Hinneløsning/stripping

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen her som har fått utført hinneløsning/stipping av jordmor/lege? Har det virket hos dere?

Har fått utført det fredag-mandag-trisdsg-onsdag. Men ingen effekt annet enn blødninger:/

Jeg ble i svangerskap nr 2. Mange ganger uten hell.. kom 2 dager før termin.
Husker at det bare var vondt/ubehagelig uten engang å gi murringer.

Fikk det på termindato sist, fødte dagen etter :)

Jeg hadde tenkt å spørre om det på mandag når jeg skal på vekstkontroll er da 39+4 så håper det kan hjelpe ting i gang..

Ikke for å være festbrems men jeg anbefaler det virkelig ikke :(
Gjorde det hos jordmor da jeg var 39+5 sist. Det var relativt vondt men konsekvensene var verre: det førte til tidlig vannavgang (vannet gikk en time etter stripping!) og KJEMPEVONDE rier i 40(!!) timer fra vannet gikk før hun var ute.

Har fått høre fra flere jordmødre både ved sykehuset jeg fødte ved da (Riksen) og det jeg skal føde ved nå (Innlandet) at både den tidlige og langvarige vannavgangen og de utrolig vonde riene skyldtes stripping. Stripping irriterer veldig, og gjør ofte at vannet går før man egentlig er klar. Det igjen gjør at riene blir mye vondere for hodet blir stående og stange direkte i bekkenet for hver ri uten at hinnen tar av for støtene...

Jeg er fortsatt traumatisert etter min forrige fødsel og unner ingen en sånn fødsel. Så smertefull (tortur) og langvarig. Det er bare forferdelig.

Så jeg kan absolutt ikk anbefale stripping, med mindre man er veldig på overtid da. Tenker at kroppen og babyen har en grunn til at den ikke vil føde før/på termin når den ikie gjør det, og man bør vente til kroppen er klar. De aller aller fleste (95% eller mer) går i spontan fødsel av seg selv innen uke 42.

Er vell kanskje derfor man må tenke seg godt om før man spørr om noe sånt. Fikk beskjed om at de ikke har lov til å tilby eller hinte frampå, så den gravide må spørre sjøl. Siden det er så forskjellig hvordan kroppen reagerer på dette.

Hvis ikke kroppen selv er klar så hjelper det nok ikke.:) jeg ble strippet på overtid da jeg hadde 3-4 cm åpning med eldste og hoppet rett i rier og aktiv fødsel.

Jeg ble strippet sist, tror det var ca 5 dager før termin på en tirsdag. Blødde litt, men førte ikke til noe store greier. Hadde 2 cm åpning mener jeg å huske. Vannet gikk ikke før på lørdag :)

De prøvde forrige uke, gjorde en delvis løsning pga jeg ikke var helt moden.

Prøvde igjen på mandag og ligger nå med babyen i armene. Han ble født 26 timer etter hinneløsning .

Jeg har trua på det, men hjelper bare om man er moden nok da. Og jeg vet jo ikke når jeg ville født uten hinneløsning.
Fødte i uke 39+1.

Jeg spurte ei jordmor på mandag om hun kunne strippe meg. Hun gikk med på det, men jeg var ikke moden nokk til det.
Spurte ei annen idag og hun sa bestemt nei. Så virker som det er veldig forskjellig.

Ble strippet på termin sist. Fikk beskjed om at jeg ikke var moden, og strippingen hadde ikke effekt. Ble strippet på nytt på overtidskontrollen en uke etterpå og fødsel startet senere på dagen

Fikk det på termindato sist, fødte dagen etter :)
Jeg kan jo legge til at jeg var supermoden da jeg ble strippet da :) Ville ikke gjort der hvis kroppen ikke var klar. Fikk en rask og veldig fin vannfødsel om jeg håper på en slags reprise av denne gangen :)

De prøvde forrige uke, gjorde en delvis løsning pga jeg ikke var helt moden.

Prøvde igjen på mandag og ligger nå med babyen i armene. Han ble født 26 timer etter hinneløsning .

Jeg har trua på det, men hjelper bare om man er moden nok da. Og jeg vet jo ikke når jeg ville født uten hinneløsning.
Fødte i uke 39+1.
Gratulerer så mye med baby! [emoji173]️

jeg fødte sist etter stripping, var da moden med 2 cm åpning. Spurte om stripping denne gangen også, dette kunne hu gjøre nærmere uke 39

Så når dere spør, bruker dere stripping eller hinneløsning?[emoji85]

Ja, fra første rie til han var ute tok det 9,5 time. Det var heftig da det stod på, men det er forventet. Jordmor spurte om jeg ville dra han ut selv. Utrolig spesielt å få lov til det :)
Så flott at du fikk en fin opplevelse! [emoji7] Tenk at du er ferdig med svangerskapet og i gang med babytiden! Håper dere får en fin tid fremover [emoji4]

Back
Topp