Hinneløsning

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Da har jeg vært hos JM. Er 37+5 i dag og ble strippet etter eget ønske. Hodet er godt festet i bekkenet, men jeg var ikke moden og hadde kun 1 cm åpning. Har time på sykehuset på fredag. Håper jeg blir strippet igjen så jeg slipper å bli satt i gang. Det var ikke like vondt å bli strippet som sist. Kanskje fordi jeg var avslappet og pustet godt? Nå har jeg tro på at jeg klarer å gå frem til termin. Har mye mindre vondt i bekkenet nå som hodet er festet.

Er så sjalu på dikka som får sjekka modning og åpning, evt stripping! Mi JM vil ikkje sjekke før ETTER termin :( Lurer på om eg skal ringa legen og høyra om han kan - er 38+4...

Da har jeg vært hos JM. Er 37+5 i dag og ble strippet etter eget ønske. Hodet er godt festet i bekkenet, men jeg var ikke moden og hadde kun 1 cm åpning. Har time på sykehuset på fredag. Håper jeg blir strippet igjen så jeg slipper å bli satt i gang. Det var ikke like vondt å bli strippet som sist. Kanskje fordi jeg var avslappet og pustet godt? Nå har jeg tro på at jeg klarer å gå frem til termin. Har mye mindre vondt i bekkenet nå som hodet er festet.

åh heldige deg som ikke har så vondt lenger her e hodet festet godt nede i bekkenet men fortsatt vondt i bekkenet til tider :p

hihi så artig da håpr du blir strippet igjen da så hvem vet kor fort det går før du kommer i fødsel :)

her så har jeg ikke blitt sjekket nedentil siden uke 37+1 så vet ikke om jeg er blitt mer moden nedentil :)

Er så sjalu på dikka som får sjekka modning og åpning, evt stripping! Mi JM vil ikkje sjekke før ETTER termin :( Lurer på om eg skal ringa legen og høyra om han kan - er 38+4...
Hvorfor vil ikke JM strippe og sjekke modning når du er passert 37 uker?? Det syns jeg er veldig rart. Ja, ring legen og hør om han kan.

åh heldige deg som ikke har så vondt lenger her e hodet festet godt nede i bekkenet men fortsatt vondt i bekkenet til tider :p

hihi så artig da håpr du blir strippet igjen da så hvem vet kor fort det går før du kommer i fødsel :)

her så har jeg ikke blitt sjekket nedentil siden uke 37+1 så vet ikke om jeg er blitt mer moden nedentil :)
Ja, satser på at det skjer noe snart. Utrolig digg å ha mindre vondt i bekkenet. Rart å tenke på at jeg lå innlagt for bekkenløsning for 3 uker siden. Skal bli godt å få fødsel overstått. Hvordan var modning sist du ble sjekket og hvor langt er du på vei nå?

Hvorfor vil ikke JM strippe og sjekke modning når du er passert 37 uker?? Det syns jeg er veldig rart. Ja, ring legen og hør om han kan.
Fastlegen min sa hun vet egentlig ikke hvordan livmorhalsen ser ut når den blir moden :eek: Går dessverre ikke til jm men forrige gang ble jeg heller ikke sjekket nedenfor før fødselen begynte og da jeg jeg både til jm og lege :(

Ja, satser på at det skjer noe snart. Utrolig digg å ha mindre vondt i bekkenet. Rart å tenke på at jeg lå innlagt for bekkenløsning for 3 uker siden. Skal bli godt å få fødsel overstått. Hvordan var modning sist du ble sjekket og hvor langt er du på vei nå?

nu er jeg 38+2 uker på vei :) modning va sånn at jeg var 2 til 3 cm åpen å ho kunne ta på hode til lillepia men livmorhalsen var enda litt for lang så ho sa at jeg hadde enda litt jobb med å få den kortere da :p men stresser nu ikke så veldig har nu så mye vonde kynnere, nedpress og stikkinger nedentil så regner med at om ikke så alt for lenge så kommer ho :)

Fastlegen min sa hun vet egentlig ikke hvordan livmorhalsen ser ut når den blir moden :eek: Går dessverre ikke til jm men forrige gang ble jeg heller ikke sjekket nedenfor før fødselen begynte og da jeg jeg både til jm og lege :(
Er vel kanskje ikke den enkleste ting å se? Burde vel heller vite hvordan det kjennes!:p noen som har sovet i timen ^^

• Liker
Reactions: BMC
Jeg har ikke blitt sjekket, heller. Synes det er rart. Går både til jordmor og lege.

Er vel kanskje ikke den enkleste ting å se? Burde vel heller vite hvordan det kjennes!:p noen som har sovet i timen ^^
Begynte å lure da jeg og:) men hun er veldig grei ellers ;)

Synes sjølv det er rart, men ho her vil ikkje noko :( Fått time hjå legen på mandag og neste fredag og satsar på og få litt dra hjelp ;)

Jeg har ikke blitt sjekket, heller. Synes det er rart. Går både til jordmor og lege.
Tror ikke de sjekket med mindre du selv ber om det. Jeg spurte. Spurte også sist svangerskap.

Jeg har ikke fått jm til å sjekke noe som helst. Hverken i dette svangerskapet eller forrige. Det er kun blitt gjort på overtidskontrollen.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg går på sykehuset til ekstra kontroller hver uke. Besøker jordmor hver uke og jevnlige ultralyder. Jeg har heller ikke blitt sjekka for modning. Det blir ikke sjekket før en Eventuel igangsetting. For å avgjøre hvor jeg er i løpet sa hun i dag, og hvordan behandling jeg trenger..

Ok. Jeg spurte om det fordi jeg blir satt i gang om et par uker og vil helst at det skjer naturlig. Har slitt veldig i svangerskapet, så å få babyen ut er eneste måten å bli kvitt plagene. Så både jm og sykehuset skal strippe meg et par ganger før jeg må settes i gang. Håper selvsagt jeg slipper igangsetting.

Har du merket noen effekt?
Jeg har mageknip - merker tak i rygg og mage, men de er veldig uregelmessige. Regner med at jeg vil trenge en stripping til for å få fortgang på dette. Jeg tror fra sist at jeg har en litt sta kropp, hehe

Au, synes det høres vondt ut!

Har aldri blitt sjekket her heller, verken av lege eller jm.

Jordmor skal sjekke modning og evt strippe ved neste kontroll til uka, er da 40+2.
Var på sykehuset for to dager siden, 39+1, men hun ville ikke sjekke eller strippe da..
Håper det er modent, og at strippingen fungerer og får i gang noe. Gikk veldig fint når jeg ble igangsatt sist, hadde jo en perfekt fødsel.. Men samtidig så har jeg lyst til å oppleve det at fødselen starter av seg selv, er jo tross alt nr 3 og sistemann :p

Min JM sa at stripping ikke hadde noe for seg før man var klemt til termin. Sist gikk jeg på en annen HS og JM der strippet meg da jeg var 39+1. Da jeg fortalte det til hun JM jeg har nå så var det tydelig at hun var litt "oppgitt" over det for det hadde "ingenting for seg".
Har altså ikke den store forhåpningen.

Back
Topp