hipp 1 / hipp 2

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
Hva er forskjellen på HIPP 1 og HIPP 2 ?
(evt nan 1 og 2)

Vi har kun brukt HIPP 1 fram til nå.  Innbiller meg at det er mildere for snuppa sin sarte mage, men aner jo egentlig ikke. Hørt at erstatningen fra 4 mnd alder inneholder mer jern, er det eneste forskjellen?

Snuppa får jo mm i tillegg. Vet ikke om jeg skal gå over til nr.2. Står jo "tidligst fra 4 mnd alder" på pakken [8|]

det lurer jeg også litt på, for kristoffer bruker fremdeles hipp1, og han er jo 5 mnd nå...
skal på 5 mnd kontroll etterpå og tenkte jeg skulle spørre hs om det, hvis jeg husker det da[8|]

ORIGINAL: moongirl74

ORIGINAL: lykke82.

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45#forskjell1og2

dette er en nyttig link

HIPP2 er et tillegg og skal kun gies til barn som også spiser annen mat. Man kan også gi HIPP2 til barn som får HIPP1 i en tilvenningsperiode før man foreksempel begynner å gi fast føde. Man skal ikke bytte ut HIPP1 med HIPP2

Men det er ikke det produsenten sier....ikke sånn jeg forstår det i allefall.

hmmm.. de sier forskjellig her ja, er det rart at vi forbrukere blir forvirret..

tror bare vi fortsetter med HIPP1 litt til, kanskje kjøpe inn nr.2 og bare teste en kveld, se om hun sover lenger da. Nemlig våknet sulten midt på natta i det siste og kan da kreve masse mat

Kan jo hende hun begynner å trenge litt mer mat enn bare melk? Vet at hun reagerte en del da du prøvde, men noen gjør jo det. Man må bare være veldig forsiktig i begynnelsen. Her begynner det å gå seg litt til nå, men det var tungt for fordøyelsen i begynnelsen merket jeg. Men i går kveld fant jeg ut at jeg skulle amme i stedet for å gi mme på kvelden, og det var visst mye bedre for magen! Leste at det er enzymer i morsmelken som hjelper godt til å fordøye grøt, og at det var fint å amme etter at de hadde spist..

jeg har vært hos hs nå og da spurte jeg ang dette... hun mente at jeg skulle bytte til hipp2 nå, hun så også i en sånn katalog greie for hipp og der stod det at bytte rundt 4 mnd alder er anbefalt av mattilsynet (eller noe i den duren)... så vi bytter bare vi er ferdige med den boksene vi har igjen... noe av det viktigste som er annerledes i hipp 2 er at det er dobbelt så mye jern i den som i hipp1, og det trenger barna mer av etterhvert som de blir eldre enn 4 mnd...

Back
Topp