himmel og hav, er det bare meg??

ankimor

Første møte med forumet
Som synes barna våre er altfor små til å spise grøt, velling, middag osv??de skal vel ikke begynne med det før tidligst 4mnd??ikke ta dette som kritikk altså...er overhode ikke ment som det, men trodde ikke småmager tålte fast føde før etter 4 mnd. Grøt osv sitter langt inne hos meg fra før altså, førstemann smakte ikke fast føde før 6mnd, og det gjør nok ikke han nå heller...kanskje det bare er jeg som er rar....

Tror det er veldig individuelt fra barn til barn. Etter som jeg har hørt, er noen fornøyd med bare melk lenge, mens andre krever litt mer fyll i magen.
Det er jo ingen grunn til å starte tidlig hvis barnet virker fornøyd og legger bra på seg. Men hvis barnet er lite fornøyd og krever mat veldig ofte, er vel det et tegn på at det er klart for noe mer?
Er ikke noen ekspert jeg altså, inbiller meg bare at det må være slik[:)]

Enig med deg Lisee!!
Tror vi bare må føle hva barna trenger! Ingen ting er mer "feil" enn annet liksom!
Jeg har nå også tenkt å vente lengst mulig med annet enn morsmelk!

Har tenkt mye på det å..Mange av mine tanter sitter å sier at jeg må
begynne å gi han grøt og velling, men han er jo skikkelig god å mett av bare melk
så jeg ser ikke poenget i å begynne før han trenger det[:)]
Han er så god å rund nå så jeg tror det holder med melk i noen uker til[:D]

Er nok veldig individuelt ja. Noen er fornøyd med melk lenge, mens andre trenger mer fyll i magen.
De siste par ukene har Linnea blitt utrolig urolig om natta, så i kveld fikk hun to t skjeer med tynn tynn grøt. Bare for å prøve om det hjelper.

Jeg fløy oppe hele natten med Nora,men da jeg blandet litt grøt i mme så sobv hun brått 8-10 timer[:D]

På dagtid skulle hun ha mat hver time og når jeg begynte med velling til frokost og litt grøt til middag ble det bedre og hun sluttet å være sutrette[:)]

jeg vil gjerne gi jonas bare mm.. men jeg har ikke nok så han får mme også, har prøvd å gi han litt grøt også, men nå er jo jonas 4 mnd nesten da... [:)] nå ser d desverre ut til at jeg mister melken helt i tilegg så da får han nok masse mme....  men ville nok helst full ammet i 6mnd hvis jeg kunne

Enig med dere jeg. Barna er jo forskjellige og noen trenger mer enn bare mm eller mme tidligere enn andre. Man merker jo på barna om de er tilfreds eller ikke med det de får og om de legger godt på seg.

Back
Topp