Hipp 2

Minisia

Elsker forumet
Ok,jeg er litt forvirra her.
På Hipp1 pakken står det Morsmelkerstattning. På Hipp2 pakken står det tilskuddsbladning.
Så det vil si at Hipp2 tas itillegg til Hipp1?? Eller er Hipp2 også en morsmelkerstattning?? Eller er jeg helt på jorde nå? [8|][8|]
 
De sier så... at man ikke skal bytte ut HiPP 1 med HiPP 2. selv bruker jeg  fortsatt HiPP 1 men begynte på HiPP 2 når gutten min var 4 mnd så hørte jeg i ettertid at man ikke skulle gjøre det, så helsestasjonen ringte til produsentene og spurte og da sa dem det at det var noe med ett lov verk men man sendte ikke baby på slankeren om man ga HiPP 2. For innholdet er jo det samme, bare det er mere av ting i nr 2... Håper du skjønte svaret. [&:][&:]
 
Oook..
Nei,for jeg såg nettopp nå at vi har Hipp2 vi.. Sambo må ha sett feil,eller bare tatt den de hadde på butikken.
Har jo gitt et par ganger.. Men ble plutselig så usikker når jeg såg det var 2`en og ikke 1`en.. Som jeg trodde det var.. [:)]
 
Forsto jeg det rett at det er vel bra å bruke hipp 2?? Var min hs som ba oss om å gå over, grunnet at den er jernberiket og inneholder mer næringstoffer som de trenger enn det er i hipp 1.. Fikk litt vondt i magen nå ja,.. Hehe..
 
Det gjør nok ingenting[:)]   Brukte den i over 1 mnd pg de som produserte den sa jeg hadde ikke sendt ungen min på slanking. Men jeg gikk over til HiPP 1 allikevel jeg da...[8|]
 
ORIGINAL: *bridget*

Forsto jeg det rett at det er vel bra å bruke hipp 2?? Var min hs som ba oss om å gå over, grunnet at den er jernberiket og inneholder mer næringstoffer som de trenger enn det er i hipp 1.. Fikk litt vondt i magen nå ja,.. Hehe..

 
Neeei,du må jo ikke få vondt i magen.. [:)][:)]
Er bare jeg som ble litt usikker siden det sto tilskuddsblaning. Trodde kanskje man måtte ta det i tillegg til hipp1 [;)][8D]
 
 
Sånn som jeg ville ha tolket det, er det at HIPP2 gis når man har begynt med grøt (el fast føde i tillegg til mme) Tillskuddsblanding, istedet for som eneste næring mme... [8|]
 
har heller ikke helt skjønt det med hipp1 og 2, så her går det i hipp1.
 
Men nå får han ikke så mange måltider med mme som før så forsetter til han skal slutte jeg
 
Synes det er litt forvirrende selv, men vi gir hipp 1 selv om han får mat.
Klippet dette fra flaskeposten [:-]...for de som blir klokere av det[X(]
 
HIPP2 er et tillegg og skal kun gies til barn som også spiser annen mat. Man kan også gi HIPP2 til barn som får HIPP1 i en tilvenningsperiode før man foreksempel begynner å gi fast føde. Man skal ikke bytte ut HIPP1 med HIPP2
http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45#forskjell1og2
 
Hipp2 skal brukes i tillegg til annen mat - sånn som vi voksne drikker melk!
Hvis de spiser grøt + melk, gir man skive + melk osv..
De måltidene man gir bare melk, skal man ikke gi 2'eren!
 
Var iallefall det jeg fikk beskjed om når jeg sendte dem en mail.
 
Sånn som jeg ser det - så er hipp2 bare noe tull[&:]
De fleste gir vel ikke melk til måltidene sånn lengre nå, nå er det vel vann de fleste gir som tillegg?
Vi bruker 1'eren og kommer til å fortsette med det til han kan drikke vanlig melk om noen få måneder.
 
Ja,da går vi å kjøper 1`eren igjen altså.
Vi fant ikke ut at det sto 2 på den før i går. Å da hadde vi allerede gitt et par ganger.[8D]
Men Eliah er nå fornøyd han,så ingen skade skjedd [:D][:D]
 
 
 
ORIGINAL: *Smula*

Hipp2 skal brukes i tillegg til annen mat - sånn som vi voksne drikker melk!
Hvis de spiser grøt + melk, gir man skive + melk osv..
De måltidene man gir bare melk, skal man ikke gi 2'eren!

Var iallefall det jeg fikk beskjed om når jeg sendte dem en mail.

Sånn som jeg ser det - så er hipp2 bare noe tull[&:]
De fleste gir vel ikke melk til måltidene sånn lengre nå, nå er det vel vann de fleste gir som tillegg?
Vi bruker 1'eren og kommer til å fortsette med det til han kan drikke vanlig melk om noen få måneder.

 
så rart, jeg har også mailet de, fikk svar at hipp 1 og hipp 2 er det samme, bare hipp 2 inneholder mer proteiner og jern, som da gjør at ungen blir mer mett... Han skriver at jeg kan benytte begge to, men det er ment at man skal begynne med hipp 2 når ungen blir 4 mnd.
 
Sånn forsto jeg det på hs søster også!!! Men om du leser på esken så står det at det ikke skal ertatte mme... Blir ikke klok på det he r jeg...[8|]
 
ORIGINAL: elphaba

jeg har forstått det sånn at HIPP 2 brukes som mme når barnet har begynt å få fast føde. hvis h*n f.eks får grøt morgen og kveld + middag, så kan man gi HIPP2 utenom. men hvis man BARE gir mme, så skal man kanskje gi HIPP1? vet ikke jeg? tror ikke det er SÅÅÅÅ farlig da...

 
Tack för Ditt mail.
 
HiPP 1 innehåller alla essentiella/livsnödvändiga näringsämnen som bebisar behöver. HiPP 1 är tänkt till att användas från barnets födsel (0 månader) till barnet blir 4 månader. Därefter är det tänkt att man skall byta ut HiPP 1 mot HiPP 2 och använda HiPP 2 så länge man behöver.
 
Men man kan också fortsätta använda HiPP1 hela tiden just för att den innehåller alla essentiella näringsämnen. Alltså det är inte nödvändigt att byta HiPP 1 mot HiPP 2 när barnet blir 4 månader.
 
HiPP 2 innehåller allt det som HiPP 1 gör och därtill kommer mer järn och mer protein. Alltså skillnaden är att HiPP 2 innehåller mer järn och protein.
Mer järn och protein gör att HiPP 2 ger en bättre mättnadskänsla.
 
Så svaret till Din fråga är att Du kan använda vilket som: HiPP1 eller HiPP 2. Vilket som passar bäst just till Ditt barn beror på Er vardag där hemma. Om Ditt barn är hungrigt mycket ofta kan det vara bra att välja HiPP 2 som mättar mer.
 
Vi vill dock påpeka att vi som säljare och distributör inte skall ge kostråd. Vi måste hänvisa till hälsostationen och de experterna som finns där.
 
Hoppas verkligen att svaret är till hjälp och ta gärna kontakt igen om Du har fler frågor.
 
svaret jeg fikk fra hipp.[:)] han sier no ikke noe om mat her ??
 
At det skal være så vanskelig med mme! Blir oppgitt jeg!!![:'(]
 
Ikke lett å vite hva man skal gjøre da, når ikke en gang ekspertene sier det samme, og når produsenten  sier man skal høre med hs, som gir forskjellige svar, er det jammen ikke lett!
 
Nei, jeg kommer til å gi 1'ern hele tiden, han får jern i annen mat han spiser...
 
Back
Topp