Hinderløp nært innsett

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
Er det noen som vet noe om hvor sent i forløpet det er innafor å delta på hinderløp? Snakker da om klatring over og under ting inkludert kaving på magen, tung bæring, hopping og løping. Jeg har fått deltagelse i julegave og hadde egentlig tenkt å sette inn en frossen blasto et par mnd før løpet. Det er ikke aktuelt å delta som et par mnd gravid selvfølgelig, men lurer på hvor lenge jeg bør utsette forsøket. Når er det tidligste jeg kan ha innsett uten å risikere at hinderløpet skader sjansen?
 
Det er vel egentlig verre med ferskforsøk enn fryseforsøk. Under stimulering med sprøytene så blir eggstokkene fulle av store egg, og da kan de "slynge seg rundt seg selv". Det er en sjelden, men farlig sak. Så derfor skal man ta det rolig på slutten av stimulering.

Utenom det så kan man jo være aktiv, bare helst ikke ta i mer enn man er i form til. :)
 
Det er vel egentlig verre med ferskforsøk enn fryseforsøk. Under stimulering med sprøytene så blir eggstokkene fulle av store egg, og da kan de "slynge seg rundt seg selv". Det er en sjelden, men farlig sak. Så derfor skal man ta det rolig på slutten av stimulering.

Utenom det så kan man jo være aktiv, bare helst ikke ta i mer enn man er i form til. :)
Jeg tenker kanskje innsett 14 dager før hinderløpet som det tidligste? Om eggløsning faller før det, så får det heller bli innsett etter løpet? Høres det fornuftig ut?
 
Jeg tenker kanskje innsett 14 dager før hinderløpet som det tidligste? Om eggløsning faller før det, så får det heller bli innsett etter løpet? Høres det fornuftig ut?

Om du er i god fysisk form, og ikke tar i mer enn kroppen din er vant med, så er det ikke farlig i første trimester altså. Jeg blir i for dårlig form av å være gravid til å vurdere aktivitet, men de som ikke blir dårlige kan egentlig trene som før i starten. :)
 
Om du er i god fysisk form, og ikke tar i mer enn kroppen din er vant med, så er det ikke farlig i første trimester altså. Jeg blir i for dårlig form av å være gravid til å vurdere aktivitet, men de som ikke blir dårlige kan egentlig trene som før i starten. :)
Jeg tenker harde støt i magen, som det vil bli i et hinderløp, ikke er greit hele første trimester uansett om man er vant med det eller ikke:)
 
Jeg tenker harde støt i magen, som det vil bli i et hinderløp, ikke er greit hele første trimester uansett om man er vant med det eller ikke:)

Det må du følge magefølelsen din på. :) Jeg tenker at det nok ikke er noe problem før livmoren er godt over skambeinet. Din plan høres ut som det du er komfortabel med, så da følger du den. :)
 
Ingen erfaring med innsett, men jeg løp et hinderløp da jeg var noen uker på vei. Tilpasset innsatsen etter formen og var nok litt mer forsiktig enn jeg ellers er på slike løp. Jeg har aldri opplevd harde støt mot magen i hinderløp ene jeg har vært med på. Noen hindre vil du jo ha et lite press på magen, men lille ligger veldig trygt i starten. Følg magefølelsen din!
 
Ingen erfaring med innsett, men jeg løp et hinderløp da jeg var noen uker på vei. Tilpasset innsatsen etter formen og var nok litt mer forsiktig enn jeg ellers er på slike løp. Jeg har aldri opplevd harde støt mot magen i hinderløp ene jeg har vært med på. Noen hindre vil du jo ha et lite press på magen, men lille ligger veldig trygt i starten. Følg magefølelsen din!
Forrige hinderløp jeg var med på, så lå jeg og sprella en stund med all vekt på magen på en stang jeg sleit med å komme meg over Fra sånn 5 til 14 uker på vei er jeg dødtrøtt hele tiden og anpusten av ingenting, så da tror jeg ikke det er noe stas å delta uansett.

Mulig jeg er litt påvirket av at jeg falt og fikk et slags gjerde hardt i magen 7 uker på vei første svangerskap og oppdaget MA i uke 12. Hadde antagelig ikke noe med hverandre å gjøre, men føles litt som om det var sammenheng.
 
Back
Topp