Himmelskatt10 :)

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Kan jeg spørre hvilken menighet du tilhører?
Jeg er "bare" julaften-kristen eller tradisjons-kristen, om du vil.
Går i kirka på julaften, døper barnet mitt, og ønsker å gifte meg i kirken.
Jeg ønsker å gi barna mine barnetroen min, som ga meg et fint syn på livet- og på andre mennesker.

Tross lite kirkelig aktivitet, kjenner jeg et par prester (i Den norske kirke), og de deler ikke det samme synet på Kristendommen som det du gjør. Så hvilken religion/menighet/sekt tilhører du, og hva er forskjellen? Og hva gjør prester i Den norske kirke "feil" i forhold til den overbevisningen du har?

Jeg vil ikke dømme deg eller andre, jeg er bare ekstremt nysgjerrig av meg!
:)

Hei :)

Jeg er medlem av Den kristene Menighet.

Det som jeg tror på er at det er mulig og seire over synden.
Det er vel den største forskjellen vil jeg tro.

Kirken tillater homofile prester, osv, Og det er bare en utdannelse som må til for og bli prest.
Det er ikke noe "personlig tro/personlig kristentliv, eller et forbillede".

Troen på at Jesus ble fristet, men uten å synde, er sentral i vår forkynnelse. Derfor er også Jesu liv, fristelser, kamper og seire av stor interesse og betydning for oss.

Vi tror at det åndelige samfunnet som vokser fram mellom de som lever i tråd med lyset og veiledningen fra Guds ord, er menigheten, som også kalles Kristi legeme. Alle som lever «korsfestet med Kristus», tilhører ham og er en del av dette legemet – uavhengig av tid og sted, kultur og tradisjon, og selvfølgelig uavhengig av tilhørighet til «den kristelige menighet».

Et kort svar :)

(http://www.brunstad.org)

Back
Topp