Hilsen fra observasjonsposten

tfbird

Andre møte med forumet
Hei alle sammen,

Sender en liten hilsen fra observasjonsposten for gravide ved Riksen! Her ble jeg innlagt i går grunnet modningstegn. Har hatt tett oppfølging som nevnt i tidligere innlegg, grunnet forkortet livmormunn som resultat av kynnere (og at jeg fødte prematurt sist). Etter tre uker sengeleie, hadde livmormunnen min først vokst noe - kjempestas! Men da jeg var til ny kontroll en uke senere (i går), var den plutselig forkortet mer, samt at det var visse modningstegn i selve trakten som var nye. Nedtur! Jeg som var så optimistisk, denne gang, etter så positivt resultat ved kontrollen før denne. Akk ja. 

Skal sjekkes av legen på nytt på fredag, og da får jeg enten reise hjem - eller jeg må belage meg på å bli liggende her, i verste fall i 6 uker (til fullgått 34 uker)... Ikke den beste nyheten når en har en fersk treåring hjemme som savner mamma :( Men det er jo for en god sak! Så det får bare gå på et vis. 

Jeg må forresten skryte av Rikshospitalet, for de er utrolig flinke og ikke minst hyggelige, varme, omsorgsfulle! Noe heeeelt annet enn slik jeg hadde det sist, på Ullevål! Jeg er virkelig imponert så langt :) Føler meg i trygge hender, uviss og nervepirrende situasjon til tross.

Så nå er det bare å holde ut de lange dagene, og håpe at livmoren min holder seg lukket og i rugemodus MINST til fullgåtte 34 uker! *krysser fingrene!*

Skal krysse fingrene for deg på at det går bra på fredag, kan ikke være noe grei situasjon å være i... (må si at jeg syntes du virker som en veldig positiv person oppi dette)

Skjønner godt at det er sårt å være så lenge borte og ikke få vært hjemme hos 3 åringen..

Lykke til kjempemye :D

uff, krysser alt jeg har for atdu får gå til 34 uker!! emoticon

Åh så kjedelig! Jeg lå litt inne på obs posten på Ullevål med førstemann og synes det var helt pyton. Hadde jeg måttet det nå med to små hjemme tror jeg at jeg hadde gått på veggen. Krysser fingrene for at det er positiv beskjed å få på fredag og ikke minst at den holder seg lukket tom uke 34 - minst! 
Det er mye bedre å ligge på sofaen hjemme enn å ligge på sykehus, det vet jeg alt om! Lykke til! :-)

Æsj så kjedelig :/ Håper du slipper å bli liggende der, at det ordner seg å at du kan nyte resten av tia hjemme :) Men hvis du må så må du jo bare, kjipt! Lykke til :)

Lykke til , får håpe at modningen stopper opp slik at du får dra hjem, og at lillegull holder seg i magehuset en stund til :-)

Da krysser vi fingra for både det ene og det andre... sånn at det går bra med deg og babyen :) Og veldig bra du blir tatt godt vare på!!

Åjda, det høres ikke noe kjekt ut med 6 uker på obsposten.. og i alle fall ikke når man har en 3 åring hjemme.. krysser fingrene for at modningen stopper opp og at du får komme hjem i steden for <3 

Men joda, det er jo for en god sak <3 Så da holder man ut litt ekstra for det :) 

Lykke til. høres ikke videre festlig ut...

Krysser alt hva jeg kan pluss enda mer for at du klarer å gå ut ukene som er nødvendig. Bra at du har folk som bryr seg om deg rundt deg.

krysser fingrene for deg, og håper at alt ser bra ut så du får reise hjem til 3 - åringen din :)

Lykke til....håper du får reise hjem til 3 åringen din :)

Back
Topp