt" sitt jernlager), + høyere innhold av protein, gjør at Hipp2 også metter mer. Hipp 2 har også høyere innehold av vitaminer og mineraler.
Grunnen til at Hipp2 kalles tilskuddsnæring er at de ikke kan kalle det for morsmelkerstatning da det har høyere innhold av jern og protein (regelverk).
Hadde nok begynt tidligere med hipp2, men har vært usikker sånn som du. Blir jo litt forvirra når det står tilskuddsnæring ja! Men godt å ha fått sjekka opp ordentlig om dette nå.
Håper dette gir deg litt informasjon! :)

Tusen takk for svar :)
Prøvde Google også, men det står så mye forskjellig, men det står også at de har gjort om på hipp de seneste årene..

Men nå forstår jeg iallefall litt bedre :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har brukt hipp på alle 3 barna.. og gått over til hipp 2, når dem har blitt 6mnd..brukt det som vanlig mme:P men utover nå, så får de jo fler og fler måltider med fast føde..

Sniker fra august jeg...min er nå 8 måneder, jeg begynte med smaksprøver ved 4 mnd, og har gitt han Hipp 1 fram til nå. Nå er han skikkelig igang med måltider og skal ha ca 1/2 liter med melk om dagen i tillegg til "vanlig" mat, så da byttet jeg bare til Hipp 2.
De to har samme innehold foruten at hipp1 har Kolin og Inositol (deltar i fettomsetning i kroppen, vanligvis produserer kroppen nok, men usikkert ved spedbarn, derfor tilskudd av de), Hipp2 har dessuten høyere innehold av bl.a. jern
(som er viktig da babyen ved 6 mnd. har "tømt" sitt jernlager), + høyere innhold av protein, gjør at Hipp2 også metter mer. Hipp 2 har også høyere innehold av vitaminer og mineraler.
Grunnen til at Hipp2 kalles tilskuddsnæring er at de ikke kan kalle det for morsmelkerstatning da det har høyere innhold av jern og protein (regelverk).
Hadde nok begynt tidligere med hipp2, men har vært usikker sånn som du. Blir jo litt forvirra når det står tilskuddsnæring ja! Men godt å ha fått sjekka opp ordentlig om dette nå.
Håper dette gir deg litt informasjon! :)
Takk for informativt svar! Lurt litt på dette jeg også :)

Hs sa til meg at når de blir 6 mnd, så skal melken være ca 4-500 dl i løpet av dagen, og det medregnet vannet som brukes i grøten.. Da er ikke melken hovedernæringen lenger.
Hipp 2 er for fra 6 mnd fordi tarmsystemet er mer modent da, og kan bearbeide maten bedre. Hipp 2 er grovere enn Hipp1 :)

Back
Topp