Hindre mye strekmerker

Lillenurk93

Elsker forumet
Marslykke 2016
Lurer på om det er noen som vet om en "mirakelkrem" som kan hindre kroppen i å få mye strekmerker? Om noen har testet ut noe eller hørt om noe, hadde vert greit med litt TIPS :shy: :-)

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hud/strekkmerker-23933.html?page=3
"Tallrike kremer, balsamer og oljer - vitamin E-krem, kakaosmør, aloe vera lotion, olivenolje - brukes av mange til å forebygge strekkmerker. Dog finnes det ikke forskning som beviser at disse tiltakene er effektive. "

Tror nok du bare må akseptere eventuelle strekkmerker.
Jeg har sett en del positive erfaringer med dermaroller for å redusere eksisterende strekkmerker, men da bør du sikkert være ferdig med svangerskap først.

Sniker fra januar:) Jeg brukte hundrevis av bortkastet penger, var veld godt over tusen også, på strekkmerkekrem osv og fikk strekkmerker. Strekkmerke kommer innenfra og offte hormonelt :-( men man kan smøre seg med vanlig fuktighetskrem så ikke hunden blir tørr og klør. Jeg fikk en god del strekkmerke på puppene, flere dager etter fødsel!! :( da da jordmor at det et pga alle hormonendringene som skjer så fort. Noen får ikke strekkmerker førstegang, men kansje andre gang, eller omvendt. Er inngen logikk i det :(

Fikk ikke strekkmerker før en uke etter termin.. Hadde ikke brukt noen krem annet en vanlig bodylotion. Så hadde jeg født før hadde jeg ikke hatt noen strekkmerker...

Desverre må man nok bare akseptere dem om dem kommer. Fikk strekkmerker allerede i uke 9 sist, og ser ut som ett verdenskart. Denne gangen har de gamle allerede blitt røde.
Jeg smørte og smørte og smørte, men ingen effekt. Det olja derimot hadde effekt mot, var at den hjalp mot kløe og ubehag, da huden i strekkmerkene ikke ble så tørr.

Har ikke lest alle svarene her, men jeg sverget til Body Shop sitt bodybutter med sjokolade sist. Ingen strekkmerker på magen, men masse på puppene som ikke ble smurt..

Jeg bruke baby olje i dusjen og klappet huden tør (ingen harde kluter håndklær). Vet at strekkmerkene kommer innenfra og at det er fint lite man kan gjøre, men jeg følte for å ta i et tak selv uansett :-)

Jeg bruke baby olje i dusjen og klappet huden tør (ingen harde kluter håndklær). Vet at strekkmerkene kommer innenfra og at det er fint lite man kan gjøre, men jeg følte for å ta i et tak selv uansett :-)
Jeg var heldig og fikk bare noen tynne øverst på låret og på hofta:-) Plager meg ikke stort.

Jeg smørte helt hysterisk mye med de beste kremene i sist svangerskap. Fikk strekkmerker i uke 42, på overtid. Så jeg smurte til ingen nytte. Denne gangen gidder jeg ikke...

Jeg gjorde ikke stort med mine to tidligere svangerskap, smurte bare kroppen med bodylotion hver morgen og kveld. Men tror det ligger litt i genene også jeg da i tillegg, ingen i min familie har fått noen strekkmerker.

Brukte ingenting enn bare vanlig fuktighetskrem av og til....Fikk ingen, men trur du kan lete lenge etter no mirakelkur, enten kommer de eller ikke... Kjenner flere som også smurte seg masse og fikk mange merker

Brukte dr.Greve sin strekkmerkekrem sist, og fikk ikke et eneste et:)

Jeg gjorde ingen ting for å forhindre strekkmerker sist, og fikk heller ingen. Man er bare heldig hvis man unngår dem, kan ikke gjøre noe fra eller til.

Back
Topp