Hip eller Nan?

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Er ny i dette med morsmelkerstatning og søker litt erfaringer.

Bruker dere hip eller nan? Og hvorfor?

Vi bruker hipp, men har aldri prøvd noe annet. Bruker den fordi det virket som om det var den flest syntes var best når jeg leste rundt på nettet ;) hehe

Storebror fikk erstatning, å vi brukte kun hipp. Han gulpa mye av nan. Men det er individuelt. Ville nokk prøvd meg litt frem :)

Jeg ville brukt hipp hvis det ikke var for at den lille ikke skal ha kumelk. Med hipp slipper man også å bruke malt, det skal visst være noe mageregulerende i det

Bruker nan :) men bare en gang om dagen, så vet ikke om hun hadde blitt hardt hvis hun bare fikk det

Først brukte vi nan, fikk hard mage...
Så hipp, fikk mer magetrøbbel...
Deretter nan ha1, ble bedre i magen, men hadde mørkegrønn stinkende bæsj!!
Nå får han semper og er helt fin:)

Vi bruker nan. Prøvde hipp, men hun fikk mye vondt i magen. Bytta tilbake til nan og magen ble fin Tror man bare må prøve seg frem,og se hva som fungerer best for ditt barn

Vi har brukt nan HA 1 fram til no. ( 2 mnd )
Startet med Hipp i dag. Så får vi se.
Håper vesla får mindre luft i magen.

Har kjøpt nan ha 1, håper det er greit for mini <3

Har alltid slitt med sensitiv mage, og dette skal jo være ganske likt morsmelk i fordøyelsen.

Førstemann tålte ikke nan-men hipp. Andre likte ikke hipp og tålte nan fint. Lillemor her har fått mme noen ganger pga brystbetennelse, hun fikk kjempeutslett av hipp og tålte nan. Så sum sumarum- tror det er litt hips om haps hva man velger og hva babyene tåler.

Vi har brukt nan helt fram til nå nylig, men da hun ble hard i magen, hadde for sjelden avføring (tiltross for maltekstrakt) og gulpa mye så bestemte vi oss for å prøve hipp og da ble hun helt bra. Men det er igrunn bare å prøve seg fram, barna er forskjellige, noen tåler det ene bedre enn det andre! :)

Vi har prøvd hipp tre dager no og vesla er mye mye mer våken om dagen. Hun sover bare 20-30 min om gangen på dagen og ønsker oftere mat enn når hun fikk nan. Det virker som nan metter mer? Noen som har erfaring ?

Vi har prøvd hipp tre dager no og vesla er mye mye mer våken om dagen. Hun sover bare 20-30 min om gangen på dagen og ønsker oftere mat enn når hun fikk nan. Det virker som nan metter mer? Noen som har erfaring ?
Vi bruker hipp og lille sover lite på dagen, men jeg har ikke bekymret meg noe over det siden han sover godt på natten. Man anbefales vel og prøve opp mot en uke før man ser effekten?

Bruker nan ha og mini er utrolig fornøyd om dagen! Mindre avføring enn med morsmelk, men som forventet. :-) Får malt en gang om morgenen nå.

Luft kommer lett ut.

Sover som vanlig. :-)

Fullpumper men babyen på 9 uker får 1- 2 flasker hipp om natten da dette går fortere å varme opp enn mm. Brukte nan ha fram til søndag da byttet jeg til hipp. På nan har han fjertet utrolig mye og med en vanvittig lukt, avføringen luktet og så ut som tynn " voksenbæsj". Han sov heller ikke mere enn max 30 min om gangen pr lur på dagtid. Etter jeg byttet har han sovet og sovet, lukta er helt borte. Avføringen kan jeg ikke si noe om da han ikke har bæsja ennå... venter spent på å se hva som kommer ut!

Back
Topp