Hipp hurra for 17.mai!

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
God morgen alle sammen!
Her starta dagen kl 7.30 av at Sindre lå å leste til meg.. [:D] Ingen hadde fått med seg salutten heller.. Så nå er vi ferdig dusja og vi har spist frokost sammen og sitter og ser på "Gratulerer med dagen" på NRK.. Det er liksom fast det.. [:)]

Og det beste med hele dagen: Maren har ikke feber i dag! [:D] Så da blir det tog og is og pølser (for de som kan spise det da) og leker og sånn før det er jobbing for min del.. [:)]

Håper dere alle får en strålende dag og at dere kanskje har litt bedre ver enn oss.. Overskya og kaldt her.. Men er jo enda en stund til toget skal gå.. Går ikke før kl 11.. [:)]

Her gikk toget klokka 10, med oppstilling en halv time før, så morgenen vår var hektisk men koselig - alle samlet seg i stua til deilig frokost (etter flaggheising) før vi sørget for å få på oss finstasen. Johanna er så stolt over bunaden sin, og jeg er stolt over å få på meg min (men ammepupper viste seg å være en større utfordring enn latmannshengebuken min). G gikk i dress i selverklært sympati med lillebror som ikke har bunad, men sannheten er at den er litt kort i bena, så det strammer sånn rundt knærne når han setter seg ned (bunaden har nickers)

Klokka tre starter arrangementet inne på grendahuset, det blir kos - mer is, masse venner og familie

Dagen bød for min del på 2 gudstjenester. Så rakk jeg hjem med bilen og gikk toget i møte. Der var mann og barn som hadde feiret litt i barnehagen på forhånd. Fikk gått den siste biten av toget og spiste is på skolen.
Etterpå hoppet vi i trampoline og grillet hjemme. Tror vi skal prøve å få til å feire dagen i lag med en annen barnefamilie neste år. Hadde vært koselig det (selvom jeg er litt sliten etter gudstjenesteturneen)

Jeg strever litt med å sette meg helt inn i denne feiring. Særlig preknen har jeg vanskelig ved. For jeg får ikke jesus til å passe helt inn i sammenhengen. Men jobber på saken. Får jo øvd meg hvert år[8D]

Men jeg er og blir representant for den tidligere besettelsesmakt. 17. mai er det litt vanskelig å være dansk i norge[;)]

hallo, og gratulerer med dagen [:D][:D][:D]

nå har vi hatt en fantastisk feiring, og freden har senket seg i stua[:)] begge jentene er i seng. Deilig! og jeg tenkte jeg skulle få fremkalt litt bilder fra dagen i dag! kost oss så mye med bertine og familien..[:)] først tog, hvor jeg var den heldige utplukkede til å bære fane, og så is is og mere is, og brus, pølser og kaker. så is til dessert igjen! og leker på skolen.. så ble det premie på jentene.. [:D]

det tok malin et kvarter å sovne.. ny rekord.. vi holder vanligvis på i tre timer..[:D] Jeg slenger inn forslag om 17 mai litt oftere...[:D]

ORIGINAL: *SuperBerta*

ORIGINAL: Trillemor82

hallo, og gratulerer med dagen [:D][:D][:D]

nå har vi hatt en fantastisk feiring, og freden har senket seg i stua[:)] begge jentene er i seng. Deilig! og jeg tenkte jeg skulle få fremkalt litt bilder fra dagen i dag! kost oss så mye med bertine og familien..[:)] først tog, hvor jeg var den heldige utplukkede til å bære fane, og så is is og mere is, og brus, pølser og kaker. så is til dessert igjen! og leker på skolen.. så ble det premie på jentene.. [:D]

det tok malin et kvarter å sovne.. ny rekord.. vi holder vanligvis på i tre timer..[:D] Jeg slenger inn forslag om 17 mai litt oftere...[:D]

Så det er 17.mai-feiring som er greia? Ja, men det er greit å vite, da får vi arrangere en lignende dag en gang i mnd eller no![:D]

jeg er med!!! malin må bare være med. tror dette er greia.. hun var helt knekt!!![:D][:D][:D] dette kan en mor like!!!! uvant at det er kvelden kvart over syv.. når det aldri er det før klokka 22 ellers.. [:'(][:D] åh herlige nasjonaldag... men fy så sliten jegogså ble.. haha... det tok på gitt!![:D]

ja, disse fridagene er virkelig slitsomme.. [:D] jeg har sneket meg til en sjokomuffins[:D] så deilig at han er så ivrig på å gjøre ting i huset![:D] ingenting som er bedre enn det.. her klør m i fingrene etter å bruke den saga si..[8D] såååå jeg tror han starter på resterende del av verandaen denne uka her.. han ekke helt god[8D]

Foreslår at Malin skal få feire 17mai oftere jeg! Så kanskje det blir orden på sovingen!!

Nå er barnas bunader i vaskemaskinen! Aslak hadde grønske på sin og Solveig hadde diverse matrester! hehe Vitner om en fantastisk dag!

Jeg våknet i 6 tiden av noe saluttgreier! Aner IKKE hvor det kommer fra! det er dagens mysterium. Solveig kom inn til oss rett før 7 og jeg fikk dusjet før gjengen stod opp![:D] Vi måtte passere toget her hvor vi bor for å kjøre inn til Sola for å gå der. Så da parkerte vi hos noen venner og stilte oss opp som publikum! Så her rakk vi to tog før kl 11!! Det er ikke verst!

I ettermiddag har vi hatt besøk av et vennepar med barn! Det var knall![:D]

Gratulerter med dagen alle sammen :-)
Har hatt en kjempe fin 17 mai. Dagen startet med korpsmusikk fra verandaen.
Så ble det barnetog i fetsund. Lusnj hjemme hos oss.
Så ble dagen avsluttet med koldtbord sammen med fam min.
Chr og kusinene stor koste seg.

Nå skal vi bare slappe av på sofaen

Back
Topp