hikking..

venter-på-nr-2 :)

Blir kjent med forumet
er det andre som merker mye til hikkingen til gullet(ene) i magen? Her er det flere ganger om dagen :) En herlig følelse men synes nesten litt synd på prinsessa for det må jo være plagsomt.. (ivertfall inbiller jeg meg det.. :)

Nei, det har jeg faktisk ikke kjent noe til enda, men regner med at det ikke er så lenge til. Husker det godt fra mine tidligere svangerskap. Det virker som om babyen er litt overrasket over hva som skjer selv lissom, for foruten om hikkingen blir h*n helt stille. <3

Jeg har merket det en gang, på ultralyd i forrige uke. Helt rart. Måtte spørre JM om hva som skjedde, for dette kunne jo ikke være spark ^^

Tipzi skrev:
er det andre som merker mye til hikkingen til gullet(ene) i magen? Her er det flere ganger om dagen :) En herlig følelse men synes nesten litt synd på prinsessa for det må jo være plagsomt.. (ivertfall inbiller jeg meg det.. :)

Jeg spurte faktisk jordmor om det var plagsomt for babyen.
Hun sa at det trodde hun ikke, for babyer gråter aldri når de hikker.
Og de er jo ganske raske til å gråte om det er noe de ikke liker.

Frøkna hikker også ofte, flere ganger om dagen faktisk. Og om natta :P

har kjent hikking siden uke 20+ jeg og kjenner det hver dag :) irriterende til tider, men det skal visst være et bra tegn at de hikker så trøster meg med det :) 

ja her  hikkes det titt og ofte:) 

Lush skrev:

Tipzi skrev:

hihi... ser for meg ein liten bebis som er en smule forvirra og rynker på panna og lurer på hva i huleste det er som gjør at h*n må hikke slik... :) 

lilyofthevaley skrev:

Lush skrev:

Tipzi skrev:

hihi... ser for meg ein liten bebis som er en smule forvirra og rynker på panna og lurer på hva i huleste det er som gjør at h*n må hikke slik... :) 

hehe.. jeg tenker slik siden jeg vet hvor ekstremt irriterende det er når jeg hikker. men har også lest flere plasser at det er bare sundt for barnet.

Forrige svangerskap la jeg aldri merke til hikking..

Men nå i det siste har jeg merket det flere ganger.. to ganger til nå i dag faktisk :D Hele magen rister jo når det skjer.. ganske facinerende..

måtte faktisk spørre jordmor om det var normalt at barnet hikket flere ganger på dagen :) det skjedde ikke så ofte med snuppa, begynte nesten å beskymre meg om alt var ok med barnet...men heldigvis var det helt normalt:)

Her hikker gullet mitt mange ganger til dagen..... d gjorde også de 3 andre:)
Herlig følelse å vite at alt er som det skal da:) Jeg hørte noen nevne at d er ganske sunt for babyen å hikke - noe med at d liker fostervannet å drikker for mye av d... om dette stemmer er jeg bobb bobb til, men kan jo innbille oss at d er d :):)hehehe

har ikke kjent noe hikking, merker man det hvis det er det som skjer?

med hikking så merker du at det er en jevn dunkende rytme i magen :) litt som lemus kanskje?!

her hikkes det daglig,, tror små`n i magen synes det er litt irriterende, for han blir alltid veldig aktiv da...hehehe, veldig koz å kjenne da, det er vist god lunge trening,, for lungene utvider seg  max hver gang det hikkes.. ;)

Det har jeg og lagt merke til, jeg tror det er hikking i hvertfall! Kjennes litt sånn ut :)

Ja, nå har han begynt her også, oppfører seg litt anderledes enn storesøsknene sine, for de lå helt rolig da de hikket, han her slår ut med en arm eller et ben samtidig, ganske artig. :-)
Hikking kjenner jeg som regelmessige "dunk" på samme stedet, ikke så sterkt som spark eller slag, føles mer som om noen sitter og "trommer" med pekefingeren fra innsiden lissom. 

Ja, her hikkes det også,flere ganger om dagen,og hun skal også gjerne flytte litt rundt på seg mens hun hikker :) <3

Jeg mener...ikke skyt meg hvis jeg har feil.. men mener jeg hørte dette i forrige svangerskap.. at  hikking på nurka våre skal det være med å forebygge kolikk!??
AAAner ikke om det stemmer,ikke har jeg "forsket" så mye på det heller...hehe   men jeg trøster meg også med, som dere, at det bare en ett godt tegn at de hikker:)

Back
Topp